2017-09-11, 22:16
Medlem
Polen tar ett steg framåt och börjar investera i kärnkraft och lägger ner kolkraftverken för framtiden.
Citat:
Progress on atomic energy plans, first announced in 2009, has been hampered by falling energy prices and negative public opinion following the 2011 Fukushima nuclear disaster.

After the Law and Justice Party (PiS) won the last general election in 2015, Prime Minister Beata Szydło’s government dusted the plans off and insisted it wants nuclear power online within ten years.
https://www.euractiv.com/section/electricity/news/poland-to-treat-coal-addiction-by-embracing-nuclear-power/
Citera
2017-09-13, 12:25
Medlem
rex144s avatar
Polens ekonomi växer så det knakar,
i år kommer det bli uppåt 5%

Polen kommer kommer köpa vapen för över 100 miljarder kronor de närmaste åren

även antalet soldater ökar, man har byggt upp hemvärnet , +53.000
Citera
2017-09-13, 12:29
Medlem
PappaPundares avatar
Överdriv inte
Citera
2017-09-13, 15:39
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Överdriv inte

Ok,

http://www.jpost.com/Israel-News/Poland-to-buy-Israeli-made-Patriot-missiles-499233

Polen ämnar att köpa krigsmateriel för 14.5 miljarder dollar = är det 120 miljarder kronor?
Det är ubåtar, anti missil system, helikoptrar och F-35
Citera
2017-09-13, 16:17
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ok,

http://www.jpost.com/Israel-News/Poland-to-buy-Israeli-made-Patriot-missiles-499233

Polen ämnar att köpa krigsmateriel för 14.5 miljarder dollar = är det 120 miljarder kronor?

Det stämmer mycket väl att Polens ekonomi blir allt starkare, vilket är mycket trevligt att se. Levnadsstandarden i Polen har sett en generell ökning de senaste 4-5 åren.

Tråkigt att läsa om att Polen ska handla krigsmateriell från Israel. Det är en illegitim terrorstat som alla i världen borde bojkotta - inte minst Polen, med tanke på det extrema lidande polackerna fått se pga judarna. Judarna har verkligen förstört något enormt för Polen och polackerna genom historien.
Citera
2017-09-13, 16:52
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ok,

Varför flyttar du inte till Polen om hela ditt liv går ut på att runka till Polens framgångar...
Jag är själv andra generationens svartskalle men jag skiter fullständigt i mitt etniska 'ursprungsland'. Men ni jävla hardcore nationalist pajasar som dygnet runt bara snackar om ert pissland varför flyttar ni på riktigt inte tillbaka för i helvete?
Citera
2017-09-13, 17:19
Medlem
300k soldater?
100k enligt wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Polish_Armed_Forces
Citera
2017-09-13, 17:39
Medlem
För en handfull dollars satsar på dominera europa och så hät långt verkar de gå fin fint!

EU stöttar med subventioner och bidrag, stjärtflörten med USA/Nato betalar sig bra så snart är deras armé uppgraderad till modernast i europa.
Citera
2017-09-13, 18:35
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Varför flyttar du inte till Polen om hela ditt liv går ut på att runka till Polens framgångar...
Jag är själv andra generationens svartskalle men jag skiter fullständigt i mitt etniska 'ursprungsland'. Men ni jävla hardcore nationalist pajasar som dygnet runt bara snackar om ert pissland varför flyttar ni på riktigt inte tillbaka för i helvete?

Kanske därför för att du är just svartskalle... och kommer från ett kaosland utan perspektiv,
jag är blond och polack, Polen har enorm potential och är ledande landet bland de nya medlemmar i EU och NATO, Polen är en regional stormakt,
dessutom på grund av närhet till Sverige (180km) är Polen av stort intresse för Sverige
Citera
2017-09-13, 18:37
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Kanske därför för att du är just svartskalle... och kommer från ett kaosland utan perspektiv,
jag är blond och polack, Polen har enorm potential och är ledande landet bland de nya medlemmar i EU och NATO, Polen är en regional stormakt,
dessutom på grund av närhet till Sverige (180km) är Polen av stort intresse för Sverige

För det första grattis flytta dit då.
För det andra har jag varit i Polen 5 ggr och kan säga att nej det är inte ens i närheten så utvecklat som västeuropeiska länder. Man märker direkt att det inte var så länge sedan Polen var kommunistiskt.
Och för det tredje menade jag alla invandrare när jag sa svartskalle då även polacker då ungefär 50% av polackerna är fan svartskallar.
Mitt 'kaosland' dessutom mer utvecklat än Polen. Nej jag är inte från ett arabland om du tror det.
I mitt kaosland bränner man iaf inte kol på vintern så att det inte fucking går att andas ute och flygplatserna har parkeringsautomater och vägarna har inte hål var femte meter.
Det är därför jag tycker den här tråden är så fucking löjlig. Vad är Polens BNP per capita? 10000 usd? Lmfao
Senast redigerad av PappaPundare 2017-09-13 kl. 18:42.
Citera
2017-09-13, 18:42
Medlem
rex144s avatar
Citat:
För det första grattis flytta dit då.
För det andra har jag varit i Polen 5 ggr och kan säga att nej det är inte ens i närheten så utvecklat som västeuropeiska länder. Man märker direkt att det inte var så länge sedan Polen var kommunistiskt.
Och för det tredje menade jag alla invandrare när jag sa svartskalle då även polacker då ungefär 50% av polackerna är fan svartskallar.
Mitt 'kaosland' dessutom mer utvecklat än Polen. Nej jag är inte från ett arabland om du tror det.

OK, nåt balkanland då , det är bara ett snäpp bättre , hela balkanträsket med juggar som ljuger, makedonier som bröstar upp sig, albaner, de nationalistiska kroater,
Citera
2017-09-13, 18:44
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
OK, nåt balkanland då , det är bara ett snäpp bättre , hela balkanträsket med juggar som ljuger, makedonier som bröstar upp sig, albaner, de nationalistiska kroater,

Och Polen är så jävla bra? Lmfao lyssnar man på dig låter det som att du kmr från USA eller nått.
Polen = rövhål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in