2017-09-16, 12:39
Medlem
Troians avatar
Det äldre paret i lägenheten tycks tidigare bott på Järnvägsgatan 17. Kan tänka mig att EG ned sambo flyttat från lägenhet men inte ändrat adress än.

Kanske till Stallgatan 9C?

Lägenheten på Järnvägsgatan 11 är på 35kvm, känns som trångt för fyra vuxna personer och två småbarn.
Senast redigerad av Troian 2017-09-16 kl. 12:44.
Citera
2017-09-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen
Skulle behöva BOs namn som ogift för att finna mer.

Ur cd-skivan "Sveriges befolkning 1990"
Lekander, Britha Ann-Christine

Mantorps gård
590 20 Mantorp

Mantalsskriven i Veta (Mjölby kn, Östergötlands län, Östergötland), fastigheten Mantorp 2:2.

Född 6/10 1954 i Viby (Östergötlands län, Östergötland).

Gift kvinna (8/12 1989).

Ur cd-skivan "Sveriges befolkning 1980"

1954-10-06

Axén, Britha Ann-Christine

Riddarängsvägen 25B
590 20 MANTORP

Mantalsskriven i Viby (Mjölby kn, Östergötlands län, Östergötland), fastigheten Rydja 9:4.

Född 6/10 1954 i Viby (Östergötlands län, Östergötland).
--------------
Källa: Mtl Östergötlands län 1981
Citera
2017-09-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag kommer in på EGs Facebook iallafall. Försökte kolla runt lite bland hans vänner om det fanns någon med en sådan bil som efterlyses men fann inget direkt.
Det är något som fattas i denna storyn. Kommer vi se fler gripanden snart?

Gällande bilar, det finns en del bilar som skulle kunna vara intressanta i sammanhanget om ni kollar på https://www.facebook.com/william.palmsjogren (vän på FB med EG) och blickar ut mot personens vänner... Funderar vidare på om det verkligen handlar om ensam GM i detta fall
Citera
2017-09-16, 12:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobe87
E*vin. Folk retade honom som ung pga. hans heta temperament. Han har gått upp OERHÖRT mycket i vikt. För något år eller två sedan så försvann han och missing people kopplades in. Efter ett dygn eller två (minns inte) så kom han hem igen. Mer än så vet jag inte om grabben.

Som sagt, jag vet fortfarande inte om det är han. Något säger mig dock att det eventuellt skulle kunna vara han. Även en del rykten i byn cirkulerar och hans namn nämns.

Jag gick en diskret runda runt St*llg*tan och kunde inte se någonting av värde för denna tråden.

Finns en bild i Aftonbladet på en avspärrad lägenhet med fönstren förtäckta. Men den är inte på stallgatan. Skulle tro att det är hans lägenhet där han är skriven som dom gjort tekniska undersökningar i som är på den bilden. Järnvägsgatan alltså
Citera
2017-09-16, 12:55
Medlem
Kan den misstänkte har varit fosterbarn (familjehemsplacerade) hos BO i Mantorp under en period som tonåring? Med tanke på att han varit deprimerad, självmordsbenägen och valde att "försvinna" (missing people). Hur har han vuxit upp?
Citera
2017-09-16, 12:56
Medlem
Browndawgs avatar
Enligt Aftonbladet är han inte förhörd ännu ens. Men det verkar vara rätt vanligt nu att man låter den misstänkta sitta och svettas ett tag i en liten cell för sig själv före man drar igång förhör.
Citera
2017-09-16, 12:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Kan den misstänkte har varit fosterbarn (familjehemsplacerade) hos BO i Mantorp under en period som tonåring? Med tanke på att han varit deprimerad, självmordsbenägen och valde att "försvinna" (missing people). Hur har han vuxit upp?

Deprimerad och självmordsbenägen? Har du någon källa på det? Då skulle det ju bättre gå ihop att han fått någon sorts bryt och mördat.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellenJR
Syftar på EG nu ja och ja, det är känt i Mullsjö att det är EG som är gripen.

Tack för det, värdefull info!

Utifrån foton på Facebook och att han verkar tidigare ostraffad tycker jag att han är en osannolik GM men vi vet ännu inte om han var ensam om dådet eller vilka spår polisen anser sig ha mot honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Finns en bild i Aftonbladet på en avspärrad lägenhet med fönstren förtäckta. Men den är inte på stallgatan. Skulle tro att det är hans lägenhet där han är skriven som dom gjort tekniska undersökningar i som är på den bilden. Järnvägsgatan alltså

Möjligt! Ska åka och handla. Kan ta en omväg för att kolla in läget på Järnvägsgatan.
Citera
2017-09-16, 12:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Ja, fb-sidan är kvar. Då och då under sommaren, senast i september, har han gjort normala inlägg på sidan, inte så att allt upphör i juni.
Ok, såg nu att det var en annan med samma efternamn vars sida låg nere. Den gripne har väl inte själv tillgång till sin fb nu, antar jag. Då kan han inte stänga den, medan folk i hans närhet som inte är insydda skyr offentligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Att leta i telefontrafiken via masterna är tidsödande och blir kostsamt - $ - även för polisen för vem betalar telekombolagen som äger masterna?

Det första polisen gör är att leta fysiska spår på brottsplatsen typ fingeravtryck, DNA i kvarlämnade fimpar, däcksmönster, fotavtryck etc. Man kartlägger även offrets bekantskapskrets noga, för oftast är offer och gm bekanta.

När traditionell brottsplatsutredning inte lyckats har man varit så illa tvungen att ta till den så mycket dyrare ($$$$$$$$$$$$) mastspårningen med utgångspunkt från masterna när mp, det är min teori.
Ok, du kan ha rätt. Själv trodde jag att masttömning var det första man gjorde. Är inte så säker på att det är dyrare eller tar längre tid med mobilspårning än att skicka in diverse prover av alla de slag till NFC.
Citera
2017-09-16, 12:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Deprimerad och självmordsbenägen? Har du någon källa på det? Då skulle det ju bättre gå ihop att han fått någon sorts bryt och mördat.

Kantarellens inlägg: (FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Citera
2017-09-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness

En stabil familj, pappan var tidigare frisör och hade en egen salong. Tror att hans deprition kommer från att folk retade honom och han hade inte så många vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in