Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Eftersom han är misstänkt på sannolika skäl måste han hur som helst ha någon koppling till brottet. Det har sagts i tråden att MGM fått vredesutbrott nån gång, liksom det har fastställts att han är/var deprimerad, men inget har sagts om eventuella alkoholproblem.
Nja det är inte så säkert. Man kan avföras helt från ett brott även om man är på sannolika skäl misstänkt.
Jag kan hålla med om att det kan finnas sidor av EG som möjligen ger en bild av nån med problem, men han verkar utifrån vad som framkommit aldrig ha dömts för brott och absolut inte för våldsbrott. Samtidigt så ska det här handla om ett mycket extremt tortyrmord som enligt polisen saknar motstycke i svensk kriminalhistoria.
Naturligtvis kan EG vara en total psykopat med sadistiska sidor utan dess like, men ändå alltså? Ja, han har fått vredesutbrott några gånger som barn, men nu han ska alltså ha slaktat ett par under bestialiska former och sen åkt hem till familjen som om inget hänt. Han har aldrig begått våldsdåd vare sig före eller efter. Ingen har märkt nåt och enligt polisen har man inte fått ett enda tips om honom.
Det känns lite märkligt om du förstår hur jag menar.
Citat:
Jag tänker mig nu att det är många lösa trådar som knyter honom till brottsplatsen. Att han liksom råkar befinna sig i eller omkring änden av alla spår. Kanske som att allt visade sig vara hans eller till honom närståendes saker: tejp, skoavtryck, ev. rep, "jänkaren" osv.
De kanske letade noggrannare i BO:s bostad och kikade i gamla fotoalbum eller liknande och hittade gammal historia som gick att följa upp?
Håller med om att det verkar lurt. Ingen verkar ha frågat om de letar efter andra gärningsmän, åklagaren har väl inte yttrat sig om det? Det tolkar jag som att han är mer eller mindre utpekat ensam MGM.
Jo, men den som söker finner också. Indiciekedjor har mer än en gång visat sig vara slumpartade och misstänkta har helt friats. Vi vet ju inte riktigt vad de har på honom än. Rimligtvis så har man ju tagit DNA-prov och om det finns en träff där så är ju saken biff.
Vi får samtidigt inte glömma bort att han inte ens har häktats än.