Citat:
Ja? Det gör det väl inte till sanning? Det är det jag menar, det behövs belägg för påståenden - och bevisbördan ligger på den som hävdar något. Jag gav dig dessutom en rätt stor bunt av saker som tydde på motsatsen.Det var ju PhDSahlander som påstod att Kim pga sin låga ålder (30år) och sina ”vanliga vardagliga erfarenheter av vanligt folk” inte hade hunnit skaffa sig ”en vuxen människas levnadsvisdom och erfarenheter”.
Hon var alltså icke vuxen enligt Sahlander. Ett barn med andra ord.
Hon var alltså icke vuxen enligt Sahlander. Ett barn med andra ord.
Citat:
Precis, det här hävdas trots att hennes livserfarenheter tyder på något annat - och då är det väl rimligt att fråga vad för belägg som finns för den teorin? Man kan inte bara säga att hon är naiv för att en random internetanvändare hävdar det - det om något är rätt naivt
Ett barn kan inte reflektera över olika faror och ett barn kan inte läsa av farliga situationer och farliga människor (särskilt när Kim inte förstod sig på psykopater och narcissister..trots sin gediga journalistiska utbildning och trots sitt specialintresse av konstiga människor).
Själv kan jag gå med på beskrivningen ”naiv” ifall man nu hävdar att hon fortfarande vid fyllda 30 var som ett barn som hade levt ett skyddat liv trots allt det destruktiva som tycks ha fascinerat henne.
Själv kan jag gå med på beskrivningen ”naiv” ifall man nu hävdar att hon fortfarande vid fyllda 30 var som ett barn som hade levt ett skyddat liv trots allt det destruktiva som tycks ha fascinerat henne.
PhDSahlander själv använder ju liksom ordvalet att han (hon?) kan "tänka sig" att KW levt ett skyddat liv och inte tillhör de som "varit med om en del och har antennerna ute" (som tydligen PhDS tillhör). Det är liksom en höna av en tanke på en fjäder det här med hennes godtrogenhet/naivitet som spinner runt i tråden...