2017-09-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De skulle ju ha forslat ut sin raket till avfyrningsrampen, men uppskjutningen blev inställd. Vet inte varför, men den blev inställd ett par dagar innan turen med K i alla fall, så inget med det att göra.

Madsen hadde vel en bookat sightsing dagen etter som han avlyste, har ingenting med raketoppskytingen å gjøre.
Citera
2017-09-14, 18:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsen hadde vel en bookat sightsing dagen etter som han avlyste, har ingenting med raketoppskytingen å gjøre.

Jaså? Men raketuppskjutningen blev väl också inställd i de dagarna?

EDIT: jag blandar ihop dagarna, dagen efter kvällen de gav sig av skulle han träffa ett TV-team ja. Det var ytterligare en dag senare som raketen skulle skjutas upp, men DET var redan inställt.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-14 kl. 18:31.
Citera
2017-09-14, 18:14
Medlem
Citat:
Jaså? Men raketuppskjutningen blev väl också inställd i de dagarna?

Nei det ble ingen raketoppskyting når Madsen ble fengslet
Citera
2017-09-14, 18:29
Medlem
Merwinnas avatar
Tysken skriver precis det som jag tror hände, det är absolut mest sannolikt om man betänker att M aldrig våldtagit eller dödat någon tidigare /heller/:

Er lebte durch seine Projekte. Ohne Projekte war er Tod.
Eine Leiche an Bord (egal wie gestorben) tötet seine Projekte. Also Ihn.
Zitat" An 10ten ist R.Madsen gestorbén"
Das ist ein ein Motiv eine Leiche loswerden zu wollen.
Die Leiche war ein Problem für sein Projekt. Ein Problem von vielen.
Probleme wollen gelöst werden..

Zum Thema Rock.. Hier kommen manchmal Frauen zur Betriebsbesichtigung.
In Stöckelschuhen. Die Hälfte der Stufen in diesem Betrieb sind vom Gitterrosttyp.

Sie war vermutlich noch nie in einen Uboot.
Außerdem war ja (unterstellt) eine "Sonnenuntergangstour" geplant.

"Han levde genom sina projekt. Utan projekten var han död. Ett lik ombord (oavsett hur personen dött) skulle döda hans projekt. Alltså honom. Citat: "Den 10:de dog Raket-Madsen". Detta är ett motiv för att göra sig av med liket. Liket var ett problem för hans projekt. Ett problem bland många. Problem är till för att lösas..."

Sedan skriver han lite om Kims kjol:

"Till ämnet kjol. Hit kommer ibland kvinnor på företagsbesök. I stilettklackar. Hälften av trappstegen i detta bygge (ubåten alltså, min anmärkning) är av gallertyp.

Kim hade förmodligen aldrig varit i en ubåt förut. Dessutom var det ju underförstått planerat för en 'solnedgångstur'..."

Jag antar att han menar att de vimsiga kvinnorna skulle kunna gå ner sig med de smala stilettklackarna i hålen i gallret... Och i sista meningen förstår jag det som att han insinuerar att Kims kjol ändå var ändamålsenlig för den typ av resa som de två ämnade sig på...
Citera
2017-09-14, 18:33
Medlem
Citat:
Tysken skriver precis det som jag tror hände, det är absolut mest sannolikt om man betänker att M aldrig våldtagit eller dödat någon tidigare /heller/:

In Stöckelschuhen. Die Hälfte der Stufen in diesem Betrieb sind vom Gitterrosttyp.

"Han levde genom sina projekt. Utan projekten var han död. Ett lik ombord (oavsett hur personen dött) skulle döda hans projekt. Alltså honom. Citat: "Den 10:de dog Raket-Madsen". Detta är ett motiv för att göra sig av med liket. Liket var ett problem för hans projekt. Ett problem bland många. Problem är till för att lösas..."

"Till ämnet kjol. Hit kommer ibland kvinnor på företagsbesök. I stilettklackar. Hälften av trappstegen i detta bygge (ubåten alltså, min anmärkning) är av gallertyp.

Kim hade förmodligen aldrig varit i en ubåt förut. Dessutom var det ju underförstått planerat för en 'solnedgångstur'..."

Jag antar att han menar att de vimsiga kvinnorna skulle kunna gå ner sig med de smala stilettklackarna i hålen i gallret... Och i sista meningen förstår jag det som att han insinuerar att Kims kjol ändå var ändamålsenlig för den typ av resa som de två ämnade sig på...

Hva var da logikken med å senke ubåten? Da drepte han selv sitt prosjekt og liv.
Citera
2017-09-14, 18:40
Medlem
Citat:

Asså de känner inte till vilka skor hon hade på sig!! De tror hon hade högklackat!!Jag har läst det flera gånger, men sånt skiter jag i, eftersom jag vet att hon inte hade högklackat! Han har skrivit att kjol går bra att ha! Att han skriver det är solnedgångstur..beror kanske på att han själv är sexfixerad!! Jag har sett flera kort på henne med lite längre klockade kjolar...det var väl hennes stil o man använder väl sånt man gillar.!!! Själv har jag varit på sjön många ggr. o jag har haft kjol, shorts, långbyxor beroende på väder eller vad jag känner för att ha på mig.
Citera
2017-09-14, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Hva var da logikken med å senke ubåten? Da drepte han selv sitt prosjekt og liv.

Fast ubåten betydde ju inte så mycket längre. Han hade gått vidare till raketerna. Och det var nödvändigt att sänka N. för att bli av med bevismaterialet.
Citera
2017-09-14, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Pratar nu inte om etiken att stycka utan att lyckas göra så många saker fel.

Det faktum att han gjort så mycket "klantigt" talar ju högljutt för att det inte var planerat, utan dråp i hastigt mod, som det kallas. Planerat mord finns liksom inte ens på kartan, med det vi vet då såklart. Att åklagaren kör på mord måste väl innebära att han sitter på något som vi inte känner till. Det handlar väl kanske om det där motivet dom menar sig hittat.
Citera
2017-09-14, 18:43
Medlem
Citat:
Fast ubåten betydde ju inte så mycket längre. Han hade gått vidare till raketerna. Och det var nödvändigt att sänka N. för att bli av med bevismaterialet.

??? De brukte ubåten til å slepe raketutsytingsrampen ut i sjøen.
Citera
2017-09-14, 18:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det ryktas att polisen släppt hela rutten nu, är det någon som lyckats hitta denna, hela rutt??
Jag kan fan inte hitta nån artikel från idag men igår sa snuten att de inte tänker släppa den exakta rutten just nu.

Citat:
- Vi har stadig nogle konkrete dyk tilbage i Køge Bugt, hvor vi lige skal ned og kigge.

Han ønsker ikke at offentliggøre ubådens præcise rute på nuværende tidspunkt.

http://ekstrabladet.dk/112/afsloerer-nye-detaljer-om-ubaadens-faerden/6822610

Så man får se om de släpper rutten när de själv har gett upp sökandet efter kvarlevorna. Finns ju fritidsdykare som kan vara sugna på att leta lite också och då vill man ju ha rutten så klart.
Citera
2017-09-14, 18:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Asså de känner inte till vilka skor hon hade på sig!! De tror hon hade högklackat!!Jag har läst det flera gånger, men sånt skiter jag i, eftersom jag vet att hon inte hade högklackat! Han har skrivit att kjol går bra att ha! Att han skriver det är solnedgångstur..beror kanske på att han själv är sexfixerad!! Jag har sett flera kort på henne med lite längre klockade kjolar...det var väl hennes stil o man använder väl sånt man gillar.!!! Själv har jag varit på sjön många ggr. o jag har haft kjol, shorts, långbyxor beroende på väder eller vad jag känner för att ha på mig.

Den tyske kaptenen skriver inte att K hade högklackat, han skriver att det är vanligt att kvinnor som kommer på besök på hans egen ubåt har det.

Är inte de flesta män sexfixerade..?

Jag brukar alltid ha kjol eller klänning, UTOM just till häst, till sjöss och till skogs. I en ubåt tillkommer dessutom den lodräta stegen. Tar man ändå på sig kjol vid de tillfällena, så tror jag att det väger över praktiska hänsyn att man vill vara snygg, kvinnlig och kanske sexig också.
Citera
2017-09-14, 18:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det faktum att han gjort så mycket "klantigt" talar ju högljutt för att det inte var planerat, utan dråp i hastigt mod, som det kallas. Planerat mord finns liksom inte ens på kartan, med det vi vet då såklart. Att åklagaren kör på mord måste väl innebära att han sitter på något som vi inte känner till. Det handlar väl kanske om det där motivet dom menar sig hittat.
Man skiljer inte på dråp och mord i Danmark utan det finns bara "drab". Påföljden är 5-livstid.

Man skiljer knappt på dråp och mord i Sverige heller numera utan det ska ses som en helhet i uppsåtligt dödande med påföljd 6-livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in