2017-09-16, 20:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kan han ha kommit i kontakt med någon av BO där? Vad jobbade Anki med?

Är typ tolv mil mellan Mantorp och Mullsjö. Inte omöjligt, men tror inte de var kollegor.
Citera
2017-09-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast det är inget som säger att han plockat ut pengar på deras bankomatkort. Kameran var ju trasig den dagen.

Edit: Får också lite Eklund-vibbar av honom.
Det var väl en kamera som inte fungerade. Det bör ha gjorts flera uttag men i olika automater.
Citera
2017-09-16, 21:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Inte bara lite försvårande omständigheter om MGM's DNA kanske har hittats mitt i klistret på flera ställen?
Eller kan MGM skylla på att denne rullat ut tejpen o sedan rullat ihop det igen?

Men om DNA bara hittats på en tejpända eller sidor, då kan det kanske vara en annan femma.

Det finns inget som tyder på att utredningen haft tillgång till MGM:s DNA innan anhållandet. Nu lär det dock framgent bli en hel del som kommer att testas mot MGM:s DNA.
Citera
2017-09-16, 21:10
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det där är kvalificerat skitsnack. Skulle soc hämta så små barn när de har en mamma som inte är misstänkt för något. Knappast...

det känns inte alls osannolikt på ngt sätt att mamman just nu INTE är kapabel till att ta hand om sina barn. Hade min partner gjort ngt liknade hade jag förmodligen legat nerdrogad på psyk just nu.

polis på plats kan ju redan vid gripandet kontaktat soc.
Senast redigerad av cateatdog 2017-09-16 kl. 21:16.
Citera
2017-09-16, 21:16
Medlem
santos_devilles avatar
Ingen vänlig själ som vill uppdatera en sammanfattning som kan klistras i första inlägget?
Citera
2017-09-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
det känns inte alls osannolikt på ngt sätt att mamman just nu INTE är kapabel till att ta hand om sina barn. Hade min partner gjort ngt liknade hade jag förmodligen legat nerdrogad på psyk just nu.

Förmodligen har polis på plats redan kontaktat soc.
Hon/kvinnan själv har också plockats in på förhör, så klart.
Men hennes anhöriga borde ändock varit de som i första hand tar hand om sina barnbarn.
Citera
2017-09-16, 21:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

polis på plats kan ju redan vid gripandet kontaktat soc.

Då får ju barnets mormor/morfar eller liknande ta dom. Inte att soc går in och omhändertar dom, låter konstigt. Är det praxis?
Citera
2017-09-16, 21:20
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hon/kvinnan själv har också plockats in på förhör, så klart.
Men hennes anhöriga borde ändock varit de som i första hand tar hand om sina barnbarn.

jag tänkte ju att även om hon inte hade plockats in så kanske hon varken är kapabel till att ta hand om barnen eller fixa hjälp.

han påstod att det skulle vara skitsnack om hon inte var gripen.
Citera
2017-09-16, 21:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Då får ju barnets mormor/morfar eller liknande ta dom. Inte att soc går in och omhändertar dom, låter konstigt. Är det praxis?
Det är än så länge bara ett rykte.
Citera
2017-09-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Inte bara lite försvårande omständigheter om MGM's DNA kanske har hittats mitt i klistret på flera ställen?
Eller kan MGM skylla på att denne rullat ut tejpen o sedan rullat ihop det igen?

Men om DNA bara hittats på en tejpända eller sidor, då kan det kanske vara en annan femma.
Det var väl ändå så att brottsoffren hade tejpats, det borde vara från den tejpningen som det finns fingeravtryck.
Det är väl omöjligt, att tejpa utan att avsätta fínger avtryck, att bära handskar -när man tejpar borde bli väldigt klumpigt och näst intill omöjligt.
Citera
2017-09-16, 21:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var väl ändå så att brottsoffren hade tejpats, det borde vara från den tejpningen som det finns fingeravtryck.
Det är väl omöjligt, att tejpa utan att avsätta fínger avtryck, att bära handskar -när man tejpar borde bli väldigt klumpigt och näst intill omöjligt.

Det fungerar nog bra med kniv. Men GM kanske tejpade utan handskar som du säger.
Citera
2017-09-16, 22:02
Medlem
Citat:
jag tänkte ju att även om hon inte hade plockats in så kanske hon varken är kapabel till att ta hand om barnen eller fixa hjälp.

han påstod att det skulle vara skitsnack om hon inte var gripen.
Gripen som med-misstänkt behöver hon ju inte vara.
Men ett rutinmässigt förhör -borde hon kallats till. Mamman till hans barn är den person som borde veta om han kommit hem blodig- eller att han plötsligt hade pengar-från ingenstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in