2017-09-16, 17:55
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om tejpen stals från EG:s arbetsplats är det en förklaring till varför tejpen hade hans DNA.

Varför skulle tejpen komma från *****s arbetsplats ?
Citera
2017-09-16, 17:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Googla vad "om" betyder.
Citera
2017-09-16, 17:57
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Eftersom han är misstänkt på sannolika skäl måste han hur som helst ha någon koppling till brottet. Det har sagts i tråden att MGM fått vredesutbrott nån gång, liksom det har fastställts att han är/var deprimerad, men inget har sagts om eventuella alkoholproblem.

Nja det är inte så säkert. Man kan avföras helt från ett brott även om man är på sannolika skäl misstänkt.

Jag kan hålla med om att det kan finnas sidor av EG som möjligen ger en bild av nån med problem, men han verkar utifrån vad som framkommit aldrig ha dömts för brott och absolut inte för våldsbrott. Samtidigt så ska det här handla om ett mycket extremt tortyrmord som enligt polisen saknar motstycke i svensk kriminalhistoria.

Naturligtvis kan EG vara en total psykopat med sadistiska sidor utan dess like, men ändå alltså? Ja, han har fått vredesutbrott några gånger som barn, men nu han ska alltså ha slaktat ett par under bestialiska former och sen åkt hem till familjen som om inget hänt. Han har aldrig begått våldsdåd vare sig före eller efter. Ingen har märkt nåt och enligt polisen har man inte fått ett enda tips om honom.

Det känns lite märkligt om du förstår hur jag menar.

Citat:
Jag tänker mig nu att det är många lösa trådar som knyter honom till brottsplatsen. Att han liksom råkar befinna sig i eller omkring änden av alla spår. Kanske som att allt visade sig vara hans eller till honom närståendes saker: tejp, skoavtryck, ev. rep, "jänkaren" osv.
De kanske letade noggrannare i BO:s bostad och kikade i gamla fotoalbum eller liknande och hittade gammal historia som gick att följa upp?
Håller med om att det verkar lurt. Ingen verkar ha frågat om de letar efter andra gärningsmän, åklagaren har väl inte yttrat sig om det? Det tolkar jag som att han är mer eller mindre utpekat ensam MGM.

Jo, men den som söker finner också. Indiciekedjor har mer än en gång visat sig vara slumpartade och misstänkta har helt friats. Vi vet ju inte riktigt vad de har på honom än. Rimligtvis så har man ju tagit DNA-prov och om det finns en träff där så är ju saken biff.

Vi får samtidigt inte glömma bort att han inte ens har häktats än.
Senast redigerad av fernebo 2017-09-16 kl. 18:03.
Citera
2017-09-16, 17:59
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nja det är inte så säkert. Man kan avföras helt från ett brott även om man är på sannolika skäl misstänkt.

Jag kan hålla med om att det kan finnas sidor av EG som möjligen ger en bild av nån med problem, men han verkar utifrån vad som framkommit aldrig ha dömts för brott och absolut inte våldsbrott. Samtidigt så ska det här handla om ett mycket extremt tortyrmord som enligt polisen saknar motstycke i svensk kriminalhistoria.

Naturligtvis kan EG vara en total psykopat med sadistiska sidor utan dess like, men ändå alltså? Ja han har fått vredesutbrott några gånger som barn, men han ska alltså ha slaktat ett par under bestialiska former och sen åkt hem till familjen som om inget hänt. Han har aldrig begått våldsdåd vare sig före eller efter.

Det känns lite märkligt om du förstår hur jag menar.

Jo, men den som söker finner också. Indiciekedjor har mer än en gång visat sig vara slumpartade och misstänkta har helt friats. Vi vet ju inte riktigt vad de har på honom än. Rimligtvis så har man ju tagit DNA-prov och om det finn en träff där så är saken biff.
Tänker precis som du gör kring detta.
Samtidigt verkar det enligt Nemec Nord, att de har rätt person. Annars skulle hon inte uttala sig på det sättet hon gjort.
Citera
2017-09-16, 18:00
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Tror fortfarande att OM MGM varit på platsen har han agerat verktyg åt ngn. Han själv har nog inte planerat saken själv. Som jag sagt, Hans kvinna vet nog en hel del om detta... Min tro och ingen anklagelse.

Mördaren kanske inte själv vet att han har gjort det. Tänker då främst på det raseri som användes.

Antingen drogpåverkad smått psykotisk med någon släng av upphakning.

Kanske utfördes det hela av någon som upplever alternativt upplevt sig förnedrad eller känner sig kränkt.

Det kanske var menat som ett rån som gick tok snett och slog över i något slags tok psykotisk rus.

Ingen "normal" nänniska kan utföra något så bestialiskt och samtidigt vara vid sina sinnens fulla bruk.

Finns många onormala i och för sig.

Men kan mycket väl vara så att gärningsmannen har hetsats att göra dådet. Det har hänt många gånger förr. Typ "Han våldtog mig han ska dö"

Ska bli intressant att följa tråden och se var den landar.
Senast redigerad av greta-forveten 2017-09-16 kl. 18:02. Anledning: Stavfel
Citera
2017-09-16, 18:09
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tänker precis som du gör kring detta.
Samtidigt verkar det enligt Nemec Nord, att de har rätt person. Annars skulle hon inte uttala sig på det sättet hon gjort.

Som om åklagare aldrig skulle ha haft fel?

Är hon väldigt säker, så beror det sannolikt på DNA-träff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det var inte svar på frågan . Att det står om har ingen betydelse .
Det hade varit inbrott där. Då är en variant att MGM:s DNA finns på tejpen, men att den sedan stulits av den riktiga gärningspersonen.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ähum, om det är rätt person som sitter, vilket jag hoppas (inte för att jag hyser personligt agg till MGM utan för att dubbelmordet ska bli uppklarat) så finns det säkert kopplingar. Visst, kopplingar kan vara svaga och han kan vara oskyldig. Kopplingarna kan vara "falska", men de måste finnas där för att han över huvud taget ska befinnas misstänkt.

Ja det kan finnas tusen kopplingar men han behöver inte ha med brottet att göra för det.

Är flertalet gånger senaste halvåret bara som häktade för mord släppts och avförts.

Till exempel han som misstänktes ha dödat hela sin familj och skurit halsen av honom. Sen släpptes han och var inte misstänkt. Blev outad till höger och vänster överallt.
Citera
2017-09-16, 18:22
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Som om åklagare aldrig skulle ha haft fel?

Är hon väldigt säker, så beror det sannolikt på DNA-träff.
Vi får hoppas att hon har rätt.

Det känns som en DNA-träff, ja. Men antagligen har de mer bevisning. Får den känslan när jag läser intervjun.

Att de vidare har gjort fler husrannsakningar, visar på att det finns fler kopplingar till mordet via Edv*n.
Citera
2017-09-16, 18:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Polisen har även lyckats identifiera silvertejpen som användes vid morden och hittat återförsäljaren som sålt den.
– Den har vi analyserat och lyckats hittat vem som sålt den. Vi har kunnat gå igenom vem som köpt den vid relevant tidpunkt, säger Eva Nemec Nordh, men vill inte bekräfta att uppgifterna kunnat kopplas till den nu misstänkte mannen.

Bankomatuttag i Borensberg med offrens kort
Ett annat spår i utredningen har varit att kartlägga omständigheterna kring det bankomatuttag som gjordes med det mördade parets kort i Borensberg den 11 juni – dagen innan paret påträffades döda.
– Jag kan bekräfta att Borensberg är aktuellt i utredningen, men jag kommer inte kommentera vem som gjort uttagen. Vi har kartlagt olika transaktioner och det är ett spår vi följer, men jag kommer inte kommentera exakta uppgifter, säger Eva Nemec Nordh.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-ringade-polisen-in-den-misstankte-dubbelmordaren/

Så dom visste vem som köpte den här speciella tejpen och dom har även lokaliserat ett bankomatuttag från parets kort.
Tja, är det just den här killen, så ser det inte bra ut måste jag säga. Det stinker begär efter pengar och det känner man till sedan tidigare att mindre intelligenta gör i princip vad som helst för att både slippa att bli påkomna eller betala tillbaka.
Citera
2017-09-16, 18:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Det räcker ju inte att hans DNA finns på tejpen, något måste ju fört polisen till honom till att börja med.
Att han finns bland Lekanders kontakter, att hans telefon kopplat upp sig i närheten etc.

Har i alla fall hittat en i Ed*ins vänlista som håller till i Linköping. En Robi* Lju*ggren (*=n), passar bättre in i bilden som aggressiv mördare än svanen från Mullsjö.
Senast redigerad av Readyfreddie 2017-09-16 kl. 18:28.
Citera
2017-09-16, 18:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-ringade-polisen-in-den-misstankte-dubbelmordaren/

Så dom visste vem som köpte den här speciella tejpen och dom har även lokaliserat ett bankomatuttag från parets kort.
Tja, är det just den här killen, så ser det inte bra ut måste jag säga.
Spekulation från min sida, han har köpt tejpen och hans DNA finns i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in