2017-09-14, 23:19
Medlem
jamesdeans avatar
Ifall någon inte förstod referensen så var hela "You will not replace us"-grejen en parodi på vit makt-demonstrationen som syns i början på denna Vice-dokumentären: https://www.youtube.com/watch?v=P54sP0Nlngg
Citera
2017-09-15, 22:10
Medlem
Sotvarass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Cartman var ju en pussy hela förra säsongen, ska det fortsätta så nu? Vad fan lixom.

Nog var han motsatsen till 'pussy' i detta avsnitt? Han vände ju på hela grejen med att 'vi måste snacka och reda ut relationen', denna kvinnliga ambition att se en relation som ett projekt. Cartman omdefinierade detta projekt som gaslighting, och gjorde slut med Heidi för att hon var 'abusive'

Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Instämmer också i kritiken mot Cartman, han får fan rycka upp sig.

Det är väl svårt att rycka upp sig mer än att göra slut med en tjej för att ostört kunna ha orgier i obsceniteter tillsammans med 100 bottar.
Citera
2017-09-15, 22:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotvaras
Nog var han motsatsen till 'pussy' i detta avsnitt? Han vände ju på hela grejen med att 'vi måste snacka och reda ut relationen', denna kvinnliga ambition att se en relation som ett projekt. Cartman omdefinierade detta projekt som gaslighting, och gjorde slut med Heidi för att hon var 'abusive'

Det är väl svårt att rycka upp sig mer än att göra slut med en tjej för att ostört kunna ha orgier i obsceniteter tillsammans med 100 bottar.

Vi menar att han ska bli nazist, slavägare, mördare, rasist och gasa ihjäl hippies igen som den sociopat han är. 😃

Den gamla Cartman hade inte tolererat skit över huvud taget från någon flickvän. Han hade arrangerat så hennes pappa blir anklagad för pedofili, varpå hennes mamma tar livet av sig och han förlorar vårdnaden och flickvännen hamnar i fosterhem i en annan stat, bara så Cartman kan leka med sin Alexa i fred.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-09-15 kl. 22:38.
Citera
2017-09-16, 01:34
Medlem
Elementarts avatar
Tråkigt avsnitt, de senaste två säsongerna innan detta av South Park har varit riktigt dåliga tycker jag, finns inget avsnitt därifrån som jag ser om igen. Cartman vart riktig tråkig förra säsongen också och det verkar ju fortsätta även denna säsong Tidigare brukade ju Matt Stone och Trey Parker komma med originella idéer men numera känns det som att de aldrig kommer med någonting oväntat. Hela förra säsongen drev de exempelvis med Donald Trump utan att göra något unikt med det, det var precis samma skämt som alla andra drog.
Citera
2017-09-16, 02:38
Medlem
Skitavsnitt som vanligt nu för tiden. Höjer dom sig inte kommande avsnitt så ger jag upp South Park. Varför syns knappt Stan, Kyle och Kenny? Verkar som att dessa har blivit mer och mer förpassade till sidokaraktärer. Både Randy och Cartman som varit briljanta tidigare gör de inget vettigt med heller, Randy försöker dom ju med men vettefan vad tanken är med Cartman. Dock så pekar väl de mesta på att Cartman åtminstone delvis kommer att återgå till den hemska psykopaten han en gång var.
Citera
2017-09-17, 00:15
Medlem
Första avsnittet var inte så roligt. Vet inte om någon har läst om detta men fanns en del hushåll i USA med en riktig "Alexa" som svarade på Cartmans frågor/uppmaningar. Har sett några videor om det. Lite småkul men det verkar som att det var hela grejen med detta avsnittet. Hjälper inte oss i Europa men ändå.

Hoppas att nästa avsnitt blir bättre. Och jag hoppas att den riktiga Cartman är tillbaka denna säsongen.

//Siegestor
Citera
2017-09-18, 16:54
Medlem
area50s avatar
SP kan verkligen inte skapa ett enda originellt avsnitt längre utan måste alltid anspela på någon nuvarande trend i samhället/politiken.
Saknar de gamla avsnitten...
Det känns även som om dom hela tiden blir sponsrade av google, etc när dom gör parodier på produkter som Alexa, mm
Senast redigerad av area50 2017-09-18 kl. 16:57.
Citera
2017-09-18, 17:44
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
SP kan verkligen inte skapa ett enda originellt avsnitt längre utan måste alltid anspela på någon nuvarande trend i samhället/politiken.
Saknar de gamla avsnitten...
Det känns även som om dom hela tiden blir sponsrade av google, etc när dom gör parodier på produkter som Alexa, mm

Det är ju den politiska satiren som är South Park. Vad skulle det annars handla om?
Citera
2017-09-18, 17:46
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det är ju den politiska satiren som är South Park. Vad skulle det annars handla om?
Tja, tex när otaliga äldre avsnitt kundle handla om hur Cartmans katt hade knarkfest hemma hos honom, etc
Citera
2017-09-19, 15:28
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vi menar att han ska bli nazist, slavägare, mördare, rasist och gasa ihjäl hippies igen som den sociopat han är. 😃

Den gamla Cartman hade inte tolererat skit över huvud taget från någon flickvän. Han hade arrangerat så hennes pappa blir anklagad för pedofili, varpå hennes mamma tar livet av sig och han förlorar vårdnaden och flickvännen hamnar i fosterhem i en annan stat, bara så Cartman kan leka med sin Alexa i fred.
Ja, den Cartman saknar jag verkligen <3

Han har ju blivit väldigt avdankad med tiden...

Minns när han skulle utrota judar såväl som hippies, körde med sin crackmorsa och ständigt betonade att judar inte kan vara / leka för de är judar... O så Scott Tenorman, Cartmanland.
Citera
2017-09-20, 02:59
Medlem
framtands avatar
Alltså fy helvete vilken usel början på en säsong. Vad i helvete är det jag tittar på? Den här skiten lägger jag inte en till sekund på.
Citera
2017-09-20, 09:50
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Alltså fy helvete vilken usel början på en säsong. Vad i helvete är det jag tittar på? Den här skiten lägger jag inte en till sekund på.
Både du och jag vet att du kommer se nästa avsnitt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in