2017-09-17, 11:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Nej den är inte från gripandet i fredags.
Kan du länka originalet?
Citera
2017-09-17, 12:10
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen
samt arla Foods Linköping, herr svan tror jag snarare jobbade på falköping

Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Falköpings mejeri har ingenting med Arla Foods att göra.
Precis, närmaste Arla från Mullsjö är i Jönköping.
Citera
2017-09-17, 12:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Falköpings mejeri har ingenting med Arla Foods att göra.

Arla Foods har köpt Falbygdens Ost , 2015 tror jag att det var .
Citera
2017-09-17, 12:12
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Finns filmat exakt hur huset ligger i förhållande till Mantorp.

https://youtu.be/3dQVdrEFTdk

Således inget man passerar på måfå..
Jävligt fishy detta alltså.. det måste finnas en bakomliggande historia som förklarar detta psykbryt gärningsmannen fått.
Citera
2017-09-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har hört att det inte riktigt är så att DNA finns på tejpen. Kanske får vi höra mer om det sen.

Enligt åkl så visste de var tejpen var såld och vem som köpt den i tid runt händelsen
Om den är köpt i butik så går det antagligen följa upp via försäljningen på Ean-kod och är det betalt med kontokort så måste, antar jag banken lämna ut till polisen vem som är ägare till kortet. Så kanske polisen fått fram namnet på MGM.
Citera
2017-09-17, 12:54
Medlem
Tryckkokarens avatar
Finns det några frågor till de nyregistrerade användarna, som ännu ej kan posta?
Citera
2017-09-17, 12:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har hört att det inte riktigt är så att DNA finns på tejpen. Kanske får vi höra mer om det sen.
Det slog mig precis också.

Om inte Edvin förekommit i utredningen tidigare så har han rimligtvis inte blivit topsad heller. Han är inte känd av polisen eller dömd för något brott heller, så polisen kan inte ha hans DNA.
Att polisen skulle använt sig av PKU-registret är osannolikt.
Citera
2017-09-17, 13:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Om inte Edvin förekommit i utredningen tidigare så har han rimligtvis inte blivit topsad heller. Han är inte känd av polisen eller dömd för något brott heller, så polisen kan inte ha hans DNA.

Polisen talar även i termer av elektroniska spår, kan inte vara omöjligt att ringa in en person som har köpt tejp genom att lokalisera mobiltelefon och trafik kombinerat med till exempel ett betalkort. Kanske den misstänkte har haft sin mobiltelefon påslagen när tejpen köptes samt när han utförde mordet.
Citera
2017-09-17, 13:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen talar även i termer av elektroniska spår, kan inte vara omöjligt att ringa in en person som har köpt tejp genom att lokalisera mobiltelefon och trafik kombinerat med till exempel ett betalkort. Kanske den misstänkte har haft sin mobiltelefon påslagen när tejpen köptes samt när han utförde mordet.
Mycket möjligt. Jävligt bra jobbat av polisen i så fall
Citera
2017-09-17, 13:15
Medlem
Citat:

Varför är det osannolikt ?
Citera
2017-09-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Exakt. Betalkort och mobilen på samma ställe vid inköp av tejp samt mobil reg mot gården vid tiden för morden. De kan säkert följa dennes mobiltelefon vid bankomatuttag också.
Citera
2017-09-17, 13:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Exakt. Betalkort och mobilen på samma ställe vid inköp av tejp samt mobil reg mot gården vid tiden för morden. De kan säkert följa dennes mobiltelefon vid bankomatuttag också.
Ja, då tror jag att det är tejpköpet som fångade honom. Polisen bör rimligen haft koll tidigt på alla telefoner som varit uppkopplade mot gården omkring den tid man tror brottet utfördes. Det kan dock röra sig om tusentals. Först när man spårat tejpköpet mot bankomatkort (och ev. telefontrafik då) har man ringat in snubben. De nämner ju också biologiska spår och fingeravtryck (om jag inte minns fel).
Men jag tror också på något mer, kanske något som har med motivet att göra, som man kommit fram till efter att ha gjort omtag på brottsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in