Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Hypotesen att Stay-behind var inblandad i mordet pekar med hela handen mot NATO. Och Olof Palme var definitivt en motståndare till USA:s världshärskarambitioner och sedd som en fiende bland amerikanska hökar. Med Gorbatjov och Palme var Europa svårt att bemästra för USA, medan det gick hur lätt som helst utan Gorbatjov och Palme.
Det är istället mvagrippa som har ett rysshat och som alltid pushar för att det var KGB som mördade Palme. Visst, vi har ju den ryska diplomaten som talat med sin fru om att Palme skulle mördas, men det är inte så troligt att han fått den informationen via KGB. Mer troligt i så fall via spioneri på exilbalter i Sverige, som åtminstone via Anders Larsson hade kunnat haft informationen.
Nu är du tillbaka i ditt ljugande när du tillskriver mig rysshat. Jag lider med detta folk som fick åtskilliga tiotals miljoner mördades under kommuniststyret 1917-91. Där var KGB och Sovjetiska kommunistpartet instrumenten och mot dessa , världshistoriens värsta mördar organisationer hyser jag ett fullkomligt förakt.
Du ljuger också om att jag skulle pushat för att KGB skulle mördat
Olof Palme. Det stämmer inte. Jag har pekat på möjligheten att KGB skulle ligga bakom, det är en annan sak. Som du mycket väl vet har jag plockat fram åtskilligt om Stay Behind , Gladio och dessa kopplingar till OPC och andra NATO organ.
I dagsläget tror jag fortfarande att en inhemsk konspiration är det troligaste, men då jag ännu inte vet vem/vilka som låg bakom MOP gäller det att hålla många möjligheter öppna och se på de fakta som framkommer. Det gäller att inte drabbas av tunnelseende skrika ,CIA i alla lägen för att det passar ens förtörnade kommunistsjäl.