2017-09-16, 09:54
Medlem
julia är enligt fb nu gift med imran ali å fått barn,, men enligt ratsit är hon sammanboende med JJ,
Senast redigerad av Sizematter 2017-09-16 kl. 10:09.
Citera
2017-09-16, 09:58
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Sizematter|61796008]julia är enligt fb nu gift med imran ali å fått barn,,visst hade hon barn med JJ,[/. Imran Ali å Jafar Jafar* är samma person. Ingen vet väl hans riktiga identitet dock. .
Citera
2017-09-16, 10:10
Medlem
Reimers avatar
Inget är som väntans tider, vi får se vad Wenna och Fahlander kommer med i sina yttranden, de har ju lite tid på sig fortfarande.

I och med att alla parter utom åklagarna har överklagat än så länge så blir förhandlingen i HR lika lång tidsmässigt som i TR antar jag, vi kan bereda oss på tre nya intensiva veckor alltså.
Citera
2017-09-16, 10:17
Medlem
[quote=Pandalina4|61796031]
Citat:
Ursprungligen postat av Sizematter
julia är enligt fb nu gift med imran ali å fått barn,,visst hade hon barn med JJ,[/. Imran Ali å Jafar Jafar* är samma person. Ingen vet väl hans riktiga identitet dock. .

Tack för förklaringen, blir förvirrad av denna historia,,
Citera
2017-09-16, 10:55
Medlem
Lonnrots avatar
[quote=Sizematter|61796144]
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Tack för förklaringen, blir förvirrad av denna historia,,

Det är samma person, men de är nog fortfarande inte formellt gifta iSverige. De har genomgått ngn föräldra-/bröllopsritual i JJ:s hemland.
Citera
2017-09-16, 11:23
Medlem
Honan6s avatar
Konstigt att åklagarna tillät Hondjävulen ge den misstänkta dottern JB fullmakt att hantera hennes ekonomiska spörsmål. Har de haft en baktanke med att tillåta det? Som betraktare tycker jag det är suspekt att en åtalad och en misstänkt för inblandning eller vetskap om mord får hantera en åtalads ekonomi.

Johanna lär ha rejäla hållhakar på sin dotter. Dock borde hon ha en viss oro över att den, åtminstone tidigare, drogberoende ungen börjar slösa med kapitalet. Dessutom kräver nog JJ och DB sin del av kakan för fortsatt tystnad då alla vet något om alla och är inblandade på något sätt.

Aki-fallet lever vidare och de misstänkta är under lupp - även deras ekonomiska transaktioner. Utredningen har inte bråttom - sannolikt medvetet och det blir till åklagarnas fördel. Hur länge orkar de inblandade vara tysta om saken? Fortsatt tystnad blir till ett evigt lidande - främst för den/de som bär på hemligheter. De borde göra en AG och ta bort klumpen i magen genom att säga sanningen.
Citera
2017-09-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Konstigt att åklagarna tillät Hondjävulen ge den misstänkta dottern JB fullmakt att hantera hennes ekonomiska spörsmål. Har de haft en baktanke med att tillåta det? Som betraktare tycker jag det är suspekt att en åtalad och en misstänkt för inblandning eller vetskap om mord får hantera en åtalads ekonomi.

Johanna lär ha rejäla hållhakar på sin dotter. Dock borde hon ha en viss oro över att den, åtminstone tidigare, drogberoende ungen börjar slösa med kapitalet. Dessutom kräver nog JJ och DB sin del av kakan för fortsatt tystnad då alla vet något om alla och är inblandade på något sätt.

Aki-fallet lever vidare och de misstänkta är under lupp - även deras ekonomiska transaktioner. Utredningen har inte bråttom - sannolikt medvetet och det blir till åklagarnas fördel. Hur länge orkar de inblandade vara tysta om saken? Fortsatt tystnad blir till ett evigt lidande - främst för den/de som bär på hemligheter. De borde göra en AG och ta bort klumpen i magen genom att säga sanningen.

Men har verkligen åkl något med det att göra? Så länge du är häktad betraktas du ju som oskyldig. Någon måste ju sköta den häktades ekonomi, KV hjälper inte till med det, så det blir då advokaten eller släkt/vänner som får göra det. Det åkl kan göra är att säkra pengar för ev skadestånd. Men jag förstår hur du tänker.
Citera
2017-09-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om målet tas upp, vilket det med all sannolikhet görs så är det Svea hovrätt i Stockholm
Det är Svea hovrätt, avdelning 5 som har hand om målet.
Citera
2017-09-16, 14:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bra rotat ! Hon instruerar och sen ljugs det. (Men DB vidgår?). Och den där TCap han gjorde henne inte till viljes väl? Eller hur var det?
Ja, DB berättar att hon sagt till honom. Det torde väl vara då hon bearbetar Akis chef men kommer ingen vart (IF har kontaktat honom redan, han inser att det inte vore trovärdigt).
JMs sms till Akis chef då hon fått avslag IF (ur förhör med honom):
"Suck. idioter. Kan du säga till dom att du hjälpte han med försäkringen"
"Kan du säga till dom att vi behöver lite startkapital i vår firma"
" (..) att det var du som sagt åt honom att teckna försäkring när han gifte sig"

Sen när hon är i Thailand frågar hon om han kan komma till Norge och hjälpa henne med en sak. Skickar sms (24/8) om att ska du samverka med mig så räknar jag med din hjälp.
Undrar om hon tänkt bearbeta honom mer i livförsäkringsfrågan? Erbjudit miljoner IRL?

JM förklarar:
"Men nu har. Ja, men nu har han ju inte hjälpt till med försäkringen."
Nej.
Nej men varför säger du så för?
Jag vet inte varför jag sa så. För att allt är så krångligt. Inget får vara lätt."

I förhör med JM framkommer att hon även bett AB att säga att han var på sista hälsoundersökningen.
Har inte kollat upp förhör AB men det låter då inte minsta trovärdigt att JB skulle undanhållas denna backup verksamhet.
Tycker nog snarare det luktar skit om hon är den enda av dem som visste att JM skulle gifta sig 8 december (tightast relation enligt JB själv, förtroende).
JB betonar att efter nyår så hörde hon inte ett dugg mer, då var allt frid och fröjd mellan JM och Aki.
"sen där vid nyårsskiftet inte ett ljud mer."
"Jag hörde ingenting om Aki från nyårsskiftet där 2015. Då hade d frid och fröjd. Nygifta. Sen hörde jag inget mer."
Bullshit med andra ord, det var knappast frid och fröjd med tanke på resan till Egypten (JJ berättar att han var ursinnig vid flytten från huset över vad hon gjort), sen nerpissad soffa och fortsättningsvis husrannsakan narkotika hos JM (polisanmälan) och enligt AB så fortsatte dödstjatet.

JM fyllde 40 den 15 januari så hon kanske tyckte att Aki skulle ge henne en rejäl födelsedagspresent - en livförsäkring hos IF tecknad dagen innan.
Senast redigerad av develi 2017-09-16 kl. 14:28.
Citera
2017-09-16, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
I Huvudprotokoll__del_2__8_ som gäller Jafars Facebook konto Imran Ali är sidorna 159-222 sekretessade. Skulle ju kunna ha med detta att göra, eller?
Funderade kring ordval analyssvar och tänkte NFC, men iofs så skulle ju "Materialet som vi fått är just nu på analys" isf skickas till typ IT-brottcentrum eller NOA på analys och kunna leda till att "uppgifterna kommer att föra utredningen framåt" samt att "det kanske kommer att öppna upp för ytterligare utredningsåtgärder".
Det är väl denna långdragna väntan som fått mig att fundera kring fb, sägs ju dröja uppåt ett halvår innan det malts klart i juridiska kvarnar.

Gillar att de (oavsett vad det än är) ligger på som illrar.
JMs teaterstycke "shivering and shaking" kanske sprider sig i kretsen.
Senast redigerad av develi 2017-09-16 kl. 15:15.
Citera
2017-09-16, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inget är som väntans tider, vi får se vad Wenna och Fahlander kommer med i sina yttranden, de har ju lite tid på sig fortfarande.

I och med att alla parter utom åklagarna har överklagat än så länge så blir förhandlingen i HR lika lång tidsmässigt som i TR antar jag, vi kan bereda oss på tre nya intensiva veckor alltså.
Fast det beror väl lite på om nytt kommer upp. De flesta förhör kommer ju avlyssnas via ljudfiler förutom nya vittnen (eller gamla som har nåt av vikt att komplettera), sakkunnigutlåtande och misstänkta själva förstås.
Minns att det var ett jäkla hallå när Rönnbäck kallade vittne (som mer blev karaktärsvittne än tillförde ett skit) och som hade kunnat kallats i TR. Huvudregeln är ju att det mesta ska vara grundlagt inför HovR.
Hon rörde med tamejfan allt vid närmare eftertanke (både i TR och HovR) om det så var via grävande i slasken, inkastade vittnen i stort sett samma dag eller kaotiska turer kring videoförhör.
Får verkligen hoppas att det inte blir en liknande fars.
Citera
2017-09-16, 15:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fast det beror väl lite på om nytt kommer upp. De flesta förhör kommer ju avlyssnas via ljudfiler förutom nya vittnen (eller gamla som har nåt av vikt att komplettera), sakkunnigutlåtande och misstänkta själva förstås.
Minns att det var ett jäkla hallå när Rönnbäck kallade vittne (som mer blev karaktärsvittne än tillförde ett skit) och som hade kunnat kallats i TR. Huvudregeln är ju att det mesta ska vara grundlagt inför HovR.
Hon rörde med tamejfan allt vid närmare eftertanke (både i TR och HovR) om det så var via grävande i slasken, inkastade vittnen i stort sett samma dag eller kaotiska turer kring videoförhör.
Får verkligen hoppas att det inte blir en liknande fars.

Hikes har ju gått ut hårt via sin överklagan på sjutton sidor och ska hon få till någon ändring så lär hon få kalla och omförhöra de flesta som hörts och dessutom kalla in nya personer för att stödja sin sak.

Vi får se hur många dagar HR viker för fallet men att det blir hyfsat många tror jag.

Facit kommer i alla fall ganska snart, fallet kommer förhoppningsvis avgöras detta år med dom och tid för att vinna laga kraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in