2017-09-15, 22:12
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hon tog andraplatsen åtminstone. Igår var det ju en kille som vi först fick se strax innan juryns beslut om honom. Han fick typ 2-3 minuter och gick vidare, innan dess hade han inte synts till!
Ojoj. Vem var det då?
Citera
2017-09-15, 22:19
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Ojoj. Vem var det då?

Snubben som sagt upp sig för att dedikera sig åt Idol
Citera
2017-09-16, 00:01
Medlem
Jag är fortfarande bitter över Mega. Vilken oerhört vacker man vi blev blåsta på.

https://www.instagram.com/mega.arsheed/
Citera
2017-09-16, 01:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Tack, vilken bra lista! En del har man knappt hört. Märks att TV väljer ut vilka som ska få mycket tid i rutan.

Produktionen har säkert kontakt med juryn och allt annat. Det är rimligt att tro att de mixar programmen inför hösten utefter vad de vill skall hända.

Jag har heller alrdig varit och kollat på hur det går till när man har uttagningstävlingar, men det känns uppenbart att man måste ha någon gallring innan de får komma och sjunga inför juryn, och att som tidigare nämnts, de aktivt letar efter eventuella idoler.

Och med det sagt, spexarna som dyker upp måste vara framsläppta bara för att det blir bra tv.

Har lyssnat på alla 21 som gick vidare nu, Som man blir det lätt att man mest är intresserad av tjejerna. Och som göteborgare är det förstås så att jag mest lyssnat på alla från trakten.

Men Selina sjunger bra, fast som de säger, med en säregen röst. Jag har ingen koll på musikbranschen, men skulle jag jämföra med någon är det Britta Persson, vars röst också är säregen.

Paulina Nylander skulle jag säga är en typisk göteborgstjej. De frågade henne ifall hon brukade låta på det viset, och det är inte väldigt ovanligt. Många tjejer här vill ha en så djup röst som möjligt, och då blir det ibland hest. Utvecklingen de senaste generationerna är i allmänhet att kvinnor i Sverige går ifrån lalala-röster, även om det finns tidiga exempel på mycket fylliga stämmor.

Hanna Ferm har väl allt som idol letar efter, inte längre bara söt, utan också väl på sin väg att bli en vuxen kvinna, och så sjunger hon med passion. Hon har redan sjungit inför ett fullsatt Ullevi. Hon kommer inte ryka först av de som är kvar.

Gubbarna har jag avsevärt sämre koll på, och huvudorsaken till det är att jag inte har sett alla program, men killen från Lund, Kevin Klein, är ju för härlig. En nörd liksom... som inte alls är en nörd. Sedan minns jag väl mest skäggen. Jag tyckte det var tråkigt att Larbring inte gick vidare, men....

Några kommer tillbaka, och det är ju bara en tävling.

Det hade varit intressant att jämföra karriärer för olika deltagare. Kanske är det egentligen inte så viktigt att vinna?

Senast jag tittade på idol var för 10 år sedan eller mer, så mina ord baserar sig bara på vad jag har sett de senaste veckorna, vilket mest är youtubeklipp.
Citera
2017-09-16, 13:01
Medlem
Vet man vilka som har gått vidare från revanschen nu?
Citera
2017-09-16, 16:00
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmhej
Vet man vilka som har gått vidare från revanschen nu?

Nej, på måndag får vi veta. Men själva röstningen är avslutad.

http://www.tv4.se/idol/artiklar/revanschen-%C3%A4r-avgjord-f%C3%B6lj-din-favorit-in-i-kvalveckan-59bb810d4bd8e5c5b4006128
Citera
2017-09-16, 16:28
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sachos_legs
Jag är fortfarande bitter över Mega. Vilken oerhört vacker man vi blev blåsta på.

https://www.instagram.com/mega.arsheed/

Är inte det en tjej? Kolla på den här bilden https://www.instagram.com/p/BZBR2K5hsKi/?taken-by=mega.arsheed Ser ut som 2st tjejer. Det där är en person jag skulle kunna säga vara en hen eller ett det eller ett vad. Tredje könet som finns idag, är det så dom ser ut?
Citera
2017-09-16, 22:46
Medlem
Och hur kunde Abdul inte gå vidare? Förklara någon!
Citera
2017-09-17, 08:22
Medlem
Mikeyjamess avatar
Är det första fredagsfinalen kommande vecka eller är det då vi får se vilka som blir line-upen?
Citera
2017-09-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Och hur kunde Abdul inte gå vidare? Förklara någon!

Han kunde väl i princip inte ett enda ord av låttexten? Han gjorde ju massa egna grejer/läten om jag minns rätt, och det var väl det juryn inte gillade.

Har inte sett på idol på skitlänge men blev intresserad när jag hörde Chris Kläfford, grym röst. Han måste gå långt, diggar hans skäggiga polare som också gick vidare även fast han knappast håller samma kaliber.

Förövrigt riktigt fett att få åka till miami, någon som fattade hur länge de skulle vara där?
Citera
2017-09-17, 18:37
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Snubben som sagt upp sig för att dedikera sig åt Idol
Måste vara ett riktigt pissjobb om man säger upp sig för det där tv-spektaklet.
Citera
2017-09-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Han kunde väl i princip inte ett enda ord av låttexten? Han gjorde ju massa egna grejer/läten om jag minns rätt, och det var väl det juryn inte gillade.

Har inte sett på idol på skitlänge men blev intresserad när jag hörde Chris Kläfford, grym röst. Han måste gå långt, diggar hans skäggiga polare som också gick vidare även fast han knappast håller samma kaliber.

Förövrigt riktigt fett att få åka till miami, någon som fattade hur länge de skulle vara där?

Tack för svar om Abdul, MEN, han stod för ett Halleluja-moment i sin audition ( My pony), gruppmomentet var det bästa Bagge hört och ja, han glömde texten i solomomentet men det gjorde ju fröken Ferm också, vilket ingen brydde sig om. Han fortsatte ändå sjunga med hitte-på text och fick inte in en fullträff men heller ingen anledning att slänga honom på Idol-tippen om de gillat honom. Tycker han var out-standing sångmässigt. Är han för färdig och vuxen som människa för att passa produktionen och resten av kvalfinalisterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in