2017-09-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väl jätte bra att just DU inte har drabbats av någon galning trots att du ev har tagit onödiga risker. För hade du drabbats av en riktig dåre á la Madsen då skulle du inte ha varit här på FB för att berätta om det..

Du kommer ALDRIG att lyckas med uppdraget att förhindra vissa män att bli förövare. För du kan inte bota alla psykfall. Någon kommer alltid att spåra ur.

DÄRFÖR måste man använda andra metoder och UNDVIKA idioter så gott det går. Inte bjuda in kriminella till sitt liv och inte åka ubåt med okända galenpannor.

Du är HELT fel ute om du tror att detta är en jämlikhetsfråga som man botar med lite utbildning åt gubbarna.

Dessa individer är ju SJUKA I HUVUDET! Förstår du inte det?

Oavsett om KW hade gått på naturvetenskapliga linjen eller utbildat sig till Diplomingenjör då skulle hon inte ha kommit undan Madsen om hon tog den här risken. Fattar du?

Topp-platsen i våldsstatistiken är män som begår våld mot andra män. Hur kommer den sig att dom är så obotligt korkade? Dom borde väl, vid det här laget (brottstatistiken är alltid legat all time high) lärt sig undvika riskfyllda miljöer, inte klä sig så utmanade, inte gå ut efter mörkrets inbrott, gå undan, mm mm

Kanske får dom exakt vad dom ber om? Eller ....
Citera
2017-09-15, 23:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Topp-platsen i våldsstatistiken är män som begår våld mot andra män. Hur kommer den sig att dom är så obotligt korkade? Dom borde väl, vid det här laget (brottstatistiken är alltid legat all time high) lärt sig undvika riskfyllda miljöer, inte klä sig så utmanade, inte gå ut efter mörkrets inbrott, gå undan, mm mm

Det finns absolut anledning att varna män för vissa riskbeteenden också. Det är väl ingen som har påstått något annat?
Citera
2017-09-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nej teknik har hon nog inte skrivit om! det har du rätt i..om hon inte ville skriva om personen bakom raketer o ubåt, men då kommer det ju mer personliga frågor fram!Vet inte om det är så när det gäller han att han gillar personliga frågor. Fast han öppnar sig ju själv otroligt mycket i sina bloggar , där ser man ju tydligt vilken egocentrisk person, avundsjuk, ilska o han vill att alla ska lyda honom.

Jag tror att han dök med båten utan att Kim ville det o när han lagt båten på botten , då var han fri o Kim var i hans våld. Jag tror att han våldtog henne, för om de hade s/m sex , så skulle han inte ha så mycket blåmärken etc när han kom iland. Han fick ta en del stryk av Kim, tror hon försvarade sig så mycket hon kunde.
Jag tror att han ville ha en tjej ut på resa den 8 augusti, men fick ett nej av henne. Så jag tror det inte spelade någon roll vilken kvinna det var..så nog var det ett hemskt öde hon fick

Jag tror att du har fel på den punkten.

Jag kan tänka mig att han öppnar på ett sätt som en "vanlig människa" inte skulle göra. Men han öppnar inte sitt innersta. För då minsann skulle läsaren få hicka..

Jag tror att han delvis smickrades delvis äcklades av dessa journalister som ville borra i hans innersta.

För egentligen var ju alla dessa journalister en skock av ögontjänare. De låtsades vara intresserade av en sjuk människas innersta - men bara så länge det rymdes inom normalgraden..

De skulle INTE ha velat skriva om hans ev begär att stycka människor och våldta dem i hans ubåt eller något riktigt äckligt. Utan bara så länge det kittlades precis lagom.. Inte FÖR skrämmande och inte för autentiskt.

Jag kan på något sätt kunna se bilden framför mig hur Madsen bads om att berätta mer om sig själv och sina innersta tankar. Blotta sig inför journalisten. Avslöja något smaskigt säljande..

Madsen var ju pressad redan innan pga andra saker. Kanske gick proppen då och han spårade ur ordentligt?
Citera
2017-09-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Du vet väl lika väl som jag att män dricker sig fulla, börjar bråka i Sibylle-kön, går hem i mörkret med plånboken i bakfickan, homosexuella bjuder hem någon de inte känner.

Sen råkar de illa ut. Det vet vi pga statistiken.

Män är inte skonade när det gäller våldsbrotten, men de gråter inte ut i media och kräver att "samhället" ska göra något åt detta.
Citera
2017-09-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon kunde ju inte sända något från flera meters djup.

Nej, men jag tänker INNAN de dök.
Citera
2017-09-15, 23:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, men jag tänker INNAN de dök.

Ja, då lär det ju inte ha hänt något ännu, men visst skulle det vara intressant att se o höra det också.

Fortfarande ingen som vet om det går att rädda materialet om det hittas nu?
Citera
2017-09-15, 23:48
Medlem
Citat:
DÄRFÖR måste man använda andra metoder och UNDVIKA idioter så gott det går. Inte bjuda in kriminella till sitt liv och inte åka ubåt med okända galenpannor.

PM må ha varit en kuf innan men det fanns inget som sade att han var styckmördare eller liknande.

Citat:
Oavsett om KW hade gått på naturvetenskapliga linjen eller utbildat sig till Diplomingenjör då skulle hon inte ha kommit undan Madsen om hon tog den här risken. Fattar du?

Det ingår i journalisters jobb att ta risker och objektivt sett var det en oerhört låg risk för KW att ta en tur. Den största risken låg snarast i sjösäkerheten.

Apropå risker så ge dig inte ut i trafiken. Det vimlar av galningar där. Av båda könen. Det dör folk varje dag pga det.

Så lasta inte KW för den riskbedömningen. Hon hade våldsam otur snarare. Vilket kan hända alla.

Citat:
Hon kunde ju inte sända något från flera meters djup.

Snarare så att telefonen befinner sig inne i ett stålrör som skärmar signalerna, även om ubåten är i ytläge men man är inne i den men med stängda luckor etc. Har PM varit riktigt kallsinnig har han slagit av / slagit sönder KW's telefon i ett väldigt tidigt skede.

Citat:
Jag kan på något sätt kunna se bilden framför mig hur Madsen bads om att berätta mer om sig själv och sina innersta tankar. Blotta sig inför journalisten. Avslöja något smaskigt säljande..

Madsen var ju pressad redan innan pga andra saker. Kanske gick proppen då och han spårade ur ordentligt?

Att han spårade ur ordentligt kan vi ju lugnt konstatera. Men att döda KW för en fråga? Nej, då är det mer sannolikt att det rörde sig om ett övergrepp från PM som spårade ur. Men det är såklart inte omöjligt att din teori stämmer
Citera
2017-09-15, 23:53
Medlem
Citat:
Det är ingen idé. Feministerna kommer ALDRIG att förstå vad du och jag försöker säga om nödvändigheten i att skydda sig själv.

Jag tänker inte bara lämna walk-over till den våldsbrottslighet vi har i samhället oavsett vem det drabbar.

Nu lämnar jag den frågan. Tänker inte förstöra tråden.
Senast redigerad av Remark 2017-09-15 kl. 23:55.
Citera
2017-09-15, 23:54
Medlem
vonDys avatar
Men snälla!!Var är Mod??
Den här tråden gått,för en stund sedan -åt fanders..
Handlar ju inte om ämnet..Kjolar,feminister,"egenskapade" teorier.."kasta-lite-skit-i-sandlåda".Nä.Började bra,nu kan den fan tas bort.
Inget sakligt längre.Bara någr/någon,,som fortsätter ventilera..mycket från ämnet.
Ännu en "bajstråd",alltså...
"Vem var dig vara här?"
Ingen.Men var av intresse,tills "de vettiga" lämnade skeppet..
Citera
2017-09-15, 23:59
Medlem
Citat:
Jag tror att du har fel på den punkten.

Jag kan tänka mig att han öppnar på ett sätt som en "vanlig människa" inte skulle göra. Men han öppnar inte sitt innersta. För då minsann skulle läsaren få hicka..

Jag tror att han delvis smickrades delvis äcklades av dessa journalister som ville borra i hans innersta.

För egentligen var ju alla dessa journalister en skock av ögontjänare. De låtsades vara intresserade av en sjuk människas innersta - men bara så länge det rymdes inom normalgraden..

De skulle INTE ha velat skriva om hans ev begär att stycka människor och våldta dem i hans ubåt eller något riktigt äckligt. Utan bara så länge det kittlades precis lagom.. Inte FÖR skrämmande och inte för autentiskt.

Troligtvis har han inte öppnat sig helt på bloggen heller, däremot så kan han nog uttrycka sig bättre i skrift. Däremot så lyser hans avundsjuka , egocentriska person, ilskan, m.m fram i texterna.När han blir arg ute bland folk så kastar han verktyg mot folk o även gett dom en smäll. Hans innersta tankar har han nog inte berättat för någon annan person o jag kan tänka mig att tankarna blir kraftigare ju längre tid man har dom o utan att våga ventilera dessa känslor o kunna se ur ett annat perspektiv.
Citera
2017-09-16, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ja, då lär det ju inte ha hänt något ännu, men visst skulle det vara intressant att se o höra det också.

Fortfarande ingen som vet om det går att rädda materialet om det hittas nu?

Jo, det är inte omöjligt, om mobilen inte hade någon spänning när den kastades i vattnet så lär minnet vara intakt, om batteriet satt i däremot, så kan det vara lite lotteri med vad som klarat sig.
Citera
2017-09-16, 00:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker

Snarare så att telefonen befinner sig inne i ett stålrör som skärmar signalerna, även om ubåten är i ytläge men man är inne i den men med stängda luckor etc. Har PM varit riktigt kallsinnig har han slagit av / slagit sönder KW's telefon i ett väldigt tidigt skede.

Att han spårade ur ordentligt kan vi ju lugnt konstatera. Men att döda KW för en fråga? Nej, då är det mer sannolikt att det rörde sig om ett övergrepp från PM som spårade ur. Men det är såklart inte omöjligt att din teori stämmer

Är det detta som kallas Faradays bur?

Jag tror inte heller det. Läste nämligen en intervju med honom (har ingen länk men om det är viktigt kan jag leta rätt på den), där reportern ställde väldigt fräcka frågor. Typ "varför gör du inget nyttigt i stället, ubåtar och raketer är ju redan uppfunna, varför hittar du inte på något sätt att spara energi i stället?" Och M svarade att han visst skulle kunna göra det, men att han tror att han gör mer nytta som inspiratör för andra. Som sedan i sin tur kan göra de där fantastiska uppfinningarna som räddar planeten. Min poäng är att han har fått tuffa frågor från journalister förr och kunnat svara lugnt och diplomatiskt, så att han plötsligt skulle mörda en av dem bara för en fråga är YTTERST osannolikt. De flesta män har också en spärr mot att slå kvinnor (utom i nära relationer tyvärr...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in