2017-09-16, 18:28
Medlem
Har jag missat något? Eller vad menar hon med det uttalandet?

Citat:
– Han förhörs i detta nu och vi har även hållit flera förhör med andra personen under dagen, säger Eva Nord Nemec vid 14.30-tiden

Detta får mig att tro att det kommer ske fler gripanden.
Citat:
Det är metodiskt och bra polisarbete. Vi har inte gjort några fler gripande i dag och just nu koncentrera vi oss på den här personen
i
Citera
2017-09-16, 18:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Spekulation från min sida, han har köpt tejpen och hans DNA finns i huset.

Tja, har han dessutom plockat ut pengar från deras kort dagen innan dubbelmordet, så är väl saken ganska klar skulle jag vilja säga. Jag skrev tidigare om Långshyttan och Eklund, och dom här lätt förståndshandikappade dyker upp lite här och där. Alltså lite lagom bakom men funktionsduglig i andra sammanhang.

Expressen
Citat:
Utredningen pågår nu för fullt. Eva Nemec Nordh uppger för Corren att polisen i Östergötland fått hjälp av polisen i Göteborg och Jönköping och att flera husrannsakningar genomförts.
Citera
2017-09-16, 18:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det räcker ju inte att hans DNA finns på tejpen, något måste ju fört polisen till honom till att börja med.
Att han finns bland Lekanders kontakter, att hans telefon kopplat upp sig i närheten etc.

Har i alla fall hittat en i Ed*ins vänlista som håller till i Linköping. En Robi* Lju*ggren (*=n), passar bättre in i bilden som aggressiv mördare än svanen från Mullsjö.
Haha vilken lirare!

Han började plugga i augusti i Linköping. Han kanske flyttade till staden efter mordet.
Citera
2017-09-16, 18:33
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja, har han dessutom plockat ut pengar från deras kort dagen innan dubbelmordet, så är väl saken ganska klar skulle jag vilja säga. Jag skrev tidigare om Långshyttan och Eklund, och dom här lätt förståndshandikappade dyker upp lite här och där. Alltså lite lagom bakom men funktionsduglig i andra sammanhang.

Expressen
Fast det är inget som säger att han plockat ut pengar på deras bankomatkort. Kameran var ju trasig den dagen.

Edit: Får också lite Eklund-vibbar av honom.
Citera
2017-09-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Expressen

Jepp och han som mördade tjejen (hjärnsläpp - minns inte namnet) i joggingspåret.
Citera
2017-09-16, 18:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast det är inget som säger att han plockat ut pengar på deras bankomatkort. Kameran var ju trasig den dagen.
Citat:
Jag kan bekräfta att Borensberg är aktuellt i utredningen, men jag kommer inte kommentera vem som gjort uttagen. Vi har kartlagt olika transaktioner och det är ett spår vi följer, men jag kommer inte kommentera exakta uppgifter, säger Eva Nemec Nordh.

Enligt min uppfattning har dom pejlat bra gällande uttaget, så att det tror jag nog dom har ganska bra koll på.

Citat:
– Det pågår förhör på många fronter. Vi ska kartlägga personer i hans närhet. De förhören pågår parallellt. Vi måste lägga fram en bild över vad det är för person och hur han har rört sig under relevant tid, säger Eva Nemec Nordh.

Det är hans ord mot vad andra säger angående hans rörelsemönster kontra tidpunkter och datum.
Tja, hoppas han minne inte sviker.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-16 kl. 18:38.
Citera
2017-09-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja det kan finnas tusen kopplingar men han behöver inte ha med brottet att göra för det.

Är flertalet gånger senaste halvåret bara som häktade för mord släppts och avförts.

Till exempel han som misstänktes ha dödat hela sin familj och skurit halsen av honom. Sen släpptes han och var inte misstänkt. Blev outad till höger och vänster överallt.

Ja det här kan säkert också vara fråga om ett självmord som polisen missat
Citera
Medlem
Det finns en person med samma namn som den misstänkte på Linkedin.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Det finns en person med samma namn som den misstänkte på Linkedin.
Det är han.
Citera
2017-09-16, 18:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
...
Detta får mig att tro att det kommer ske fler gripanden.
i
Ja, inte omöjligt om hon (åklagaren) "inte vill bekräfta att det är en ensam gärningsman eller att det är flera".
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-09-16 kl. 18:44.
Citera
2017-09-16, 18:41
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
http://dayviews.com/edwoo93/396849088/

Kanske har ngt med trav att göra för han verkar ha känt denna person Bod*l B*esse *i som har haft travhästar...Frågan är om BO hade travintresse?

"Verkar ha känt"? Hade du läst under bilden hade du sett att det var hans mormor...
Citera
2017-09-16, 18:42
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett intressant PM från en användare. Användaren har gjort en koppling mellan Tor Lekanders bror och Edv*n.

Citat:
Tor Lekander har en 10 år yngre bror (K*aus *ekander 195*-0*-2*) som enligt linkedin till för ett år sedan var anställd som labb-något på "Arla Foods", Han bor idag i Väderstad (någonstans mellan Jönköping och Linköping) vet dock inte vilket Arla Foods han jobbade på, Kanske Jönköping eller Linköping...

Då Edv*n G*llensvaan är truckförare på Arla Foods och kanske känner den idag arbetslöse K*aus *ekander, långsökt kanske men... vem fan vet
Jag har inget linkedin, så allt är blurrat nu, K*aus *ekander har 3 profiler där, varav en där det stog att han är arbetslös sedan september 2016.
(Folkbokförd som K*aus-Wi*he*m *ekander, men skriver själv C*aus).

Allt intressant om storebror i Mantorp kanske vunnit en trave stålar på travet (vilket jag har för mig stått någonstans.)

Redigerat av mig samt blurrat namnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in