2017-09-16, 18:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Var jobbade han?

Enligt samma PM arbetade han med att laga mat åt kommunala verksamheter - vård, omsorg, skolor och sånt.
Citera
2017-09-16, 18:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt samma PM arbetade han med att laga mat åt kommunala verksamheter - vård, omsorg, skolor och sånt.

Tror det står tidigare kock och numera truckförare på Arla om jag minns rätt.
Citera
2017-09-16, 19:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett intressant PM från en användare. Användaren har gjort en koppling mellan Tor Lekanders bror och Edv*n.
Mycket intressant får man säga.
https://se.linkedin.com/userp/title/driftledare/mjolby
Citat:
Nuvarande
Arbetslös på Inget
Tidigare
Laboratoritekniker på Arla Foods, Projekt IT-Team leader på Arla Foods, Miljöansvarig på Arla Foods, Driftledare Processledare på Arla...
Någon som är medlem får som sagt gärna kolla hela profilen.
Citera
2017-09-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja, har han dessutom plockat ut pengar från deras kort dagen innan dubbelmordet, så är väl saken ganska klar skulle jag vilja säga. Jag skrev tidigare om Långshyttan och Eklund, och dom här lätt förståndshandikappade dyker upp lite här och där. Alltså lite lagom bakom men funktionsduglig i andra sammanhang.

Expressen
inte dagen innan dubbelmordet. dagen innan dom hittades. dom hittades inte på morddagen.
Citera
2017-09-16, 19:10
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett intressant PM från en användare. Användaren har gjort en koppling mellan Tor Lekanders bror och Edv*n.
Citat:
Tor Lekander har en 10 år yngre bror (K*aus *ekander 195*-0*-2*) som enligt linkedin till för ett år sedan var anställd som labb-något på "Arla Foods", Han bor idag i Väderstad (någonstans mellan Jönköping och Linköping) vet dock inte vilket Arla Foods han jobbade på, Kanske Jönköping eller Linköping...

Då Edv*n G*llensvaan är truckförare på Arla Foods och kanske känner den idag arbetslöse K*aus *ekander, långsökt kanske men... vem fan vet
Jag har inget linkedin, så allt är blurrat nu, K*aus *ekander har 3 profiler där, varav en där det stog att han är arbetslös sedan september 2016.
(Folkbokförd som K*aus-Wi*he*m *ekander, men skriver själv C*aus).

Allt intressant om storebror i Mantorp kanske vunnit en trave stålar på travet (vilket jag har för mig stått någonstans.)

Redigerat av mig samt blurrat namnen.
Intressant..
Därtill har vi ju uppgifter sedan tidigare..
Citera
2017-09-16, 19:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
inte dagen innan dubbelmordet. dagen innan dom hittades. dom hittades inte på morddagen.

Visst är det så. Jag som sprang i väg åt fel håll. Då kan man kanske utgå ifrån att någon stal kortet då dom mördades, och sen plockade ut pengar. Det stärker teorin om lite lätt bakom.

Citat:
Bankomatuttag i Borensberg med offrens kort
Ett annat spår i utredningen har varit att kartlägga omständigheterna kring det bankomatuttag som gjordes med det mördade parets kort i Borensberg den 11 juni – dagen innan paret påträffades döda.
– Jag kan bekräfta att Borensberg är aktuellt i utredningen, men jag kommer inte kommentera vem som gjort uttagen. Vi har kartlagt olika transaktioner och det är ett spår vi följer, men jag kommer inte kommentera exakta uppgifter, säger Eva Nemec Nordh.
Citera
2017-09-16, 19:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om tejpen stals från EG:s arbetsplats är det en förklaring till varför tejpen hade hans DNA.

Fast det förklarar inte varför polisen skulle vilja DNA-testa EG.

Att EG:s DNA av en slump skulle kontaminerat brottsplatsen tror jag är att komplicera saker och ting i onödan.
Senast redigerad av Troian 2017-09-16 kl. 19:28.
Citera
2017-09-16, 19:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som jag har förstått det har polisen lyckats spåra inköpet av tejpen. Det kan ha varit EG som köpte den och lämnade den på sin arbetsplats, där den blev stulen. Spåret ledde till EG, som DNA-testades och sannolika skäl uppstod.
Citera
2017-09-16, 19:22
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Som jag har förstått det har polisen lyckats spåra inköpet av tejpen. Det kan ha varit EG som köpte den och lämnade den på sin arbetsplats, där den blev stulen. Spåret ledde till EG, som DNA-testades och sannolika skäl uppstod.
Tyckte jag läste något om att den var ovanlig(tejpen), vet du vad de menar med det?
Citera
2017-09-16, 19:24
Medlem
Dom har med rättså stor chans inte något dna, då jag inte tror att dom kan har topsat mgm innan gripandet??

Det mesta talar för att dom kunnat identifierat mgm för inköp av tejpen och kunnat fastställa vart han rört sig via mobilmasten samt kan ha fått tillgång till hans samtal & sms ..
Citera
2017-09-16, 19:26
Medlem
Troians avatar
Citat:

Om tejpen kommer från hans arbetsplats kan det ju finns naturliga förklaring till hans DNA på tejpen. Tror inte det skulle räcka för sannolika skäl.
Citera
2017-09-16, 19:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Att EG:s DNA skulle kontaminerat brottsplatsen tror jag är att komplicera saker och ting i onödan.
Ja, det rör sig nog om något annat än DNA här. Något mer än DNA säger jag för att gardera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in