2017-09-16, 10:25
Medlem
envackerblommas avatar
DN skriver att bevakningen har mattats av. Läs mer på sidorna åtta till sjutton!
DN Lördagsmagasinet idag - en okritisk hyllning av sittarna o bossen
https://mobile.twitter.com/Sharps_Wagner/status/908958169669488640?p=v
Senast redigerad av envackerblomma 2017-09-16 kl. 10:29.
Citera
2017-09-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad är det som gäller? Har de fått tillstånd att fortsätta demonstrera på Norra Bantorget eller inte. Inläggen ger olika uppgifter.

Både Amir och och en annan har sett tillståndet Tinuviel. Nu behövs varma kläder och värmande dryck och värmefläktar samt fler mindre tält. Nu blir det kallare. Ni i Sthlm, hjälp till och visa medmänsklighet i denna svåra tid. Kanske får ni vänner för livet och lär av varandra om maträtter, sporter, kultur eller bara pratat bort en timma.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-09-16 kl. 10:43.
Citera
2017-09-16, 11:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Vad är det som gäller? Har de fått tillstånd att fortsätta demonstrera på Norra Bantorget eller inte. Inläggen ger olika uppgifter.
Vad jag kunnat läsa mig till så går tillståndet ut på söndag, men farbror blå kommer inte att lämna besked om förnyat tillstånd förrän på måndag
så var det några rader om att de eventuellt kommer att hungerstrejka och det gör inte mig ett jävla dugg om de svälter sig till döds
Citera
2017-09-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det bästa farbor blå kan göra är att nu dra i handbromsen och avslå förlängningen och sedan hålla ett öga på dem i ett par månader till, sedan är det förhoppningsvis svensk kall vinter
Ju längre man väntar med att avslå ansökan och avsluta en eventuell, illegal demonstration, ju värre blir det att ta hand om problemet.

Hazarerna och vänsteraktivisterna, som står bakom, kan mobilisera bråkstakar i ett nafs. Genom att ge dem så lång demonstrationstid, har man också gett dem gott om tid till att arrangera ett fungerande mobilisationsnätverk. Att upprätthålla lag och ordning kan därför komma att bli svårt att sköta snyggt. Ser framför mig gråtande sugarmommies och ilskna vänstermuppar hängandes i byxbenen på poliserna som ska rensa upp, medan "barnen" och illegalerna ler hult och gör handhjärtan.

Det är för mig obegripligt att man bara förlängt och förlängt hazarernas tillstånd och på så vis permanentat jippot. Det hade gott och väl räckt med ETT demonstrationstillfälle och sedan klart. Vilka andra får sina tillstånd förlängda? Varför gynna en speciell grupp? Det stärker min tro att vänsterextremister styr upp allt och för sin egen skull, men under täckmanteln att man ömmar för de stackars "hitlurade och ensamma barnen".

Vänsterfolk är inte det minsta godhjärtade och mänskliga. De är bara extremt avundsjuka och kan inte ta att vissa har det bättre än andra.

Så nu Polisen, visa vem som bestämmer! Ordningsmakten eller vänsterdrägget och deras skäggamar?
Citera
2017-09-16, 11:16
Medlem
Citat:

Spelar roll om de har tillstånd eller ej ? Är det så viktigt i afghanernas ögon ? Ska de sluta sitta och kräva om de inte får tillstånd och värre: ska polisen göra något om de sitter och inte har tillstånd? Svar: nej. Lagarna finns och polisen ser till att svenskarna följer dem, men kravmaskinerna får skydd när de bryter mot lagarna. MP:s Bolund öser mer pengar för ensamkommande istället för att göra det rätta och skicka iväg dem. Vad ger det för signaler ? Fritt fram, ju fler brott du begår bättre blir du behandlad om du är afghan.

Enda tröst jag har är att de gör gratis PR för SD. Klen tröst dock
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-09-16 kl. 11:25.
Citera
2017-09-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...

Så nu Polisen, visa vem som bestämmer! Ordningsmakten eller vänsterdrägget och deras skäggamar?

Än så länge bestämmer de två sistnämnda - de vinner matchen med god marginal....
Citera
2017-09-16, 11:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Spelar roll om de har tillstånd eller ej ? Är det så viktigt i afghanernas ögon ? Ska de sluta sitta och kräva om de inte får tillstånd och värre: ska polisen göra något om de sitter och inte har tillstånd? Svar: nej. Lagarna finns och polisen ser till att svenskarna följer dem, men kravmaskinerna får skydd när de bryter mot lagarna. MP:s Bolund öser mer pengar för ensamkommande istället för att göra det rätta och skicka iväg dem. Vad ger det för signaler ? Fritt fram, ju fler brott du begår bättre blir du behandlad om du är afghan.

Enda tröst jag har är att de gör gratis PR för SD. Klen tröst dock
Verkar som om många äldre börjar tröttna på dessa strejkande baaarn.
Hörde svärmor och hennes bekanta prata om att de tycker det är förfärligt att de tror alla pensionärer behöver dessa baaaarn som för deras talan och att de över huvud taget tillåts att uppehålla sig så centralt dag efter dag
Citera
2017-09-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Både Amir och och en annan har sett tillståndet Tinuviel. Nu behövs varma kläder och värmande dryck och värmefläktar samt fler mindre tält. Nu blir det kallare. Ni i Sthlm, hjälp till och visa medmänsklighet i denna svåra tid. Kanske får ni vänner för livet och lär av varandra om maträtter, sporter, kultur eller bara pratat bort en timma.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Så snäll du är)))
Men du glömd att nämnda knulkompisar)))
Ta dem till din varma hem, bjud på fika och diskutera Koranen och lär dig deras kultur;
Hur man våldtar barn och åsna och ensamma kvinnor
Det måste du veta, ju
Citera
2017-09-16, 11:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
DN skriver att bevakningen har mattats av. Läs mer på sidorna åtta till sjutton!
DN Lördagsmagasinet idag - en okritisk hyllning av sittarna o bossen
https://mobile.twitter.com/Sharps_Wagner/status/908958169669488640?p=v

Fast man inser det groteska i reportaget. Läs dessa två realiteter:

Citat:
Och så hade en pojke hängt sig två månader tidigare. Hon ringdes dit av hans vänner på boendet som satt samlade runt kroppen: det var det femte självmordet, säger hon. De ensamkommande ungdomarna är en grupp som ofta mår psykiskt dåligt. Undersökningar visar att var tredje har tankar på att ta sitt liv och flera killar jag möter genom strejken har synliga och nya ärr över underarmarna.

Fatemeh Khavari var den som gav beskedet till hans familj (”de skrek, och kallade mig för dåliga saker”). Hon ordnade en avskedsceremoni innan den döda kroppen flögs till Kabul.

Citat:
Med flytten till Norra Bantorget hamnar strejken i medieskugga: för att den inte längre är någon nyhet, och kanske för att berättelsen blivit sårigare. Och så är det något med själva platsen. Träden runt omkring är täta; här finns ingen insyn och till skillnad från Medborgarplatsens folkliga trappa inget tydligt centrum. Ungdomarna sitter i glesa grupper under regnskydden. Många har uppdragna knän och håller om sig själva i kylan. Fatemeh Khavari talar lugnande med en kille som ligger på trottoaren. Han skakar. Har så ont i huvudet att han gråter.

– Jag har frusit mycket och i förrgår vaknade jag och såg mig omkring. Varför har vi sovit på gatan i en månad? Finns det något slut? Jag kände ett så stort ansvar. Jag har för mycket på axlarna nu. Jag grät hela dagen. Och sedan bestämde jag mig.

Många vuxna som finns runt henne invänder. Strejken är fortfarande en rörelse med hopp.

– Jag har absolut inte gett upp men jag ser hur dåligt de mår. Och jag känner att vi måste bli hårdare nu för de som har makten bryr sig inte om människor utan bara om att vinna valet. Nu måste jag vara beredd att gå längre. Att hungerstrejka.

Hon säger att hon sällan träffar någon utanför rörelsen längre. Ungdomarna är i dåligt skick och hamnar lätt i bråk med varandra, hon kan inte lämna dem.

Och det nya beslutet har gjort hennes mamma så ledsen att de – som brukar prata med varandra flera gånger varje dag – inte har hörts på ett dygn. Jamila Khavari vill inte att hennes dotter ska vända kampen mot sig själv och den egna kroppen.

Det finns inget större stöd i riksdagen för ett beslut om ett kollektiv lösning för dessa afghaner. Eller som Fatemeh Khavaris bror säger:

Citat:
Varför tror du inte på sittstrejken?

– Även om de får tillfälligt skydd så kommer det inte bli permanent. Vad spelar det för roll om de skickas till döden nu eller senare? Människor kommer bli ännu mer besvikna än de var innan.

Skickas till döden kan ju ifrågasättas. Men i stort har han ju rätt. DN har försökt glorifiera ledaren för demonstrationen men texten avslöjar ju att det obehagliga i situationen och att utvecklingen bara kan bli förödande för de inblandade om inte staten ingriper.
Citera
2017-09-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

Gillar inte svara trollen men det här är tamejfan höjden: värmefläktar och mindre tält ?????
håller de på att inrätta en bosättning på Banantorget ? Hallå Stockholmarna ni som vurmar för V, MP och FI hjälp till för h*lvete stackars barn ska frysa de små arslen i den bistra kylan som är på väg ?

Förresten varifrån får man ström till värmefläktarna ? inte ska barnen elda på torget ? grilla ska de göra i Malmö vet jag.

Bisarrt är förnamnet jag blir inte klok på det här, kanske är jag som börjar bli galen
Citera
2017-09-16, 11:54
Medlem
På söndag löper demonstrationstillståndet ut, känsligt ärende för polisen detta, väldigt känsligt.
Citera
2017-09-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Plastmuggar med saft, kanske? Jim Jones kommer allt närmare.

Den artikeln gick ju att läsa igår idag är en betalväg så jag kan inte öppna den- visst fanns en bild på Khavari utan huckle och med långt hår mitt i sidan ? jag börjar tvivla på min mentala hälsa ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in