2017-09-18, 10:11
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Men den man som i fredags greps kommer i dag begäras häktad, uppger chefsåklagare Pär Andersson.
– Det är inte mitt ärende, men han kommer begäras häktad under dagen, och häktningsförhandling blir i dag eller imorgon, säger han."

Hoppas han kollat med den egentliga åklagaren att det är okej att han uttalar sig. Annars kan det bli lite kylig stämning på jobbet tänker jag. Bekräftat häktning i en annan åklagares ärende, flera timmar innan "deadline".
Haha ja Hon älskar verkligen att synas i media, så hon står nog och tjurar vid kaffeautomaten nu.
Citera
2017-09-18, 10:12
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
FUP släpps samtidigt som åtalet lämnas in, och blir omedelbart offentligt då. Men om det aldrig blir något åtal, blir det heller inte någon offentlig FUP.
Tack för klargörandet. Hur lång tid tar det innan åtal lämnas in och rättegången börjar?
Citera
2017-09-18, 10:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det var väntat efter alla skriverier.

Häktningsförhandlingen borde väl hållas idag enligt reglerna?

Har för mig att senast kl 12 idag måste åklagaren ha gjort häktningsframställan eller släppa den misstänkte. Själva förhandlingen tror jag är OK att ha imorgon.
Citera
2017-09-18, 10:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Tack för klargörandet. Hur lång tid tar det innan åtal lämnas in och rättegången börjar?

Man får kallt räkna med ett halvår i mordfall.
Citera
2017-09-18, 10:19
Bannlyst
Citat:
Haha ja Hon älskar verkligen att synas i media, så hon står nog och tjurar vid kaffeautomaten nu.

Precis, Nemec har fokuserat dessa få anhållningsdagar på att uttala sig i media och att läsa flashback och tvingas nu istället arbeta och sammanställa förhören raskt innan förhandlingen så hennes kollega Pär Andersson tvingas rycka ut som kontaktperson åt Nemec till hennes besvikelse. Det är i media denna åklagare vill stå.

Dagen är inte över Nemec lär få en par artiklar ännu.
Citera
2017-09-18, 10:23
Medlem
Browndawgs avatar
Jag hoppas innerligen att vi får veta på vilka jävla grunder han blir häktad, OM han blir det dvs.
Citera
2017-09-18, 10:29
Medlem
Citat:
Jag hoppas innerligen att vi får veta på vilka jävla grunder han blir häktad, OM han blir det dvs.

Vilka jävla grunder...... Du tror alltså ej att det är E.G eller misstolkar jag ditt inlägg.

P.S såg att vännerna börjar trilla bort på MGM facebook.
Citera
2017-09-18, 10:30
Avslutad
Låter som ett klart fall där den åtalade har lånat pengar av fel person, blivit pressad av kriminella och hans eget liv hängde på att betala igen denna skuld varpå han gav sig på ett oskyldigt gammalt par som han visste hade pengar, han kanske fått reda på deras ekonomiska status genom hörsägen tex.
Bara spekulationer så klart men skulle kunna vara ett motiv.
Citera
2017-09-18, 10:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Har för mig att senast kl 12 idag måste åklagaren ha gjort häktningsframställan eller släppa den misstänkte. Själva förhandlingen tror jag är OK att ha imorgon.
Då förstår jag, hade fattat det som att förhandlingen var tvunget att ha idag.
Citat:
Man får kallt räkna med ett halvår i mordfall.
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av suh-dude
Precis, Nemec har fokuserat dessa få anhållningsdagar på att uttala sig i media och att läsa flashback och tvingas nu istället arbeta och sammanställa förhören raskt innan förhandlingen så hennes kollega Pär Andersson tvingas rycka ut som kontaktperson åt Nemec till hennes besvikelse. Det är i media denna åklagare vill stå.

Dagen är inte över Nemec lär få en par artiklar ännu.
Ja precis, Hon har haft hela helgen på sig att fundera vad hon ska säga till media

Citat:
Det kommer vi naturligtvis få. Detaljer kommer de vara sparsamma med dock.
Citera
2017-09-18, 10:33
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senicen
Vilka jävla grunder...... Du tror alltså ej att det är E.G eller misstolkar jag ditt inlägg.

Det förstår jag, ingen man vill ha något samröre med precis.
Citera
2017-09-18, 10:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senicen

Jo jag kunde varit tydligare. Alltså vill veta hur dom kom fram till denna snubbe helt enkelt. Inte är jag speciellt säker på att det är han som är GM efter alla misslyckade häktningar jag sett på senaste.
Citera
2017-09-18, 10:43
Medlem
F3ttans avatar
Kan någon länka mgm:s facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in