2017-09-14, 14:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Vilken sorts förhållanden talar du om? Din grammatik är otydlig.

jag menar att många lever i sexlösa /vita förhållanden mer eller mindre..
Allt flyter på, det är så jävla viktigt att få in pengar till den där segelbåten som skall stå på uppfarten, frugan är iofs väldigt snofsig, hon lägger 3 lax i månaden på frissan, gubben jobbar 10 timmar om dagen, och sedan åker man på utlandssemester, den måste man iofs få in trettio K till, men det är det värt.

Det måste det ju vara, eftersom "alla andra gör det", alltså är det normalt.
När man sedan sitter och pratar gubbar emellan, så visar det sig att grannen (han som också har en båt på uppfarten, han har det precis som du..han knullar inte heller till någon reda...och har han det lika dant, med en likadan fru, så är det helt normalt.

Det uppfyller ju helt plötsligt alla tecken på NORM.

Så, alltså är det i deras värld normalt med kvinnor med låg sexualdrift.
Dom kvinnor som har en hög, dom är antagligen slampor.

så menar jag.

edit tillägg:
En form av det här, som jag sett många gånger, är att den ena hälften i ett par (och oftast mannen) ärver en summa pengar.
Han går istort sett direkt och inhandlar en sportbil, för det har han drömt om hela livet..
Det är förvisso hans pengar, men det blir ändå en form av egoism, om dom pengarna kunde bidragit i förhållandet..eller man åtminstonde kunde pratat om det.

Då ser man inte sina egna handlingars konsekvenser..
Senast redigerad av scoremax 2017-09-14 kl. 14:28.
Citera
2017-09-14, 14:21
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Amerikanerna har redan sjukdomsförklarat icke binära i DSM-5 och det hänger ihop med att de har könsspecifika definitioner av olika sexuella "störningar" och "avvikelser". Sverige brukar kopiera USA så det kommer säkert snart.

Du får gärna länka till det.
Även om det blir så att DSM-5 införs till fullo, var hamnar problemet enligt dig?

Sedan med att kåta tjejer skulle betraktas som sjuka av läkare. Var har du fått det ifrån? Det kanske stämmer, det kanske inte stämmer.
Det är lättare att diskutera saken om vi sitter på samma underlag.
Citera
2017-09-14, 14:46
Medlem
Citat:
Jo, vi pratar om vårt sexliv på lunchrasten.

Det är sunt att ha fördomar mot folk som "måste" snacka sex (eller orera kring andra privata angelägenheter) i parti och minut. Jag föreställer mig att kvinnor är lite mer fanatiska och har sämre taktkänsla generellt, för det ska ju vara lite coolt att vara promiskuös och tjej idag. Till skillnad från förr.

Citat:
För övrigt är det inget fel med att vara något annat än stereotypt manlig eller stereotypt kvinnlig.

Klassisk troll-retorik.
Senast redigerad av hicku 2017-09-14 kl. 15:08.
Citera
2017-09-14, 15:38
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Gjorde kristna också förr i tiden.

Jag mår inte psykiskt bra av att vara utan orgasmer, de är ett jättestarkt behov jag bara måste tillfredsställa. Män klarar sig fysiskt utmärkt på spontana sädestömningar, vissa män kanske behöver orgasmer psykiskt också men att det fysiskt skulle skada pungen att vara utan är trams.

Du ska inte bry dig om vad personalen diskuterar internt på lunchrasten.
Som MrStreamer skriver. Forskningen har ganska många år nu sett att det verkar finnas ett samband mellan att tömma "pungen" (prostatan såklart) upp till hela 15 ggr per månad för att minska risken för prostatacancer. Naturen tycks ha missat där. Den är inte perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vem fan har pratat om pungen...
https://nyheter24.se/nyheter/forskning/842912-ny-forskning-visar-onanera-ofta-och-du-kan-motverka-prostatacancer

Citat:
Visst, kvinnor har ingen prostata men orgasmer förlänger livet även för kvinnor.
Inte kan du länka till nån undersökning om det? Förvisso är det helt klart att en orgasm kan öka välbefinnande och minska stress så jag tror mycket väl att det stämmer även för kvinnor att regelbundna orgasmer är bra för livet.

Kan inte säga att jag håller med dig i övrigt. Jag tycker vi idag och de senaste 15-20 åren har haft en enorm period av "upplysning" där man helt klart uppmuntrar kvinnor att masturbera så mycket det bara gåååår för sitt välbefinnande och för att lära sig hur sin egen kropp funkar. Inte mig emot. Skulle nog gilla att ha dig som partner eftersom jag gillar kvinnor som har en stark sexualitet och som inte är rädda för att visa den. Och kåthet har inte nödvändigtvis nåt att göra med om man är trogen eller inte som en del vill hävda.

Däremot kan det mycket väl stämma att du har aningens aning mer testosteron än andra, mindre kåta kvinnor. Men det är ett samspel mellan testo och östrogen, som även män har. Om mannen får testosteronhämmande mediciner så kommer han att börja utveckla bröst och få mer kvinnliga sidor.

Inget säger att du ska vara mer manslik för det. Du kanske skulle behöva ytterligare 10ggr mer för att utveckla basröst eller få större klitta.
Citera
2017-09-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Du får gärna länka till det.
Även om det blir så att DSM-5 införs till fullo, var hamnar problemet enligt dig?

Sedan med att kåta tjejer skulle betraktas som sjuka av läkare. Var har du fått det ifrån? Det kanske stämmer, det kanske inte stämmer.
Det är lättare att diskutera saken om vi sitter på samma underlag.
De har en särskild diagnos som heter "female arousal disorder" som definieras annorlunda än för män och de har även särskilda referenser till penis i flera definitioner av sexuella avvikelser. Och även "sexmissbruk" definieras olika beroende på kön (givetvis så att beteenden som räknas som normala för män räknas som "missbruk" för kvinnor).

Det är ett problem för personer som klassas som "sjuka" för något som räknas som "normalt" för det andra könet, och att klassas som "sjuk" bara för att vara icke-binär är hemskt!
Citera
2017-09-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Det är sunt att ha fördomar mot folk som "måste" snacka sex (eller orera kring andra privata angelägenheter) i parti och minut. Jag föreställer mig att kvinnor är lite mer fanatiska och har sämre taktkänsla generellt, för det ska ju vara lite coolt att vara promiskuös och tjej idag. Till skillnad från förr.
Det är inte ett "måste" att prata om det, det är bara något som är accepterat på min arbetsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Klassisk troll-retorik.
Icke-binära rättigheter har ingenting med troll att göra.
Citera
2017-09-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Kan inte säga att jag håller med dig i övrigt. Jag tycker vi idag och de senaste 15-20 åren har haft en enorm period av "upplysning" där man helt klart uppmuntrar kvinnor att masturbera så mycket det bara gåååår för sitt välbefinnande och för att lära sig hur sin egen kropp funkar. Inte mig emot. Skulle nog gilla att ha dig som partner eftersom jag gillar kvinnor som har en stark sexualitet och som inte är rädda för att visa den.
När det gäller kvinnor som känner ett behov av att göra det ofta finns det dock en snobbig och förment "vetenskaplig" sjukdomsförklaring som blir allt mer populär. Speciellt hårt drabbas kvinnor som inte behövde kurser i det utan kom upp i höga onanifrekvenser spontant.

Citat:
Och kåthet har inte nödvändigtvis nåt att göra med om man är trogen eller inte som en del vill hävda.
Min erfarenhet är i varje fall att det är en vanlig fördom och att svartsjuka män inte uppsakttar kvinnor som känner ett fysiskt behov av sexuell tillfredsställelse ofta och/eller njuter mycket av orgasmen vid onani eller i andra icke romantiska situationer.

Citat:
Däremot kan det mycket väl stämma att du har aningens aning mer testosteron än andra, mindre kåta kvinnor. Men det är ett samspel mellan testo och östrogen, som även män har. Om mannen får testosteronhämmande mediciner så kommer han att börja utveckla bröst och få mer kvinnliga sidor.

Inget säger att du ska vara mer manslik för det. Du kanske skulle behöva ytterligare 10ggr mer för att utveckla basröst eller få större klitta.
Även om det skulle visa sig att jag har något mer testosteron än en genomsnittlig kvinna betyder det inte att jag är sjuk.
Citera
2017-09-14, 17:04
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
När det gäller kvinnor som känner ett behov av att göra det ofta finns det dock en snobbig och förment "vetenskaplig" sjukdomsförklaring som blir allt mer populär. Speciellt hårt drabbas kvinnor som inte behövde kurser i det utan kom upp i höga onanifrekvenser spontant.
Jag kan inte säga emot dig här men det är inget som jag har hört talas om officiellt iaf. Tycker jag läser och hänger med mycket. Tråkigt om så är. Jag gillar kåta kvinnor.

Citat:
Min erfarenhet är i varje fall att det är en vanlig fördom och att svartsjuka män inte uppsakttar kvinnor som känner ett fysiskt behov av sexuell tillfredsställelse ofta och/eller njuter mycket av orgasmen vid onani eller i andra icke romantiska situationer.
Jag misstänker att det är när mannen upptäcker att han inte längre kan hänga med i hennes lust som de tankarna föds. Vilket naturligtvis inte gör det mera rätt.

Citat:
Även om det skulle visa sig att jag har något mer testosteron än en genomsnittlig kvinna betyder det inte att jag är sjuk.
Det behöver det verkligen inte betyda men jag kan iaf intyga personligen att brist på testosteron för en man kan göra honom sjuk, d.v.s. deprimerad/nedstämd. Nebido IV är väldigt trevligt några veckor framåt......både för själ, lust och kuk!

Vi är nog på samma sida i detta
Citera
2017-09-14, 17:13
Medlem
Citat:
En diskriminering är att en kåthet som anses normal för män räknas som "sjuk" och bemöts med fördomar när den förekommer hos kvinnor. Till exempel när en man på jobbet sa på lunchrasten att han onanerar dagligen brydde sig ingen, men när jag sa att det gör jag också blev jag kallad för sjuk! Vad är det här för diskriminering? Män får ha behov men inte kvinnor?!

Det är ju sjukt i båda fallen att berätta om hur man onanerar inför arbetskollegor. Kanske endast undantaget om ni jobbar i porrbranschen.

Din historia säger ingenting om vad som egentligen hände. Exempelvis ifall du hörde en kollega säga det inför en grupp, sen gick du till en annan grupp och sade samma sak i en naiv tro att de skulle reagera likadant.

Har inte sett någon skillnad alls på detta. Utan de gamla regeln gäller även här: Män berättar snusk bland män, kvinnor berättar snusk bland kvinnor. Men gör du det till motsatt kön blir det sexuellt och konstigt i de flesta forum.

Så inget konstigt i detta alls...
Citera
2017-09-14, 17:20
Medlem
Mooons avatar
Typ detta!

Varför prata om onani på lunchrasten eller öht prata med sina arbetskamrater om det, det är sjukt.

Grejen i sig är inget konstig. Behovet är olika hos olika människor och onani skadar ingen, så kör på men jag vill inte höra om det!

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Visst får såväl män som kvinnor ha sina behov, mem man pratar inte om saker som onanivanor på lunchrasten!

Jag förstår faktiskt inte att en normalbegåvad nykter person ger sig in i en sådan diskussion.
Kan det inte vara så att killen faktiskt lurade/provocerade dig att berätta om dina onanivanor och att du svalde betet med hull och hår?
Citera
2017-09-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Det är ju sjukt i båda fallen att berätta om hur man onanerar inför arbetskollegor. Kanske endast undantaget om ni jobbar i porrbranschen.

Din historia säger ingenting om vad som egentligen hände. Exempelvis ifall du hörde en kollega säga det inför en grupp, sen gick du till en annan grupp och sade samma sak i en naiv tro att de skulle reagera likadant.

Har inte sett någon skillnad alls på detta. Utan de gamla regeln gäller även här: Män berättar snusk bland män, kvinnor berättar snusk bland kvinnor. Men gör du det till motsatt kön blir det sexuellt och konstigt i de flesta forum.

Så inget konstigt i detta alls...
Men det VAR ju inget som en eller två valde att göra bara så där, kan ni sluta att haka upp er på var diskussionen skedde och koncentrera er på diskrimineringen?
Citera
2017-09-14, 19:19
Medlem
Eller för att ta ett annat exempel än just onani: när en man byter partner fort sägs han "följa sina naturliga instinkter" men om en kvinna gör samma sak sägs hon "vara självdestruktiv". Det är diskriminering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in