Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Exakt. Så t.ex. har hon anklagat alla sin män för att vara psykopater samtidigt som dom varit oskyldiga offer som psykopaten JM noga utvalt.
En narcissist och/eller en antisocial personlighetsstörd personlighetstyp ,som båda har ytterst lite eller noll empati och därför även är psykopater, blir kraftigt upphetsade av att kunna driva saker och situationer till sin spets (ofta för pengar, men ibland bara av jävelskap) om ingen stoppar dem. Detta ger dem en känsla av Allmakt och en makalös egoberusning.
Det är ju just det de strävar efter, även om planering och koll inte är deras starkaste sida. Men förr eller senare torskar de ju pga just detta. Det är Allmakten de tror sig ha i sin hand som driver dem allt längre och längre - och som hela deras existens går ut på. Deras livsluft. De är Gud och alla andra är bara sorgliga statister i psykopatens egodrama.
De vet exakt vad de gör men anser att det är deras rättighet eftersom andra inte tar för sig och alltså är idioter!
Så det förvånar mig inte ett dugg att JM har gjort allt detta. Hon skulle säkert ha kunnat stoppats redan innan sexfilmen. Kanske även innan mordet på Aki Paasala. För ingen människa i världen kan inbilla mig att det enbart var dessa dåd som startade hennes illgärningar. Börjar man rota i hennes förflutna så är jag övertygad om att man hittar många fler mycket obehagliga "sammanträffanden" där personer både dött och skadats allvarligt. Blivit lurade. Hotas, skrämts till tystnad osv.
Det är alltså så här mina tankar går gällande JMoch såna som hon. Jag har inte varit med här på FB så länge, men har följt tråden, samt ALLT som skrivits om brotten.
Läs här:
www.psykopati.se/narcissism och övrigt som finns på den sidan, som är mycket läsvärd.