2017-09-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Ett förtydligande angående 4,7 miljoner bostäder I Sverige.
Uppgifter från Statistika Centralbyrån.
Husbåtar, tält, husvagn och fängelse räknas inte in.
Cirka 50% bor i flerbostadshus (lägenhet).
Cirka 47% bor i småhus, så som villa eller radhus där en eller två familjer bor.
Resterande är bostäder för exempelvis studentbostad, boende för äldre och funktionshindrade (gruppboende).

De kan inte räknas som bostad åt svenskarna men förvaret i Märsta eller Åstorp har fina lägenheter lämpliga för bostadslösa illegala hazarer om än tillfälliga, de kan inte räkna med eget rum dock men sällskapsrum finns dessutom ingår frukost, lunch och middag, allt detta bjuder skattebetalarna gärna på. Det är korttids vistelse som sagt strax före avresa, en fin vistelse att minnas från Sverige. Kanske är Amir eller Khavari intresserade att förmedla kompisarna .
Citera
2017-09-17, 00:58
Medlem
Det är ju allmänt känt att dom här afghanerna växt upp med heroin och opium eller om det är samma sak och därför kan man ju undra om tanterna också får prova lite substanser? Eller tittar dom bara på när barnen röker eller hur man nu tar detta? Frågan är om dessa människor skulle orka att sitta där i veckor och sova på ett underlägg utan att få någon stimulans i sig? Om jag själv skulle sitta där i detta väder hade det nog krävts både det ena och andra. Retar mig på att Kling och Klang bara står och ser på istället för att ta reda på det jag själv här undrar över.
Citera
2017-09-17, 01:28
Medlem
Krongjorts avatar
Det stod 10 miljoner, såg det själv.
Nu verkar dock inlägget vara borttaget.

Tillägg: Han ändrade till 4.7 tydligen.
Senast redigerad av Krongjort 2017-09-17 kl. 01:30.
Citera
2017-09-17, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det är ju allmänt känt att dom här afghanerna växt upp med heroin och opium eller om det är samma sak och därför kan man ju undra om tanterna också får prova lite substanser? Eller tittar dom bara på när barnen röker eller hur man nu tar detta? Frågan är om dessa människor skulle orka att sitta där i veckor och sova på ett underlägg utan att få någon stimulans i sig? Om jag själv skulle sitta där i detta väder hade det nog krävts både det ena och andra. Retar mig på att Kling och Klang bara står och ser på istället för att ta reda på det jag själv här undrar över.
Tänk på att deras motivation redan visat sig dubbelt; genom den långväga och målmedvetna migrationen till Sverige, och genom valet att i månader "demonstrera" som illegaler och usurperande aktivister. När staten ger sitt samtycke för illegaler att demonstrera och regeringspolitiker m fl ansluter och visar stöd, då är det förstås inte konstigt att de biter sig kvar, i hopp om en föreställd biljett till himmelriket. Eller en enkel resa till Afghanistan (som de ljugit om, medan de oftast själva kommit från Iran). Det är en äkta eller åtminstone föreställd skillnad mellan drömtillvaro och jihad i dekadent och kravlöst västerland, eller en resa tillbaka till medeltiden i ett land de kanske inte ens varit i [men påstått sig komma från].
Citera
2017-09-17, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Tänk på att deras motivation redan visat sig dubbelt; genom den långväga och målmedvetna migrationen till Sverige, och genom valet att i månader "demonstrera" som illegaler och usurperande aktivister. När staten ger sitt samtycke för illegaler att demonstrera och regeringspolitiker m fl ansluter och visar stöd, då är det förstås inte konstigt att de biter sig kvar, i hopp om en föreställd biljett till himmelriket. Eller en enkel resa till Afghanistan (som de ljugit om, medan de oftast själva kommit från Iran). Det är en äkta eller åtminstone föreställd skillnad mellan drömtillvaro och jihad i dekadent och kravlöst västerland, eller en resa tillbaka till medeltiden i ett land de kanske inte ens varit i [men påstått sig komma från].
Jag läser vad du skriver men funderar fortfarande på hur dom här kärringarna klarar att vistas där dag ut och dag in utan att ta någon form av stimulans om det erbjuds. Var min huvudfråga och varför konstaplarna promenerar där utan att ta tillfället i akt och undersöka om det står rätt till. I och för sig kanske barnen tycker det känns bättre att sitta utomhus än att tvingas ligga med den som säger sig vara den ömmande fostermodern. Vad vet jag? Huvudfrågan kvarstår om det är möjligt att tanterna provar på det som eventuellt bjuds? Dom här afghanerna påminner om tiggarna och jag ser ingen större skillnad mer än på kläderna. Dom skiter ju också i var dom sitter eller vilket väder det är.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-09-17 kl. 02:14.
Citera
2017-09-17, 02:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Det stod 10 miljoner, såg det själv.
Nu verkar dock inlägget vara borttaget.

Tillägg: Han ändrade till 4.7 tydligen.
Ja, det gjorde han efter att han på twitter fått påpekat för sig att detta inte stämde - samt en länk till SCB att läsa. Efter det raderade han sitt meddelande om att det fanns 10 miljoner lägenheter i Sverige och lade ut ett nytt där han ändrade till 4,7 miljoner lägenheter. Tydligen förmådde han inte tillgodogöra sig den text på svenska som talar om bostäder (vilket inkluderar en rad olika boendeformer).

Det här förtjänar att lyftas - inte för att förlöjliga Amir - utan på grund av det faktum att Amir sitter i styrelsen för Ung i Sverige som gör anspråk på att kunna uttala sig om pensionsnivåer, LSS-stöd och hur förlossningsvården ska organiseras i Sverige.

Om man gör detta anspråk bör man kunna ta till sig en enkel text på SCB eller för den skull inse det orimliga i påståendet att Sverige skulle ha 10 miljoner lägenheter på tio miljoner invånare - att han inte förmår detta sätter bara i blixtbelysning hur fejk hela kampanjen Vi bygger Sverige är.

Att Ung Vänster regisserat denna fars med Ung i Sverige som verktyg är något styrelserna för dessa organisationer båda borde skämmas över.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-09-17 kl. 02:48.
Citera
2017-09-17, 02:24
Medlem
Afghanerna är papegojor åt vänstern,all propaganda och slagord låter ännu löjligare i Hazarernas munnar när dom inte ens fattar den.
Citera
2017-09-17, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag läser vad du skriver men funderar fortfarande på hur dom här kärringarna klarar att vistas där dag ut och dag in utan att ta någon form av stimulans om det erbjuds. Var min huvudfråga och varför konstaplarna promenerar där utan att ta tillfället i akt och undersöka om det står rätt till. I och för sig kanske barnen tycker det känns bättre att sitta utomhus än att tvingas ligga med den som säger sig vara den ömmande fostermodern. Vad vet jag? Huvudfrågan kvarstår om det är möjligt att tanterna provar på det som eventuellt bjuds? Dom här afghanerna påminner om tiggarna och jag ser ingen större skillnad mer än på kläderna. Dom skiter ju också i var dom sitter eller vilket väder det är.
Aktivism:
Kärringarna drömmer om exotisk kuk och den sexuella fantasin som 'gammelmorsa som får chans på granngossen'. Tänk då att få statens uttryckliga eller underförstådda erkännande som humanitär, i akten att begå otukt.

Fallerad stat:
Polismyndigheten styrs av en politruk som naturligtvis premierar korrupt beteende bland strävsamma men olämpliga underlydande, som medvetet underlåter ingripande och korrumperar sitt uppdrag och förgiftar sin miljö och yngre generationer av poliser.
Senast redigerad av Kinuski 2017-09-17 kl. 02:35.
Citera
2017-09-17, 03:56
Medlem
Krongjorts avatar

Instämmer och förstår såklart att så är fallet. Kanske det värsta i om dessa afghaner nu får stanna kvar i Sverige, är att detta skulle visa ett exempel på att man får som man vill här bara man är jobbig. Detta skulle direkt medföra att andra anammar samma taktik, såväl nya flyktingar som kan tänkas komma, men även potentiella terrorister och våldsverkare som märker hur man kan gå till väga för att få sin vilja igenom. I just detta fall verkar afghanerna vara marionetter som möjligen kommer att lida och må ännu sämre på grund av att några bakom använder dessa människor som sitt slagträ. Det verkar som att de som står bakom demonstrationen, samt de som stöttar den, inte förstår hur en mobbare fungerar. Om mobbaren säger, ge mig x, eller gör som jag vill, så lämnar jag dig ifred sen, så är det knappast troligt att mobbaren slutar mobba för att få sin vilja igenom när det uppenbarligen ger utdelning. Dessutom om afghanerna inte respekterar ett nej, finns det andra situationen där ett nej inte heller godtas? Inte menat som en fråga, svaret är uppenbart i sig. God natt.
Citera
2017-09-17, 06:01
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart är det kommunistiska aktivister bakom det som skrivs, "barnen" är nyttiga idioter/frontfigurer.
Målet är att destabilisera västliga demokratier (Sverige), detta är bara ett av många sätt man arbetar med. Hazarerna själva är mer intresserade av droger och sex inom eller utom gruppen.

Nej, dags att sätta hårt mot hårt och internera samtliga demonstranter inför snabb avvisning. Vill Steffe ha en chans mot SD är det dags att reagera nu.
Citera
2017-09-17, 06:55
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Spelar ingen roll hur många bostäder Sveriges befolkning har och hur många som står tomma
dessa jävla hazar baaaarn ska inte bo i detta land !!!

Ja det är ett dåligt argument från lilla Amir.
Även om Sverige hade 10miljoner tomma lägenheter betyder det inte att de borde få uppehållstillstånd.
Det är liksom inte antalet tomma bostäder som avgör.
Sedan vet vi alla att de hade behövt bidrag för att betala sina hyror (om de inte hade knarkat upp pengarna).
Citera
2017-09-17, 07:04
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Självklart är det kommunistiska aktivister bakom det som skrivs, "barnen" är nyttiga idioter/frontfigurer.
Målet är att destabilisera västliga demokratier (Sverige), detta är bara ett av många sätt man arbetar med. Hazarerna själva är mer intresserade av droger och sex inom eller utom gruppen.

Nej, dags att sätta hårt mot hårt och internera samtliga demonstranter inför snabb avvisning. Vill Steffe ha en chans mot SD är det dags att reagera nu.

Han klarar ju inte ens av att slänga ut tiggarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in