Citat:
Ursprungligen postat av
31415926535
Trevligt!
Jag har hört talas om mikrodosering tidigare men jag har aldrig testat det, eller några andra hallucinogener. Jag är dock nyfiken.
Skulle du kunna tänka dig att mikrodosering kan hjälpa mot oro/ångest? Typ om jag ständigt går runt och grubblar över något och mår dåligt över det.
Ja. Solklart fungerar det men det sker på ett lite annorlunda vis jämfört med tex alkohol eller psykofarmaka.
Psilocybin öppnar upp dig och även i mikrodoser blir det så att det du bär på lyfts fram. Min erfarenhet är att psykedeliska substanser hjälper dig att vara i ditt sanna jag. Problem uppstår när du vill trycka undan det som kommer upp.
Du kan få ökad oro och ångest när du mikrodoserar och det är något du behöver acceptera i så fall. Från mina erfarenheter så kan det variera beroende på dagsform men oavsett vad så är mikrodos en positiv effekt för sinnet och blir du orolig så kan du hantera det genom att fokusera på det som gör dig lycklig och vara kort mot negativa människor och undvika politiska diskussioner etc. Det är sånt som många innerst inne behöver men vi är så vana att försöka bevara husfriden och minsann ta vårt ansvar och säga vår åsikt på kafferasten. Därför kan ökad känslighet vara bra, din omgivning kommer notera att du är mer öppenhjärtig och fokuserar på ljuset