2017-09-16, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Nu har dom fixat en hemsida där man kan erbjuda boende åt dessa stackars afghaner..
http://bostaduis.nu

Beskrivningen på sidan låter som att man ska adoptera en hemlös hund "Har barnen flyttat ut?" "Är det ensamt och tyst hemma?"

Sen står det

"Sverige behandlar dessa unga avskyvärt på många vis och att ta ifrån dem tryggheten av den vardag man skapat sen man kom hit är förödande. Ohälsan och självskadan hos dessa är stor."

Blir så jävla less på alla dessa krav. Sverige behandlar alltså afghanerna avskyvärt? Det har jag missat

Vad är problemet, medlemmar i feministiskt initiativ, vänsterpartiet och miljöpartiet borde erbjuda boenden på direkten, de borde stå kö och jubla. Ensamheten och tystnaden bryts när de får härliga nya barn.
Citera
2017-09-16, 04:26
Medlem
När Hazarerna blir utkastade från HVB hemmen kommer problemen som tidigare var centrerade till hemmen flyttas ut bland svenskarna.Vi kommer få se massa konflikter med bortskämda Hazarer som kräver saker av sina beskyddare.
Citera
2017-09-16, 07:33
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Lite resonemang kring det fortsatta demonstrationstillståndet kn vi läsa här:
https://samnytt.se/afghanska-demonstrationen-olaglig-pa-sondag-vi-kommer-sitta-kvar-oavsett/

Polisen dröjer med ett nytt tillstånd för den afghanska demonstrationen som håller på att bli olaglig, men det verkar inte spela någon roll för deltagarna. “En ovanlig situation”, säger polisen.
I morse har talespersonen för den pågående afghanska demonstrationen på Norra Bantorget i Stockholm, Fatemeh Khawiri, ansökt om ett nytt demonstrationstillstånd hos polisen. Det nuvarande tillståndet löper ut kl. 22 den 17 september. Gruppchefen för rättsavdelningen vid polisen i Stockholm, Björn Knutsson, skrev i ett mejlsvar till Samhällsnytt att det inte blir något beslut idag utan att ärendet kommer att hanteras på måndag

Detta innebär att demonstrationen blir olaglig efter kl. 22 på söndag. Men trots detta kommer afghanerna att stanna kvar på torget enligt deras talesperson Amir Nabizadeh, som Samhällsnytt var i kontakt med på telefon.

Nabizadeh medger att det saknas ett nytt tillstånd än så länge, men menar att demonstranterna inte demonstrerar på torget efter kl. 22 utan bara sitter:

-Vi stannar ju kvar varje kväll efter kl. 22. Polisen kommer till oss och säger att ni har inte rätt men ni sitter fortfarande. Men vi besvärar ingen, vi bara sitter. Det är inte brott att sitta i Sverige.

I och med att farbror blå från start beviljade denna strejk och sedan förlängt tillståndet sände de signalen att detta är en behjärtansvärd aktion. Att nu helt plötsligt inte bevilja förlängt tillstånd kommer med all sannolikhet att skapa mer aktivitet hos baaarnen än om man nöjt sig med en kortare strejk. Nu har baaaaarnen vaggats in i tron att om de bara sitter kvar och får mer uppmärksamhet av media och fler kåta tanter som vill ta hem dessa gossebaaarn så kan de tvinga fram ett beslut och få stanna.
Och helt plötsligt är de inte ensamkommande längre utan ankarbarn, men en stor släkt som de kommer att ta hit.
Att hota med att hungerstrejka på offentlig plats borde vara ytterligare en anledning att dra tillståndet direkt
Det bästa farbor blå kan göra är att nu dra i handbromsen och avslå förlängningen och sedan hålla ett öga på dem i ett par månader till, sedan är det förhoppningsvis svensk kall vinter
Citera
2017-09-16, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Och samtidigt, i en annan del av stan (regeringskansliet): Mer pengar till de ensamkommande!

https://www.svd.se/extra-pengar-i-budgeten-till-de-ensamkommande

Det finns inga begränsningar hur mycket pengar vi skall vräka på lyxflyktingar.. Pengar som kunde ha gått till sänkta skatter, slösa nu bort lyxflyktingar som inte har korrekta asylgrundade skäl.
Citera
2017-09-16, 08:34
Bannlyst
Kommer sluta som när Kungens systers man tog hand om en liten neger, prinsessas smycken blev till hasch. ( TRUE STORY ) . Sverige behandla? Ingen har bett dom att välja Sverige. Det är jag som måste arbeta 12 h om dagen för att dom skall få stekta sparvar rakt i käften och honungen som flyter på våra gator är av extra högkvalité om man är ett skäggbarn.

Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Nu har dom fixat en hemsida där man kan erbjuda boende åt dessa stackars afghaner..
http://bostaduis.nu

Beskrivningen på sidan låter som att man ska adoptera en hemlös hund "Har barnen flyttat ut?" "Är det ensamt och tyst hemma?"

Sen står det

"Sverige behandlar dessa unga avskyvärt på många vis och att ta ifrån dem tryggheten av den vardag man skapat sen man kom hit är förödande. Ohälsan och självskadan hos dessa är stor."

Blir så jävla less på alla dessa krav. Sverige behandlar alltså afghanerna avskyvärt? Det har jag missat
Citera
2017-09-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Fi behöver en ny uber fitta... Då negern har kasta in handduken.
Intressant tanke. Säg att Kaviaren verkligen valdes till ny partiledare. Skulle det då kunna stoppa en utvisning? Jag kan tänka mig ett ramaskri i media: "Svensk partiledare ska utvisas till ond bråd död".

Kanske ett sätt för mongolerna att få stanna, besätta olika politiska poster för bl a Fy!, VPK och MP.
Citera
2017-09-16, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Intressant tanke. Säg att Kaviaren verkligen valdes till ny partiledare. Skulle det då kunna stoppa en utvisning? Jag kan tänka mig ett ramaskri i media: "Svensk partiledare ska utvisas till ond bråd död".

Kanske ett sätt för mongolerna att få stanna, besätta olika politiska poster för bl a Fy!, VPK och MP.

Men F! är inget riksdagsparti , så varför ens bry sej? SD har större inflyttade i både Stockholm och Göteborg än vad f! har. Hon har ambitioner att bli statsminister, då får man hoppas det finns bataljoner av Christer Pettersson som vill befria Sverige en gång till ifrån en idiot till ledare.

Det är en fin gamla tradition vi har i det här landet, när ledaren har blivit värdelös så finns en Jackob Anckarström ,Christer Pettersson eller en uniformsknapp som kan befria oss ifrån den knäppa führen.

Men nästa steg är väl dom skall hungerstrejka och börja sy ihop sina läppar. Undra när dom skall börja stympa sin lemmar? Stympade sina lämmar gjorde dom under baltutlämningen, Svenska statens lyckades deportera dem ändå, men då hade man inte plutoner av batikhäxor som skrek fan.
Senast redigerad av 53280 2017-09-16 kl. 08:52.
Citera
2017-09-16, 08:54
Medlem
Citat:
Men F! är inget riksdagsparti , så varför ens bry sej? SD har större inflyttade i både Stockholm och Göteborg än vad f! har. Hon har ambitioner att bli statsminister, då får man hoppas det finns bataljoner av Christer Pettersson som vill befria Sverige en gång till ifrån en idiot till ledare,.
Men det är ändå en politisk post som får massor av uppmärksamhet. Även kommunpolitiker skulle kunna få sympati från snyftmaffian. Vi vet att makten nu börjar skissa på särskilda lagar för politiker och journalister för s.k. "hatbrott". Det ligger då nära till hands att dylika yrkesgrupper får ett slags "immunitet". Någon skulle kunna få för sig att utvisning av en politiker är ett hatbrott.

Vad säger reglerna för kommunal- och riksdagsval? Givetvis får inte illegala människor utan UT rösta, men finns det någon regel som säger att man inte kan kandidera som utvisningshotad mongol? Det vore väl också en "fin gest" av flumpartierna att låta dessa hazarer vara med och bygga landet genom att väljas in i partitoppen?
Citera
2017-09-16, 08:57
Bannlyst
Citat:
Men det är ändå en politisk post som får massor av uppmärksamhet. Även kommunpolitiker skulle kunna få sympati från snyftmaffian. Vi vet att makten nu börjar skissa på särskilda lagar för politiker och journalister för s.k. "hatbrott". Det ligger då nära till hands att dylika yrkesgrupper får ett slags "immunitet". Någon skulle kunna få för sig att utvisning av en politiker är ett hatbrott.

Vad säger reglerna för kommunal- och riksdagsval? Givetvis får inte illegala människor utan UT rösta, men finns det någon regel som säger att man inte kan kandidera som utvisningshotad mongol? Det vore väl också en "fin gest" av flumpartierna att låta dessa hazarer vara med och bygga landet genom att väljas in i partitoppen?

Man kan väl inte bli vald om man inte är Svensk medborgare väl? Jag tycker våldsbrott emot politiker är ett angrep på demokratin, undantag är om det är kommunister. Har man valt att bli vänsterpartist , då har man också valt att hata demokratin, då måste demokratin få visa sitt hat emot VPK politikern.
Citera
2017-09-16, 09:09
Medlem
Citat:
Man kan väl inte bli vald om man inte är Svensk medborgare väl? Jag tycker våldsbrott emot politiker är ett angrep på demokratin, undantag är om det är kommunister. Har man valt att bli vänsterpartist , då har man också valt att hata demokratin, då måste demokratin få visa sitt hat emot VPK politikern.
Jag kollade just, och de illegala mongolerna är inte valbara till kommunfullmäktige om de inte bott i Sverige i minst tre år. Däremot behöver de inte ha svenskt medborgarskap. Jag kan föreställa mig att en hazar som har suttit 3 år på HVB-hem under sina spädbaaaarnsår skulle kunna hamna på en kommunvalslista.

Men givetvis kan en hazarmongol tas in i partitoppen för det, alla behöver ju inte sitta i en vald församling. Kanske VPK och Fy! kan ta in gulingarna på andra poster såsom partisekreterare, stadsdelsnämnder, socialnämnd, byggnadsnämnd, osv.
Citera
2017-09-16, 09:15
Bannlyst
Citat:
Jag kollade just, och de illegala mongolerna är inte valbara till kommunfullmäktige om de inte bott i Sverige i minst tre år. Däremot behöver de inte ha svenskt medborgarskap. Jag kan föreställa mig att en hazar som har suttit 3 år på HVB-hem under sina spädbaaaarnsår skulle kunna hamna på en kommunvalslista.

Men givetvis kan en hazarmongol tas in i partitoppen för det, alla behöver ju inte sitta i en vald församling. Kanske VPK och Fy! kan ta in gulingarna på andra poster såsom partisekreterare, stadsdelsnämnder, socialnämnd, byggnadsnämnd, osv.

Det är ung kommunisterna som hetsa skäggbarnen emot samhället. Ung kommunisterna hjälper skäggbarnen i att vara ett problem för Svenska samhället.
Citera
2017-09-16, 10:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Flexibla regler måste råda här min vän, tillståndet är förlängt till 2017-10-08 mellan 8-00. Om föräldern är död? Hur ska hon göra då? Visa mänsklighet här min vän. Dom riskerar ytterligare trauma och tortyr i Kabul. Paragrafryttare kan syssla med andra saker. Barnen/ungdomarnas liv står på spel nu och då får vi förbise vissa konstiga regler. Om nu SD hade fått förlängt tillstånd, hade du klagat lika mycket på regler då? Eller NMR? Handikapporganisationer? PRO? I Götet står "griniga gubbar" om västlänken sedan år tillbaka har jag hört och läst om.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Lite resonemang kring det fortsatta demonstrationstillståndet kn vi läsa här:
https://samnytt.se/afghanska-demonstrationen-olaglig-pa-sondag-vi-kommer-sitta-kvar-oavsett/

Polisen dröjer med ett nytt tillstånd för den afghanska demonstrationen som håller på att bli olaglig, men det verkar inte spela någon roll för deltagarna. “En ovanlig situation”, säger polisen.
I morse har talespersonen för den pågående afghanska demonstrationen på Norra Bantorget i Stockholm, Fatemeh Khawiri, ansökt om ett nytt demonstrationstillstånd hos polisen. Det nuvarande tillståndet löper ut kl. 22 den 17 september. Gruppchefen för rättsavdelningen vid polisen i Stockholm, Björn Knutsson, skrev i ett mejlsvar till Samhällsnytt att det inte blir något beslut idag utan att ärendet kommer att hanteras på måndag

Detta innebär att demonstrationen blir olaglig efter kl. 22 på söndag. Men trots detta kommer afghanerna att stanna kvar på torget enligt deras talesperson Amir Nabizadeh, som Samhällsnytt var i kontakt med på telefon.

Nabizadeh medger att det saknas ett nytt tillstånd än så länge, men menar att demonstranterna inte demonstrerar på torget efter kl. 22 utan bara sitter:

-Vi stannar ju kvar varje kväll efter kl. 22. Polisen kommer till oss och säger att ni har inte rätt men ni sitter fortfarande. Men vi besvärar ingen, vi bara sitter. Det är inte brott att sitta i Sverige.
Vad är det som gäller? Har de fått tillstånd att fortsätta demonstrera på Norra Bantorget eller inte. Inläggen ger olika uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in