2017-09-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag kan ha sett fel men kollade Ratsit. Där hittar jag ingen svan på Stallgatan.

Aktuell MGM är skriven på Järnvägsgatan i Mullsjö tillsammans med mamman till hans barn och två äldre personer.
Vad det gäller adressen på stallgatan så såldes den i mitten av december för 850,000 kr.
Citera
2017-09-18, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon är inte pratgladare än vanligt tycker jag. Hon har inte sagt mycket om vem som sitter eller varför. Inte ens bekräftat eller dementerat när media nämnde gåsen.

Så bara för att hon inte gett namnet är hon en mussla. Hon får inte ens ge namnet inte heller du kan få namnet innan en misstänkt blir häktad numera.

Hon är så pass munvig så hon rört om i denna tråd så skribenterna förvirrat funderar "varför säger hon så där nu, igår sa hon så där". Finns ingen anledning att ge 10-tal intevjuer under en anhållan. Hon är så pass belåten att hon lyckats anhålla en person så hon håller på spricker och bara inte kan hålla sig för munnen när media ringer på.

Timme efter timme ger hon uppdateringar istället för att ge en samlad helhetsbild strax innan hätningsförhandlingen som normala åklagare gör.
Citera
2017-09-18, 08:28
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det känt vad EG har för anställning och utbildning ? Jag grunnade på om åklagarens/ polisens påpekande om att han var i "arbetsför ålder" var en syrlighet kring att han kanske inte hade anställning och inkomst (och psykisk hälsa) för att bilda familj riktigt

Den tog examen på restaurang gymnasiun 2012.
https://www.jnytt.se/article/puss-puss-pa-studentdagen-einar/
Nån har skrivit i tråden att EG är kock.

Edit: kock på mullsjö kommun, skolor o äldreboende en facebook, verka haft jobb sen gymnasiet!
Senast redigerad av wishyouwerehere 2017-09-18 kl. 08:36.
Citera
2017-09-18, 08:31
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suh-dude
Så bara för att hon inte gett namnet är hon en mussla. Hon får inte ens ge namnet inte heller du kan få namnet innan en misstänkt blir häktad numera.

Hon är så pass munvig så hon rört om i denna tråd så skribenterna förvirrat funderar "varför säger hon så där nu, igår sa hon så där". Finns ingen anledning att ge 10-tal intevjuer under en anhållan. Hon är så pass belåten att hon lyckats anhålla en person så hon håller på spricker och bara inte kan hålla sig för munnen när media ringer på.

Timme efter timme ger hon uppdateringar istället för att ge en samlad helhetsbild strax innan hätningsförhandlingen som normala åklagare gör.

Tycker det är bra att hon iallafall pratar med media. Alltså hon har inte berättat mycket som skulle vara till nackdel.

Jag har inte blivit ett dugg förvirrad. Vad är det som förvirrat? Men iofs så har jag lyssnat på intervjuerna istället för läst om dom.
Citera
2017-09-18, 09:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere

Edit: kock på mullsjö kommun, skolor o äldreboende en facebook, verka haft jobb sen gymnasiet!

Betyder inte att han har fast (alltså tillsvidare-) anställning. Men kockyrket är kanske sånt att man i alla händelser vet att inget varar för evigt. Men att folk måste äta.
Citera
2017-09-18, 09:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere

Jag fick förresten ganska intressant uppgift i pm i samband med detta av en som inte kunde posta själv. Ett litet indicium att det är rätt kille givet misstänkt (men inte konstaterat) brott hos tidigare arbetsgivare.
Citera
2017-09-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soosany
Är det ägaren av "raggarbilen" som är gripen månntro?
Nej, på den gripnes adress är bara ett par moderna bilar reggade, en Fiat och en Renault. .
Citera
2017-09-18, 09:43
Medlem
hoppsanns avatar
[quote=Trontyke|61814844]
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
SEB har max 24000 per 4 dagar, och Nordea har 20.000, och dom andra 15000 på 7 dagar. Typ något sånt.[/QUrOTE]

Men man borde väl kunna reglera det själv om man tar kontakt med banken och höja maxuttaget? Någon som vet.
Olika banker har olika regler och ibland kan man själv sätta gränser.
Citera
2017-09-18, 09:48
Medlem
xen1cals avatar
Han kommer begäras häktad idag eller imorgon enligt Aftonbladet, sitter på mobilen och har svårt att länka, men står längst upp atm.
Citera
2017-09-18, 09:57
Medlem
Browndawgs avatar
Mannen begärs häktad;
http://www.aftonbladet.se/a/yaww2
Citera
2017-09-18, 10:08
Medlem
Browndawgs avatar
"Men den man som i fredags greps kommer i dag begäras häktad, uppger chefsåklagare Pär Andersson.
– Det är inte mitt ärende, men han kommer begäras häktad under dagen, och häktningsförhandling blir i dag eller imorgon, säger han."

Hoppas han kollat med den egentliga åklagaren att det är okej att han uttalar sig. Annars kan det bli lite kylig stämning på jobbet tänker jag. Bekräftat häktning i en annan åklagares ärende, flera timmar innan "deadline".
Citera
2017-09-18, 10:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Mannen begärs häktad;
http://www.aftonbladet.se/a/yaww2
Det var väntat efter alla skriverier.

Häktningsförhandlingen borde väl hållas idag enligt reglerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in