2017-09-15, 22:02
Medlem
Allt det här är ju mycket intressant och jag följer med intresse. Men var kommer HR att hålla förhandling? I Westeros eller i Sthlm?
Citera
2017-09-15, 22:28
Medlem
Här en artikel om narcissim. Det är bara att bocka av punkt efter punkt på JM
https://www.psychologytoday.com/blog/spycatcher/201709/the-narcissistic-personality-how-they-think
Citera
2017-09-16, 01:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Säkert lika uppriktig som det här.
JB ljuger i förhör 2016-10-27:
"Hon uppger att Johanna inte har frågat henne. Julia tror inte heller att Johanna har frågat Jafar."

Även 2016-12-08 då hon får samma fråga, hon bedyrar att hon aaaldrig fått frågan från morsan:
"Nej, aldrig, när jag fick den frågan i tidigare förhör så fick även frågan om hon frågat Jafar men det har jag ingen aning om. Jag har fått den frågan förut."

HA är en känd motorcykelallians.
"Vilka skulle hon ha tänkt ta hjälp ifrån. Julia svarar kanske Jafar eller en person från HA en kille hon köpte fisk från på Hemköp."

Ja just det, motorkyckling...

Ja hon ljuger ju igen. Det där låter ju uttänkt eller instruerat.
Citera
2017-09-16, 01:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Klart för tagning! Tystnad! Kameran rullar!
Scen 1 - Shivering and shaking, scared woman needs help.

JJ berättar att DB, JJ och kanske JB är i en bil utanför huset de bodde i, Aki sover. JM vill ha hjälp med Aki:
"Johanna.. hon hade stress. Hon hade riktigt i stress, hon sa ni måste göra någonting. Måste hjälpa mig. Ni måste.. hon hade panik till och med typ. Vad är det med dig. Jag trodde kanske hon bara rädd för huset eller någonting."

Nästintill identiskt med hennes beteende mot MR då hon vill han ska mörda föräldrarna:
" Hon nämnde det, när hon pratade om det, på något sätt hon blev väldigt skakig i kroppen och det verkade som att hon var rädd för någonting. När hon bad mig att göra det, hon grät och då förstod jag inte riktigt."
"(..) men ärligt talat jag vet inte riktigt vad hon var rädd för."

Bitch in distress...
Citera
2017-09-16, 01:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja men vad fan, har det fungerat att köra det konceptet så finns det ingen anledning att ändra på det, ett vinnande koncept är ett vinnande koncept och det tycks ju ha fungerat på de som fått bevittnat det.

Johanna Möller i ett nötskal, fejk och skådespeleri så det står härligt till.

Undrar vilka roller vi får se Johanna gestalta i HR?

Hoppas få se Lady Macbeth...
Citera
2017-09-16, 01:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ju mer man sett och hört ju mer blir jag övertygad att hon tryckte på stäng-av-knappen, vände sig till MR när polisen lämnat dödsbesked: Är jag inte en bra skådespelerska?

Nej, JM. Du är vedervärdigt kass och hade inte ens fått jobba som lokalvårdare på Calle Flygare.

Fan, undrar ändå om inte Colin o Helena skulle kunna hitta en roll åt henne.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-16 kl. 01:51.
Citera
2017-09-16, 01:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
JMs brev om överprövning:
"Varför har dem inte pratat med mina vuxna barn som umgicks med honom ofta."

JMs brev 2 om överprövning:
" han tecknade försäkringen i full vetskap med många vittnen. Mina barn, sin arbetsledare, arbetskompisar, mig. Varför har inte IFs utredare pratat med dom?"

IF svar 2016-08-03:
"Andra personer som har intressant information att lämna vill IF självklart få kontakt med. Dock har vi ingen möjlighet till detta då deras identitet är helt okänd för oss. Akis arbetsgivare har vi flertalet gånger samtalat med."

JM mail till IF 2016-08-09 - fortfarande ingen konkret hänvisning med namn eller tel.nr:
"Jag föreslår att ni istället samtalar med de vittnen som vet vad Aki var för person, och som vet att han ville teckna försäkringar för sina barn och fru om ngt skulle inträffa liksom jag tecknade en försäkring i samma syfte."
" Att samtala med de personer som fanns kring Aki dagligen såsom mina barn, hans kollegor osv borde vara mer relevant (..)"
" Ni ska samtala med de personer som jag uppgivit."

JM bearbetar Akis chef via sms den 14 juli då hon fått brev från IF, att han ska säga till dem att han hjälpte Aki med att skriva försäkringen.

DB hade blivit tillsagd att om försäkringsbolaget ringde skulle han säga att Akis chef sett att JM och Aki skrivit under handlingarna.
JB: "Något sådant har hon aldrig sagt till mig."

Bra rotat ! Hon instruerar och sen ljugs det. (Men DB vidgår?). Och den där TCap han gjorde henne inte till viljes väl? Eller hur var det?
Citera
2017-09-16, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bra rotat ! Hon instruerar och sen ljugs det. (Men DB vidgår?). Och den där TCap han gjorde henne inte till viljes väl? Eller hur var det?

Nopp. Han drog snabbt och ångrade djupt att han blivit så manipulerad av JM att företaget inte ens hedrade en duktig snickare med en blomkvast på hans begravning.

JM övertygade honom att Aki var en hustru- och barnmisshandlare som missbrukade alkohol och droger.

Samtidigt som hon lovade stora förtjänster om han blev delägare i ett HVB-hem i Norge. Enligt känt mönster ...

Han klarade sig precis undan, innan hon fått honom att signera något - rena turen. Samt en snabb reaktionsförmåga från hans sida. I samma sekund sexaffären dök upp, var han borta.

Därmed for trovärdigheten map Akis livförsäkring ... ut genom fönstret och försvann.

Någon som vet när HR rättegången startar?
Senast redigerad av Remark 2017-09-16 kl. 04:07.
Citera
2017-09-16, 06:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Som snöstorm i Sahara?

2017-03-20 - gällande frågor om att hon uppgett att JM bett JJ mörda Aki:
"Julia uppger att hon inte vill prata om det och hon uppger också att hon inte tänker ställa upp och vittna i kommande rättegång mot hennes mamma."

Inga kommentarer. Typ.
Svt live: "42-åringen och dottern ler mot varandra."
Expressen: "Dottern vinkade till sin mamma innan hon lämnade salen"
De ler mot varandra i samförstånd.
"Håller du tyst om mig så håller jag tyst om dig".

När pengarna på JM:s konto börjar sina och snaran kanske dras åt kring JB för att någon pratat, då upphör nog både leenden och vinkningar. Ve och fasa om den ena börjar avslöja något om den andra.
Då utbryter hat och krig.
Citera
2017-09-16, 07:06
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Allt det här är ju mycket intressant och jag följer med intresse. Men var kommer HR att hålla förhandling? I Westeros eller i Sthlm?
Om målet tas upp, vilket det med all sannolikhet görs så är det Svea hovrätt i Stockholm
Citera
2017-09-16, 07:22
Medlem
Citat:
Rent tekniskt är det inte så omständigt - det är snarare rättsligt (tidsmässigt).
Fb är behjälpliga (base camp på Irland tror jag) men måste följa USA:s rättsregler så ÅK begär internationell rättslig hjälp till USA - till en ÅK på deras justitiedepartement.
Det ska alltså undersökas för att inte bli brott mot deras lagar, det är dessa juridiska kvarnar som tar tid.
Godkännande av en amerikansk domstol alltså.

Edit.
Klockslag, namn, IP kan begäras ut i brottsutredning av polis. Att "dammsuga" plattformen (inlägg/meddelande, bilder etc.) kräver rättshjälpsbegäran (Fb är amerikanskt).

I Huvudprotokoll__del_2__8_ som gäller Jafars Facebook konto Imran Ali är sidorna 159-222 sekretessade. Skulle ju kunna ha med detta att göra, eller?
Citera
2017-09-16, 08:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nopp. Han drog snabbt och ångrade djupt att han blivit så manipulerad av JM att företaget inte ens hedrade en duktig snickare med en blomkvast på hans begravning.

JM övertygade honom att Aki var en hustru- och barnmisshandlare som missbrukade alkohol och droger.

Samtidigt som hon lovade stora förtjänster om han blev delägare i ett HVB-hem i Norge. Enligt känt mönster ...

Han klarade sig precis undan, innan hon fått honom att signera något - rena turen. Samt en snabb reaktionsförmåga från hans sida. I samma sekund sexaffären dök upp, var han borta.

Därmed for trovärdigheten map Akis livförsäkring ... ut genom fönstret och försvann.

Någon som vet när HR rättegången startar?

Ok. Korkad jävel som beter sig så på sms...

Och DB medger att han blivit ombedd ljuga?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-16 kl. 08:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in