2017-09-13, 21:07
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han bestyckade den del (torson) som hade enskilt mest flytkraft. Han kan ha bestyckat även de övriga delar, men spridit ut dom en och en på skilda platser. För att försvåra utredningen.

Vad han fokusera på är att helt undkommer straff för vad han gjort. Som många mördare gör ofta. Att försöka dölja brottet.

Som GW säger Madsen är inte unik därvidlag.

Gjordes det i båten eller på däck tros? Även en torso väger en del och knuffa upp den benlös med blod rinnande på sig kräver en hel del av PM. Om KW inte hade några lemmar kvar (eller huvud) är det ju rätt krångligt att fira upp henne eftersom inget finns att fästa i.
Citera
2017-09-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Lutningen av ubåten är inte helt lätt att påvisa för PM nej. Det var vindstilla vid tillfället. Han påstår att ett fartyg gick förbi nära och fick ubåten i gungning men det går ju att kolla upp med AIS. Och att ubåten skulle luta av sig själv verkar ju uteslutet. Varför i helvete skulle den göra det? Lutningen lär nog PM få svårt att bevisa.

Jag hoppas verkligen att de inte tror på hans lilla berättelse o som sagt var det vindstilla o lugnt. Han skulle stoppat henne att komma upp, om det vore gungning av ubåten. Han ljuger ju så dåligt.
Citera
2017-09-13, 21:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Here we go again...
Jag har redan gått igenom detta resonemang ganska nyligen. Att man inte kan bevisa mord innebär inte att man inte kan döma för mord, om indicierna för mord är tillräckliga. Styckning (som dessutom nekas till) är en av många tunga indicier i detta fall - och då vet vi i princip ingenting om utredningen. Det verkar som j-vligt många här tror att indiciemål inte finns!
Att slå hål på PMs story om olyckan är inte det viktigaste. Det viktigaste är att totalt smula sönder varje korn av trovärdighet i PMs totala historia, och kan man bevisa styckningen så har man i princip kommit dit, vad ni än säger.

Självklart är det så vad gäller indicier, det har jag också påtalat flera gånger, men det var inte vad ditt förra inlägg handlade om, och inte heller vad jag varken svarade på eller skrev.

Du misstar dig vad gäller styckningen. Styckningen är en del av den indiciekedja som behövs för att kunna döma för mord, eller rättare sagt - som kan bidra till den indiciekedjan. Men det är absolut inte tillräckligt med den. KW kan då fortfarande ha omkommit på det sätt som PM beskriver, och kan man inte slå hål på hans beskrivning, blir det svårt för domstolen att döma för mord, eftersom det då finns en förklaring på hur hon omkom till följd av en olycka som kan vara korrekt, och det torde räcka för rimligt tvivel.
Citera
2017-09-13, 21:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Jo, man kan dømmes for mord selv om liket ikke er funnet og de siktede nekter.

Jag har som sagt inte påstått något annat. Läs mitt inlägg ordentligt!
Citera
2017-09-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kan tyska. Vad är det ni vill ha översatt? Inte FÖR långa stycken bara!
Jag behöver inte få översatt..jag tryckte bara på knappen översätt o så kom en riktig bra svenska upp.
Citera
2017-09-13, 21:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och det visar sig ju nu också att den inte har använts vid det aktuella tillfället.

Hoppsan, var har det framkommit att den luckan inte använts?
Citera
2017-09-13, 21:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Hans advokat kan juridik.
Hans advokat är ju för helvete totalsågad i Danmark och har gjort bort sig totalt. Den styckade kroppen är ju bara ett av flera misstag. Tack vare hela fadäsen med den styckade kroppen så framstår ju PM som en stor jävla lögnare. Sen är det ju ingen som fattar varför PM direkt när han blir inplockad väljer en helt grön advokat som försvarare? Detta är ju ett av de största mordfallen i Danmarks historia.

När det gäller försvarets taktik i ett sånt här fall så gäller det att säga så lite som möjligt. Och absolut inte kräva öppen häktningsförhandling. Knappt någonting av det PM säger hittills stämmer ju. I ett sånt här fall så gäller det att först kolla vad snuten har och sen anpassar man sin historia efter det. Och man håller en jävligt låg profil från försvarets sida inledningsvis. När man vet vad snuten har så kan man trappa upp efterhand. En rättegång avgörs ju i domstol och inte i media. Fattar fan inte vad hon håller på med ärligt talat.
Citera
2017-09-13, 21:15
Medlem
Polisen har släppt rutten. Kan inte kopiera länk via mobilen men kika på aftonbladet.se
Citera
2017-09-13, 21:19
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Självklart är det så vad gäller indicier, det har jag också påtalat flera gånger, men det var inte vad ditt förra inlägg handlade om, och inte heller vad jag varken svarade på eller skrev.

Du misstar dig vad gäller styckningen. Styckningen är en del av den indiciekedja som behövs för att kunna döma för mord, eller rättare sagt - som kan bidra till den indiciekedjan. Men det är absolut inte tillräckligt med den. KW kan då fortfarande ha omkommit på det sätt som PM beskriver, och kan man inte slå hål på hans beskrivning, blir det svårt för domstolen att döma för mord, eftersom det då finns en förklaring på hur hon omkom till följd av en olycka som kan vara korrekt, och det torde räcka för rimligt tvivel.
Det fetade är där våra åsikter går isär. Och vad menar du i första paragrafen? Mitt tidigare inlägg handlade ju bara om indicier!
Citera
2017-09-13, 21:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hoppsan, var har det framkommit att den luckan inte använts?
Menar du framluckan? Det finns ju ingen uppgift någonstans om att den använts. Eller vad menar du? Ljuger PM om att han bara använde tornluckan? Visserligen har han ljugit om det mesta annat men om han använde framluckan så borde han väl sagt det. Tills annat framkommer så antar jag att framluckan inte har använts överhuvudtaget på denna turen.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-13 kl. 21:24.
Citera
2017-09-13, 21:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är också möjligt. Som kvinna måste man dock vara ytterst försiktig när man får erbjudanden från en man, som innefattar att man ska vara ensam med honom någonstans där ingen hör en skrika. Det bör alla mammor lära sina döttrar.

Ja, ville hon ha lite dramatik så fick hon i alla fall vad hon önskade... i alltför rikt mått.
Du skulle ju gärna skicka din dotter till PM var det nyss.
Citera
2017-09-13, 21:26
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Hvem var KW`s Danske kjæreste? Eller Pojkvän/sambo som dere sier på svensk.

Inlägg#755 ger ett trovärdigt förslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in