2017-09-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nja, ärligt talat blir jag inte så jättesugen! Bättre upp!

OK, M3 cab med Imola-läder klädsel, tänder det en liten gnista OFF/OFF topik, skärpning!!!!! Kör ett anonymt pm isf....

Hon skulle tuffa omkring i sakta mak i vindstilla vatten i ca 2 tim i Köpenhamns hamnområde med publik från hamn och båtar. På sin höjd skulle hon gå ner och upp för en stege. Med den kjolen som innehåller shorts syns ingenting under ifrån.

Var ser du master och rep på denna av stål tillverkade ubåt? Svar önskas.

K hade inte en sådan "seglarkjol". Och nej det var inte master på den, men väl en lång, lodrät stege, en massa vassa kanter, maskindelar, grejor man kan snubbla på, olja... Man bör nog ha hela benen täckta med kraftigt bomullstyg när man ska gå omkring där nere. Dessutom gav de sig ut på kvällen och det blir fort kallt på sjön, fortare än i land när solen går ner.[/quote]

Alltså, sex och kjol, blir löjliga resonemang! Vi försöker i grunden reda ut MOTIVET till båtturen!

Då kommer klädsel i spel, de flesta är nog med på att starta kl.19 och vara tillbaka 22 +-, då är det inte praktiskt med kjol. Utöver det, om man ska ner i båten, är den en slarvigt byggd verkstad, metallkanter och olja dominerar utrymmet.

Så, tillbaka till MOTIV!!!! Vem/vilka kan bidra till MOTIV för turen, på det sätt den blev, bara KW och PM???!!!!
Citera
2017-09-15, 21:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
K hade inte en sådan "seglarkjol". Och nej det var inte master på den, men väl en lång, lodrät stege, en massa vassa kanter, maskindelar, grejor man kan snubbla på, olja... Man bör nog ha hela benen täckta med kraftigt bomullstyg när man ska gå omkring där nere. Dessutom gav de sig ut på kvällen och det blir fort kallt på sjön, fortare än i land när solen går ner.

Hur vet du vilken kjol hade på sig?

Kim dog inte av några rispor på benen direkt.[/quote]

Du måste lära dig citera. Nu ser det ut som att du citerar mig fast jag inte har sagt allt som står i den mörkare rutan.

Det såg inte ut som det i alla fall.

Nä, men det är ju inte det vi diskuterar. Vi diskuterar om hon hade klätt sig för arbete eller för något annat...
Citera
2017-09-15, 21:41
Medlem
Citat:
Fast man FÅR inte ljuga på det sättet, det drar ju ner hela journalistkårens rykte och möjlighet att få intervjuer. Det är en hederssak. Varför kollade hon inte med Wired först ifall de var intresserade?

Jodå, jag har läst om honom förr, men jag visste inte att hans projekt var så omfattande. Jag hade för mig att han och en eller par polare snickrade ihop raketer på en bakgård typ, som en kul grej, inte att de var så här professionella.

Det australienska filmteamet var ju där, det är belagt. Och sedan var det väl det danska kulturrådet som höll på med en film också?

Han var ju utblottad, så förmodligen var han VÄLDIGT intresserad av så många intervjuer odyl som möjligt. All publicitet är bra publicitet (makabert så här i efterhand naturligtvis...). Eftersom KW samarbetade med en fotograf får jag förmoda att han antog att hon inte upptog hans tid i onödan och avsåg att lägga intervjun i en byrålåda.

Och du kan nog sova lugnt om natten angående dina möjligheter att fortsättningsvis publicera artiklar om tunnelbanesystem och annat. Ingen kommer säga "nä, jag tror du vill lura mig som den där tjejen som blev mördad på en ubåt gjorde!" Förmodligen är du den enda som just nu grämer dig över detta.
Citera
2017-09-15, 21:45
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll hur många stora eller kända tidningar hon hade fått publicerat i tidigare. En lögn är en lögn är en lögn, och i det här fallet strider det även mot journalistkårens yrkesetiska regler. Det förstår du väl själv - hur skulle det funka om folk skulle lura sig hem till kända människor på hemma-hos-reportage t.ex., genom att ljuga om att de är utsända från olika tidningar och magasin..?

EDIT: det hade jag förresten inte tänkt på. Kan det vara så att de hamnade i slagsmål, p.g.a. att K erkände att hon inte var utsänd från Wired, och att M blev fly förbannad för att hon tagit upp hans dyrbara tid..? Hade han kollat upp att alla journalister som kontaktade honom verkligen var utsända från de tidningar de påstod, så hade det här kanske inte behövt hända. Han sa ju när han kom i land i Dragör att han tror journalister på deras ord, han kollar inte upp dem... lite naivt faktiskt.

Merwinna, och alla andra, förstå, att det finns mycket som kan ha lett till KW's död ( skit nu i styckning och dumpning, det finns mycket logiska förklaringar till koncentrera er BARA PÅ ev. gräl)

Ja, det kan absolut ha skett så, och i PM's skruvade hjärna, är det en "olycka", han går loss på något hon har sagt, det är "olyckligt", en olycka......

Förstår alla i tråden att han kan både tänka och leva så!!??
Citera
2017-09-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
K hade inte en sådan "seglarkjol". Och nej det var inte master på den, men väl en lång, lodrät stege, en massa vassa kanter, maskindelar, grejor man kan snubbla på, olja... Man bör nog ha hela benen täckta med kraftigt bomullstyg när man ska gå omkring där nere. Dessutom gav de sig ut på kvällen och det blir fort kallt på sjön, fortare än i land när solen går ner.

Alltså, sex och kjol, blir löjliga resonemang! Vi försöker i grunden reda ut MOTIVET till båtturen!

Då kommer klädsel i spel, de flesta är nog med på att starta kl.19 och vara tillbaka 22 +-, då är det inte praktiskt med kjol. Utöver det, om man ska ner i båten, är den en slarvigt byggd verkstad, metallkanter och olja dominerar utrymmet.

Så, tillbaka till MOTIV!!!! Vem/vilka kan bidra till MOTIV för turen, på det sätt den blev, bara KW och PM???!!!![/quote]

Motivet är ju sannolikt det gamla vanliga, kvinna strypt vid våldtäkt. Knappast svårare än så. Sedan klär sig många människor helt fel för både fjäll- och båtturer och annat, eftersom de har dålig koll på miljön och väderförhållanden. Särskilt människor som tycker om att vara finklädda kan också ha svårt för att "klä ned sig" och kanske inte ens äger något särskilt praktiskt att ta på sig typ vindjacka och oömma byxor samt foträtaskor.
Citera
2017-09-15, 21:52
Medlem
Citat:
Fast jag jobbar själv som frilansjournalist - vid sidan av mitt "riktiga" jobb och i blygsam skala men ändå. Det är sant som jag säger, att det anses väldigt oetiskt att inte vara ärlig med om man redan har sålt in artikeln hos en tidning, eller om man bara hoppas på att kunna göra det. Det var oetiskt vare sig just M brydde sig eller inte. Och det är väl klart att hon ljög av en anledning, hade hon bara sagt att hon hoppades att Wired skulle köpa artikeln men att hon inte hade pratat med dom ännu, så hade hon hamnat långt ner på prioriteringslistan. M var ju nerlusad av journalister från världens alla hörn, t.o.m. från Australien och Österrike! T.o.m. National Geographic hade intervjuat honom två gånger!

Och exakt vad, sa hon till PM då? och hur vet du det?
Citera
2017-09-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Så, tillbaka till MOTIV!!!! Vem/vilka kan bidra till MOTIV för turen, på det sätt den blev, bara KW och PM???!!!!

Motivet är ju sannolikt det gamla vanliga, kvinna strypt vid våldtäkt. Knappast svårare än så. Sedan klär sig många människor helt fel för både fjäll- och båtturer och annat, eftersom de har dålig koll på miljön och väderförhållanden. Särskilt människor som tycker om att vara finklädda kan också ha svårt för att "klä ned sig" och kanske inte ens äger något särskilt praktiskt att ta på sig typ vindjacka och oömma byxor samt foträtaskor.[/quote]

Så, med ditt inlägg, anser du att KW är en totalblåst kvinna, som entrade båten helt utan förståelse om vad det kunde leda till?
Citera
2017-09-15, 22:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han var ju utblottad, så förmodligen var han VÄLDIGT intresserad av så många intervjuer odyl som möjligt. All publicitet är bra publicitet (makabert så här i efterhand naturligtvis...). Eftersom KW samarbetade med en fotograf får jag förmoda att han antog att hon inte upptog hans tid i onödan och avsåg att lägga intervjun i en byrålåda.

Och du kan nog sova lugnt om natten angående dina möjligheter att fortsättningsvis publicera artiklar om tunnelbanesystem och annat. Ingen kommer säga "nä, jag tror du vill lura mig som den där tjejen som blev mördad på en ubåt gjorde!" Förmodligen är du den enda som just nu grämer dig över detta.

Länk till uppgift om fotografen? Varför följde han inte med på ubåten i så fall, det var ju där det kunde bli bäst bilder på hela uppdraget.
Citera
2017-09-15, 22:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag anar att det var samma avarter av lusta som GM hade i fallet Lisa Holm. Tillfället gavs och och någon större planering skedde inte, eller kanske någon dag. I båda fallen var GM övertygad att kunna dölja det som hänt men spräcktes av ett snabbt polisagerande. PM kommer inte att erkänna just gärningen då det är en skam för honom. Skillnad mellan fallen är att PM har en glapp käft och i LH fallet en GM som inte sa någon ting. Om man hjämför bevis läget mellan dessa fall finns det med råge med bevis mot PM vad vi vet Och det finns säkerligen mer. PM är klart skyldig och kommer att få högsta straffet.
Jo men det finns ju ändå en skillnad och det är risken att åka fast. GM i LH-fallet är ju en klassisk seriemördartyp som bränner omkring i sin bil och letar offer, mördar någon och sen dumpar och kommer undan. Nu var GM korkad i LH-fallet och dumpar offret så att det hittades och då rullades hela sanningen upp ganska snabbt.

Men i detta fallet så har ju halva jävla Köpenhamn sett de två på ubåten tillsammans. Ändå slutar det med att PM attackerar KW och som det verkar mördar och styckar henne. Han försöker visserligen komma undan men snuten plockar ju in honom direkt i Dragör givetvis. Även om KW har börjat skrika typ "jävla svin jag ska sätta åt dig din jävel" så borde ju PM ha fattat att han blir misstänkt om han mördar henne. Men efter att ha läst att han först blev utsparkad från raketklubben och sen från ubåtsklubben också så kan det ju vara så att det saknas några skruvar i skallen på PM helt enkelt.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-15 kl. 22:07.
Citera
2017-09-15, 22:11
Medlem
vonDys avatar
Jisses..Inte inne ofta här.Läst en del här dock förvisso,för Madsen,ubåten,ung journalistdam..filmiskt..galet och hände..(fastän vet att det oftast bara är skitskallar som skriver ,jag sällar mig till dem - vi,grå massan..), men finns jäklans bra undantag och hjärnor,som skriver vettigt och med alla vätskor i behåll..Och om även "spekar,med viss kunskap inom vad rättsfallet går under (för det gör ju även åklagare/övriga inblandade i målet..Inte ens någon på F.B vet vad som hände i Ubåten..
Men,när det börjar skrivas om kjolar och tights.."Overall"på ubåt nog bättre..etc..Och med lite förutsättning att K.W var fel "klädd för tillfället"..Känns som om spårat ur här.
Nu kommer "Läs hela tråden,idiot!",att komma.
Har jag gjort.
"Håll käft om du inte har ngt att tillföra".
Nej,det tänker jag inte.Liksom många andra här inte gör.
Citera
2017-09-15, 22:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja nog verkar det som att de vinkade av henne vid kajen..men de kan ju ha stått en bit ifrån.
KW var ju absolut inte någon granskande journalist o hon gillade ju de "udda" människorna eller deras udda intressen, kanske man ska säga. Jag tror inte hon skulle beskriva något negativt om PM.
Nej man tror ju mer då på att KW skulle skriva typ ett hyllningsreportage isf. Men även reportaget är lite av ett mysterium för hon hade väl aldrig skrivit om teknik innan vad jag sett iaf. Hon verkade väl mer skriva om politik och resor. Att hon hittade PM kan ju vara en ren jäkla slump eftersom att hon väl bodde hos sin pojkvän i Köpenhamn. Vilket jäkla öde, mördad av en ren slump isf.
Citera
2017-09-15, 22:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Och exakt vad, sa hon till PM då? och hur vet du det?

Vi har ju hans ord till polisen när han kom in till Dragör, det är filmat, ingen feltolkning från någon journalist eller översättare. Han sa att K hade sagt att hon kom från Wired och att han inte hade kollat upp det. Du får lyssna själv! Just DET har han ingen anledning att ljuga om faktiskt.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-15 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in