Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 17:08
  #517
Medlem
Swe1227s avatar
Tror begreppen kebabräcer och rinkebytaxi om bmw har försvunnit nu, något?

Nu är det mer opel, skoda och toyota som gäller för invandrare, någon?
Citera
2017-09-13, 17:18
  #518
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tror begreppen kebabräcer och rinkebytaxi om bmw har försvunnit nu, något?

Nu är det mer opel, skoda och toyota som gäller för invandrare, någon?

Tycker 10+ år gamla BMW fortfarande dominerar bland många invandrares ("kebabturkars") bilval. I alla fall syns dessa bilar mycket i dessa kretsar. Helst svarta verkar de ha förkärlek till. De som har opel, skoda etc. längtar tills de får råd med en 15 år gammal svart BMW!
Citera
2017-09-15, 20:35
  #519
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tycker 10+ år gamla BMW fortfarande dominerar bland många invandrares ("kebabturkars") bilval. I alla fall syns dessa bilar mycket i dessa kretsar. Helst svarta verkar de ha förkärlek till. De som har opel, skoda etc. längtar tills de får råd med en 15 år gammal svart BMW!


alla har ju typ råd med en 15 år gammal bmw. Tkr personligen att äldre bmw (e39 / e34 5-serie) har mer karaktär på något sätt än dom nyare. tkr så generellt med äldre bilar. kanske bara mitt bilintresse som pratar dock.

Tkr dock att vw har blivit det nya, samt volvo. (v60-v40)

men vem fan bryr sig egentligen....
Citera
2017-09-15, 20:52
  #520
Medlem
BMW är nog kört som bilmärke nu, ingen status alls längre. Förr när BMW lyckades bra med att kopiera andras koncept eller till och med var originella t.ex. de tidigare lyx-sedanerna med radsexa och även radsexa med turbo så höll de väl måttet. Sedan fick turkar och andra invällare korn på dem och då sjönk statusen tyvärr Under 2000-talet har det dessutom blivit mer symaskiner under huven. Och i och med miljölagstiftningar nu och elmotorkrav om några år så försvinner karaktären helt. Lika bra att köra nåt massproducerat kinesiskt eller koreanskt fordon för att blidka eu-politrukerna och deras miljömål när läget är som det är. Eller varför inte moped.
Citera
2017-09-16, 13:33
  #521
Medlem
56ks avatar
Nej BMW förknippas inte med invandrare där emot så ser jag nästan bara invandrare köra äldre VW Sharan och franska motsvarigheter.
Syrianer körde mycket Saab och Volvo i början av 2000 talet men visst såg man en och annan sho bre blatte i en e36 318 compact men att påstå att BMW uteslutet körs av invandrare är fel.
Citera
2017-09-16, 16:55
  #522
Medlem
I Usa ; BMW, Black Mans Wheels,
Citera
2017-09-17, 15:05
  #523
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tror begreppen kebabräcer och rinkebytaxi om bmw har försvunnit nu, något?

Nu är det mer opel, skoda och toyota som gäller för invandrare, någon?

Det beror väl på... Det är ju väldigt stor skillnad på olika invandrare. Bosnier som kom till Sverige på 90-talet, och som är hyfsat välintegrerade, kör gärna ganska nya Passat och Golf. Somalier ser man oftare i lite äldre Volvo och Toyota. Störiga blattar (oavsett om det är albaner eller araber eller nåt annat) kör däremot fortfarande "feta" bilar. Typ Audi, BMW och Mercedes. Helst äkta RS, M och AMG, men ofta fejkemblem.
Citera
2017-09-17, 15:39
  #524
Medlem
Hur gör afrikaner när deras gamla BMW går sönder? Jag har aldrig sett en svarting med skiftnyckel annat än som tillhygge och jag känner mig försiktigt skeptiskt till att de vet åt vilket håll man skall dra i en skruv, än mindre att de har karaktär att fylla på ny olja innan motorn gått sönder på riktigt. Och att lämna in en gammal misskött BMW på verkstaden torde vara ogörligt för någon med städlön eller bidrag. Alla kan väl inte få lön som kulturminister?

Eller så har jag totalt missbedömt deras förmåga.
Citera
2017-09-17, 17:55
  #525
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Hur gör afrikaner när deras gamla BMW går sönder? Jag har aldrig sett en svarting med skiftnyckel annat än som tillhygge och jag känner mig försiktigt skeptiskt till att de vet åt vilket håll man skall dra i en skruv, än mindre att de har karaktär att fylla på ny olja innan motorn gått sönder på riktigt. Och att lämna in en gammal misskött BMW på verkstaden torde vara ogörligt för någon med städlön eller bidrag. Alla kan väl inte få lön som kulturminister?

Eller så har jag totalt missbedömt deras förmåga.

Det är då bilarna brukar "råka" brinna upp ute i förorten - så får försäkringsbolaget betala en ny kebabsläde åt dem.
Citera
2017-09-17, 17:58
  #526
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Audi och BMW är turkbilar så det sjunger om det .. Gärna lite sänkt och fläskiga sulor som gör att bilen knappt går att köra naturligt.
Citera
2017-09-17, 18:01
  #527
Avstängd
Nä, tunga Turkar kör Mercedes.

Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Vore kul att höra vad ni tycker, själv så tycker jag att Lexus är det nya märket, eller Audi.
Citera
2017-09-17, 20:25
  #528
Medlem
Vilket märke gäller för fattiga och bittra svennebananer då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback