2017-09-16, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Men då har ju du redan avgjort att det är just en diskriminering. Det jag säger är ju att det inte är så. Men du verkar helt missa allt och tror det handlar om var det skedde.

Nej du är uppenbart en ultrafeminist som trollar och notoriskt vill slå in dina egna tankar som fakta hos andra. Inte ok...
Jag är mot diskriminering åt båda hållen och ha redan nämnt exempel på att diskriminering förekommer även åt andra hållet. Det är dock inte i frekvensen som män drabbas utan de drabbas av annan diskriminering. Kvinnor drabbas av diskriminering avseende frekvensen.

En riktig tokfeminist hade påstått att endast kvinnor var diskriminerade i alla avseenden och förnekat att män är diskriminerade i något som helst avseende. Det är jag inte.
Citera
2017-09-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Ring mig stjärtis. Gummibossen här.

Många bra inlägg från vassa debatörrer som gjort att det kommit fram att TS är en latteflata som är ute efter att trigga män med sin anekdot skapat till punkt och pricka enligt diagnos feminismens manual.
Jag är inte lesbisk, jag är inte ute efter att "trigga män" och jag anser att både män och kvinnor diskrimineras på olika sätt så jag är inte någon tokfeminist.
Citera
2017-09-16, 18:23
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Det handlar om att det representerar ett kulturellt förtryck.

Du menar alltså att det kvinnliga könet är en kultur? Nu får du nog ta och lugna dig en smula och istället be din förskolelärare om svar på dina funderingar. Flashback kommer bara göra dig mer förvirrad. Det är för övrigt 18 års gräns här på forumet.
Citera
2017-09-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Du menar alltså att det kvinnliga könet är en kultur? Nu får du nog ta och lugna dig en smula och istället be din förskolelärare om svar på dina funderingar. Flashback kommer bara göra dig mer förvirrad. Det är för övrigt 18 års gräns här på forumet.
Jag tror inte att det kvinnliga könet som sådant är en kultur. Det kulturella förtrycket jag talar om är fördomarna mot kåta kvinnor. Jag är för övrigt över 18 år, är du det?
Citera
2017-09-16, 20:03
Medlem
Jag har för övrigt hört att det finns flera personer även utanför arbetsplatsen som har fördomar mot kåta kvinnor, till exempel påståendet att kåta kvinnor skulle vara "självdestruktiva" som cirkulerar på Flashback.
Citera
2017-09-16, 23:03
Medlem
Ratozs avatar
Vad är det egentligen för arbetsplats där sådant här avhandlas öppet?
Citera
2017-09-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Vad är det egentligen för arbetsplats där sådant här avhandlas öppet?
Det angår inte dig, tänk på 1.06.
Citera
2017-09-17, 09:11
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Det angår inte dig, tänk på 1.06.

Dels så är det inte ett brott mot 1.06 att ställa frågor där någon självmant kan välja att ge ut personlig information. Dels går frågan i allra högsta grad att svara generellt på.

T.ex. Jag jobbar inom städ, jag jobbar åt kommun etc.
Citera
2017-09-17, 10:02
Medlem
Citat:
Dels så är det inte ett brott mot 1.06 att ställa frågor där någon självmant kan välja att ge ut personlig information. Dels går frågan i allra högsta grad att svara generellt på.

T.ex. Jag jobbar inom städ, jag jobbar åt kommun etc.
Jag kommer inte att lämna ut något.
Citera
2017-09-17, 10:23
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Jag kommer inte att lämna ut något.

Behövs inte. Alla som har jobbat vet att det där inte är normala samtal på arbetsplatser det är allt.
Citera
2017-09-17, 10:25
Medlem
Citat:
Behövs inte. Alla som har jobbat vet att det där inte är normala samtal på arbetsplatser det är allt.
Alla arbetsplatser talar inte med utomstående om sin interna samtalskultur. Du kan inte generalisera.
Citera
2017-09-17, 10:25
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
En diskriminering är att en kåthet som anses normal för män räknas som "sjuk" och bemöts med fördomar när den förekommer hos kvinnor. Till exempel när en man på jobbet sa på lunchrasten att han onanerar dagligen brydde sig ingen, men när jag sa att det gör jag också blev jag kallad för sjuk! Vad är det här för diskriminering? Män får ha behov men inte kvinnor?!

Vad i hela friden får dig att tro att folk inte har fördomar mot män som säger att de onanerar dagligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in