2017-09-16, 08:58
Medlem
meas19s avatar
http://dayviews.com/edwoo93/396849088/

Kanske har ngt med trav att göra för han verkar ha känt denna person Bod*l B*esse *i som har haft travhästar...Frågan är om BO hade travintresse?

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hittills har det ju inte framkommit något som tyder på koppling mellan EG och BO. Med reservation för att vi kan ha missat något, så återstår annars i princip rånmord, psykisk ohälsa eller möjligen mördande för sakens skull. Vid rånmord kan ju förstås flera vara inblandade, men jag får inte känslan att EG är kriminell på det sättet. Den som rånmördar någon har ofta en lång karriär av drogmissbruk och/eller kriminell livstil bakom sig, det verkar inte gälla EG. Ligger psykisk ohälsa bakom så är däremot det vanligaste att man agerar ensam.

Mer än så vill jag inte utveckla min teorin, men vi får se. Vi vet ju inte ens säkert att EG är MGM, och än mindre att MGM är GM.
Senast redigerad av meas19 2017-09-16 kl. 09:01.
Citera
2017-09-16, 09:05
Medlem
Expressbussens avatar
verkar ju stabil, men tydligen försvunnit för några år sen.

https://twitter.com/aliceberntsson/status/461587985482272770

men jag hittar ingen mer info om det, länken är död
Citera
2017-09-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen

Ni som länkar till en person med ovanligt, kanske unikt namn, vet ni säkert att detta är den anhållna mannen?
Citera
2017-09-16, 09:11
Medlem
[quote=Expressbussen|61794087]
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Skulle knappast anse en 1983 Pontiac som raggarbil. Har kollat på trans am/Firebird, som det känns att det är, finns inte turkos i programmet.

Närmaste svaanar häckar i Linköping, och har även arbetet som miljöskyddsinspektör i Mjölby/mantorp. Kan det varit nåt bråk med bonderiet, utsläpp av fosfor?
Citera
2017-09-16, 09:13
Medlem
[quote=Expressbussen|61794087]
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Skulle knappast anse en 1983 Pontiac som raggarbil. Har kollat på trans am/Firebird, som det känns att det är, finns inte turkos i programmet.

Närmaste svaanar häckar i Linköping, och har även arbetet som miljöskyddsinspektör i Mjölby/mantorp. Kan det varit nåt bråk med bonderiet, utsläpp av fosfor?
polisen har väl sagt "äldre amerikanare"? raggarbil kommer härifrån?? bonderi?? dom hade ingen gård.
Citera
2017-09-16, 09:26
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:

Här finns info, verka inte va borta länge men missing people tog fallet
https://www.jnytt.se/article/forsvunnen-mullsjobo-soks-av-missing-people/
Citera
2017-09-16, 09:39
Medlem
Expressbussens avatar
[quote=Oskar596|61795776]
Citat:
polisen har väl sagt "äldre amerikanare"? raggarbil kommer härifrån?? bonderi?? dom hade ingen gård.

Bonderiet har jag fel på.

Men gällande bilen;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ejz3g/raggarbil-gackar-polisen-efter-dubbelmordet-i-mantorp

"Dagen innan har flera vittnen sett en mintgrön eller turkos raggarbil, en amerikanare av äldre årsmodell, i direkt anslutning till gården, enligt polisen."

Notera att man här säger raggarbil. Sen menar jag att en äldre amerikanare får anses vara 50 och 60 tal. EN Firebird från 1980-talet skulle nog kallas "sportbil".

Dessutom är turkos/mintgrön relativt vanligt på 50 och 60 talet, och ovanligt på 1980-talet.

Men, kanske är det inte bilen som är intressant. Mannen har varit okänd tidigare, man har gått tillbaka till brottsplatsen, kartlagt och jobbat sig utåt. Man säger även att det är "flera omständigheter" som gör att man riktat in sig på honom.
Citera
2017-09-16, 09:45
Medlem
[quote=Expressbussen|61795924]
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596

Bonderiet har jag fel på.

Men gällande bilen;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ejz3g/raggarbil-gackar-polisen-efter-dubbelmordet-i-mantorp

"Dagen innan har flera vittnen sett en mintgrön eller turkos raggarbil, en amerikanare av äldre årsmodell, i direkt anslutning till gården, enligt polisen."

Notera att man här säger raggarbil. Sen menar jag att en äldre amerikanare får anses vara 50 och 60 tal. EN Firebird från 1980-talet skulle nog kallas "sportbil".

Dessutom är turkos/mintgrön relativt vanligt på 50 och 60 talet, och ovanligt på 1980-talet.

Men, kanske är det inte bilen som är intressant. Mannen har varit okänd tidigare, man har gått tillbaka till brottsplatsen, kartlagt och jobbat sig utåt. Man säger även att det är "flera omständigheter" som gör att man riktat in sig på honom.
ja, turkos är nog inte vanligt på en firebird. sen är benämningen raggarbil relativ. jag tex gör stor skillnad på en "raggarbil" i bruksskick/nedgången, och en entusiastbil. den som rapporterat kan ju dragit alla äldre amerikanska bilar över en kam och kallar dom just ragarbil
Citera
2017-09-16, 09:51
Medlem
[quote=Oskar596|61795970]
Citat:
ja, turkos är nog inte vanligt på en firebird. sen är benämningen raggarbil relativ. jag tex gör stor skillnad på en "raggarbil" i bruksskick/nedgången, och en entusiastbil. den som rapporterat kan ju dragit alla äldre amerikanska bilar över en kam och kallar dom just ragarbil

Varför hänga upp sig på färgen på en viss bilmodell från ett visst årtal? Bilen kan ju mycket väl vara omlackad en eller flera gånger, eller hur? Frågan är var den "mintgröna raggarbilen" finns i dag. Inte hur den såg ut i originalskick.
Jag hoppas innerligen att polisen har gripit rätt person och att det går att bevisa bortom rimligt tvivel att han är gärningsmannen och får lagens strängaste straff. Eventuellt också om han har haft en eller flera kumpaner.
Citera
2017-09-16, 09:55
Medlem
Det märkliga med bilen i allt är att den väl syntes där vid huset dagen innan mordet. Dvs på lördagen. Har mördaren varit där två dagar i rad samma helg? Och varför?
Citera
2017-09-16, 09:58
Medlem
[quote=IvrigeIvar|61795994]
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596

Varför hänga upp sig på färgen på en viss bilmodell från ett visst årtal? Bilen kan ju mycket väl vara omlackad en eller flera gånger, eller hur? Frågan är var den "mintgröna raggarbilen" finns i dag. Inte hur den såg ut i originalskick.
Jag hoppas innerligen att polisen har gripit rätt person och att det går att bevisa bortom rimligt tvivel att han är gärningsmannen och får lagens strängaste straff. Eventuellt också om han har haft en eller flera kumpaner.
svårt att veta vart den finns nu om man inte ens kan spekulera i hur den såg ut vid brottstillfället. det hoppas vi nog alla.
Citera
2017-09-16, 10:02
Medlem
E*vin G var otippat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här