2017-09-16, 13:01
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det äldre paret i lägenheten tycks tidigare bott på Järnvägsgatan 17. Kan tänka mig att EG ned sambo flyttat från lägenhet men inte ändrat adress än.

Kanske till Stallgatan 9C?

Lägenheten på Järnvägsgatan 11 är på 35kvm, känns som trångt för fyra vuxna personer och två småbarn.
Stallgatan 9 C finns inte. Fick ett PM om det förut men adressen existerar inte, bara A och B.

Med tanke på andra inlägg i tråden. Det som talar emot att det är den fete Svanen är adressen han greps på. Borde inte hans egen lägenhet vara avspärrad också?
Citera
2017-09-16, 13:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kantarellens inlägg: (FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Okej. Tack. Då känns det lite mer troligt detta.

Men fattar fan inte kopplingen mellan han och dom mördade. Är ju uppenbart att vi missar något här.
Citera
2017-09-16, 13:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej. Tack. Då känns det lite mer troligt detta.

Men fattar fan inte kopplingen mellan han och dom mördade. Är ju uppenbart att vi missar något här.

Dådet har beskrivits som mycket grovt, övervåld tolkar jag det som. Brukar hända då det finns
ett personligt agg inblandat, inte om det bara handlar om pengar.

Så hur och när har EG:s och offrens vägar korsats?
Citera
2017-09-16, 13:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Stallgatan 9 C finns inte. Fick ett PM om det förut men adressen existerar inte, bara A och B.

Med tanke på andra inlägg i tråden. Det som talar emot att det är den fete Svanen är adressen han greps på. Borde inte hans egen lägenhet vara avspärrad också?

Jo det är nog hans egna lägenhet som syns i Aftonbladet tänker jag. Som är avspärrad. Det var en användare som eventuellt skulle skumma förbi den påväg till affärn.
Citera
2017-09-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobe87
Har nu läst hela tråden.

Utav Expressens video att döma så tror jag till 90% att mannen som grips i videon är EG (E*vin G.) från Mullsjö.

Sist jag såg honom var för 1 månad sedan på konsum i Mullsjö och hans kroppstyp stämmer väl ihop med filmen från Expressen där "han" grips.

Hur gammal är denna EG då?
För enligt media så skall den gripne vara i 20-årsåldern och är han det så kan det vara han.
Citera
2017-09-16, 13:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
För enligt media så skall den gripne vara i 20-årsåldern och är han det så kan det vara han.

Det är ganska säkert att det är han som är den gripne. Flertalet från Mullsjö har skrivit här inne att det är han. Samt att han passar in på den pixlade filmen på Expressen. Och han är 23. Samt hans telefon är/var avstängd.

Någon som orkar testa ifall den fortfarande är avstängd?
Citera
2017-09-16, 13:15
Medlem
Citat:

Född 93.
Citera
2017-09-16, 13:16
Medlem
stortans avatar
Tänk på att det ej är ovanligt med andrahands kontrakt på detta flummområde. Bilderna som visats här i tråden ser dock ut att ha Olika staket.
Citera
2017-09-16, 13:17
Medlem
Citat:

E.G är 23 år och två barnsfar vad jag kan förstå, lite svårt att förstå denne person skulle kunna mörda 2 personer dessutom med kraftigt våld, om man tittar på bilderna på facebook, men men i det stilla vattnet simmar de stora fiskarna.
Citera
2017-09-16, 13:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost654321
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L27W4/en-person-anhallen-for-dubbelmordet-i-mantorp

I den artikeln ser man en bild på en lägenhets dörr med avspärrat lapp på sig. Skulle det va så att det bor fler personer där så känns de lite skumt att be barn fru och hela faderullan att flytta ut ur lägenheten.
Ser rätt öde ut också om man kollar fönstren inga gardiner eller något. Bara svart å tomt.

När polisen letar efter bevismaterial så bör bostaden vara helt tom på folk.
Citera
2017-09-16, 13:19
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, såg nu att det var en annan med samma efternamn vars sida låg nere. Den gripne har väl inte själv tillgång till sin fb nu, antar jag. Då kan han inte stänga den, medan folk i hans närhet som inte är insydda skyr offentligheten.

Ok, du kan ha rätt. Själv trodde jag att masttömning var det första man gjorde. Är inte så säker på att det är dyrare eller tar längre tid med mobilspårning än att skicka in diverse prover av alla de slag till NFC.
NFC är inte privatägt vad jag vet så polisen betalar inte en krona till dem. Privatpersoner kan inte heller vända sig till NFC utan måste anlita privata bolag om de vill ha hjälp med analyser.

Att spåra mobiltrafiken i master kan bara göras av telekombolagens egna personal, detta tar lång tid och är inte gratis. Polisen har en ansträngd budget så den metoden var nog en nödutgång i det här fallet.
Citera
2017-09-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Dådet har beskrivits som mycket grovt, övervåld tolkar jag det som. Brukar hända då det finns
ett personligt agg inblandat, inte om det bara handlar om pengar.

Så hur och när har EG:s och offrens vägar korsats?
Kan EG ha varit anställd av brottsoffren och känt sig lurad på något vis ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in