Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Nu får du lov att ge dig. Du plockade dina första toppisar förra säsongen, och redan då satt du och postade högst tvivelaktiga råd i tråden. Jag förstår att det är lätt att bli överentusiastisk när man har lärt sig nåt nytt, önsketänkandet sätter in och man överskattar sin förmåga.
Det är enkelt avgjort detta som sagt: mejla bilden till Knarkkorven på MM.
Spelar ingen roll då jag blir irriterad att ni med flera års erfarenhet inte ser det jag ser. Jag har inte plockat en enda toppis som varit tvivelaktig sen jag lärde mig hur man skulle identifiera 100%. Har konsumerat majoriteten av dem 400-500 jag plockade förra året(min första säsong ja) med ypperligt resultat. Har haft fantastiska trippar även på låga doser.
Förstår inte varför ni reagear som ni gör, ni får det att framstå som jag uppmana honom att äta den när jag sa klart och tydligt:
"Tipset om den klibbiga hinnan kan endast göras när den är relativt färsk, ej torkad. Jag råder dig att inte äta den trots att jag är så säker, eftersom jag själv alltid dubbelkollar om hinnan finns även om jag är 99.9% säker. Tyvärr kan jag inte göra det via datorn så plocka nya exemplar och berätta om de har hinnan."
Det är just det man gör om man är en smula osäker på det ena eller andra hållet. För om majoriteten av attrituben stämmer in så är just förekomsten/avsaknandet av hinnan spiken i kistan.