2017-09-16, 11:09
Medlem
Lonnrots avatar
[quote=Trams82|61796139]
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596

Pontiac 83 som pappan äger kom dock i en mörkturkos.
Begreppet raggarbil kan ju vara brett beroende på vittnets uppfattning, avstånd till bilen osv.

För vissa vore ordet "Amerikanare", men man hittar det inte utan säger raggarbil i stället.

Skönt att det händer något i det här caset.
Citera
2017-09-16, 11:09
Medlem
Browndawgs avatar
Lite nya uppgifter.

Mannen nekar till detta. Han har dock lämnat spår efter sig på brottsplatsen, oklart vad för spår.

http://www.aftonbladet.se/a/qjade
Citera
2017-09-16, 11:11
Medlem
jkpg_bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
När jag googlade efternamnet Gyll**svaan pontiac så fick jag upp den här Facebookgruppen, finns många mintgröna/turkosgröna bilar i den kretsen:
https://www.facebook.com/pg/oldironkustoms/posts/?ref=page_internal

EDIT
En bil kan lackas om hur många ggr som helst utan att det ändras i registrerings beviset.

Old Iron har inget samröre med detta. Dom är en liten bilfirma utanför Habo som lagar/bygger/renoverar jänkare och är vänner med en annan G-svaan som bor i Tidaholm och äger den bruna pontiacen ni får upp. Han är släkt är EG men har inte mer än så med det o göra.
Citera
2017-09-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Lite nya uppgifter.

Mannen nekar till detta. Han har dock lämnat spår efter sig på brottsplatsen, oklart vad för spår.

hmm. Oväntat att han nekar.
Citera
2017-09-16, 11:18
Medlem
Tillägg på min teori. Att mördaren känner sig lurad, besviken, förolämpad. Lite "Hur fan kunde han/dem?" Det har växt något slags raseri.

Typ
Citera
2017-09-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Lite nya uppgifter.

kanonadvokat. av egen erfarenhet. 😃
Citera
2017-09-16, 11:31
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkpg_be
Old Iron har inget samröre med detta. Dom är en liten bilfirma utanför Habo som lagar/bygger/renoverar jänkare och är vänner med en annan G-svaan som bor i Tidaholm och äger den bruna pontiacen ni får upp. Han är släkt är EG men har inte mer än så med det o göra.

Ok, man är ingen Ture Sventon men vill hjälpa till, detta mord berör mig då släkt finns i närheten.
Bilen kan vara ommålad, bara att ta en roller+pensel och tejpa, går bra med vanlig högblank lackfärg, skulle inte tro att den aktuella bilen har samma färg idag som den hade i juni.
Citera
2017-09-16, 11:40
Medlem
Har nu läst hela tråden.

Utav Expressens video att döma så tror jag till 90% att mannen som grips i videon är EG (E*vin G.) från Mullsjö.

Sist jag såg honom var för 1 månad sedan på konsum i Mullsjö och hans kroppstyp stämmer väl ihop med filmen från Expressen där "han" grips.
Citera
2017-09-16, 11:40
Medlem
allegragellers avatar
Ang. namnet på MGM som nämnts i tråden, kan det verkligen stämma? Dels är EG inte boende på gatan som angetts och att en tidigare ostraffad småbarnsförälder skulle kunna utföra dessa, enligt uppgift, bestialiska
mord låter ju helt osannolikt.

Säkra uppgifter om vilken gata MGM greps på skulle behövas. Hallå Mullsjö!
Citera
2017-09-16, 11:42
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobe87
Har nu läst hela tråden.

Utav Expressens video att döma så tror jag till 90% att mannen som grips i videon är EG (E*vin G.) från Mullsjö.

Sist jag såg honom var för 1 månad sedan på konsum i Mullsjö och hans kroppstyp stämmer väl ihop med filmen från Expressen där "han" grips.
Tack! Om du kan ta reda på vilken adress det är som gripandet gjordes så är vi tacksamma!
Citera
2017-09-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ang. namnet på MGM som nämnts i tråden, kan det verkligen stämma? Dels är EG inte boende på gatan som angetts och att en tidigare ostraffad småbarnsförälder skulle kunna utföra dessa, enligt uppgift, bestialiska
mord låter ju helt osannolikt.

Säkra uppgifter om vilken gata MGM greps på skulle behövas. Hallå Mullsjö!

Kommer från Mullsjö. Enligt rykten från Mullsjö så var det en stor polisinsats på St*llg*tan i Mullsjö där polis med dragna automatvapen var på plats en helikopter flög också över byn. Skulle kunna ta mig en promenad och gå förbi stället senare för att kolla in läget.
Citera
2017-09-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tack! Om du kan ta reda på vilken adress det är som gripandet gjordes så är vi tacksamma!

Ingen fara. Ska göra mitt bästa för att få fram info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in