Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Here we go again...
Jag har redan gått igenom detta resonemang ganska nyligen. Att man inte kan bevisa mord innebär inte att man inte kan döma för mord, om indicierna för mord är tillräckliga. Styckning (som dessutom nekas till) är en av många tunga indicier i detta fall - och då vet vi i princip ingenting om utredningen. Det verkar som j-vligt många här tror att indiciemål inte finns!
Att slå hål på PMs story om olyckan är inte det viktigaste. Det viktigaste är att totalt smula sönder varje korn av trovärdighet i PMs totala historia, och kan man bevisa styckningen så har man i princip kommit dit, vad ni än säger.
Självklart är det så vad gäller indicier, det har jag också påtalat flera gånger, men det var inte vad ditt förra inlägg handlade om, och inte heller vad jag varken svarade på eller skrev.
Du misstar dig vad gäller styckningen. Styckningen är en del av den indiciekedja som behövs för att kunna döma för mord, eller rättare sagt - som kan bidra till den indiciekedjan. Men det är absolut inte tillräckligt med den. KW kan då fortfarande ha omkommit på det sätt som PM beskriver, och kan man inte slå hål på hans beskrivning, blir det svårt för domstolen att döma för mord, eftersom det då finns en förklaring på hur hon omkom till följd av en olycka som kan vara korrekt, och det torde räcka för rimligt tvivel.