2017-09-13, 18:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Min erfarenhet är att i varje fall svartsjuka män inte tycker om kåta kvinnor. Sjukdomsförklaringen av stark sexlust hos kvinnor kan bottna i att högt uppsatta män i den akademiska hierarkin som bestämmer vad psykiatrin ska räkna som "sjukt" ofta är svartsjuka.

Givetvis har jag mött män som uppskattar mitt sexuella beteende men ingen av dem hade en personlighet som jag skulle beskriva som svartsjuk och ingen av dem kunde heller rabbla DSM-5 utantill.

Nu kanske jag har missat någonting här, men innebär ditt bejakande att du är Promiskuös?

Jag är själv tämligen svartsjuk, och uppskattar väldigt mycket en kåt kvinna inom relationen.
Min uppfattning är att sexet bara blir bättre och bättre med tiden i ett förhållande, även om många säger tvärt om.

Om du har en stabil relation med en kåt kvinna förstår jag inte varför man som svartsjuk man ha problem med det?
Inte alls faktiskt..

jag upplever dig som Överanalyserande, men det betyder ju knappast någonting för dig som så..
Senast redigerad av scoremax 2017-09-13 kl. 18:44.
Citera
2017-09-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Du är ju sjuk i huvudet det har du visat i den här tråden, inte för att du onanerar utan för hur du beter dig!

Im out! Ha ett kul liv!
Vilket beteende?
Citera
2017-09-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu kanske jag har missat någonting här, men innebär ditt bejakande att du är Promiskuös?

Jag är själv tämligen svartsjuk, och uppskattar väldigt mycket en kåt kvinna inom relationen.
Min uppfattning är att sexet bara blir bättre och bättre med tiden i ett förhållande, även om många säger tvärt om.

Om du har en stabil relation med en kåt kvinna förstår jag inte varför man som svartsjuk man ha problem med det?
Inte alls faktiskt..

jag upplever dig som Överanalyserande, men det betyder ju knappast någonting för dig som så..
De flesta män jag har pratat om sex med tror att kåta kvinnor är promiskuösa, att det "normala" för kvinnor är minimal sexlust.
Citera
2017-09-13, 19:46
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
De flesta män jag har pratat om sex med tror att kåta kvinnor är promiskuösa, att det "normala" för kvinnor är minimal sexlust.

Tja...

Det kan jag förstå att dom tror, min erfarenhet är att det är många som lever i just sådana förhållanden.

Jag hade aldrig pallat det.

Man finner ju sin lust också i den man delar sin vardag med, att alltid behöva slita och truga för att få något...nej tack.

Då får man väl analysera vad det är för fel, och inte vara rädd utifall det ligger hos en själv..
Citera
2017-09-13, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Fast det va ok att killen sa det? Håll koll på vad du svarade från början jävla pajas. Förknippar du Pride med kvinnlig onnani? 😂 Du får fan sparken
Nej, jag skrev att TS och gubben var lika sjuka. Kolla så får du se.
Att skryta om sitt onanerande som gubben och TS gör är jävligt pride. Och idiotiskt och efterblivet beteende. Tror du att någon är intresserad förutom andra äckel?
Citera
2017-09-13, 21:39
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Jag syftar på dubbelmoralen i att en frekvens av sexuell lust som räknas som normal för män klassas som en "psykisk sjukdom" och skambeläggs hos kvinnor.

Det finns dem som tycker så som du beskriver.
Vad är nästa steg? Hur tycker du att problemet ska lösas? Kan det finnas fler saker på andra sidan myntet? Eller var det mest lite bollande av din upplevelse som var tanken med tråden?
Citera
2017-09-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Det finns dem som tycker så som du beskriver.
Vad är nästa steg? Hur tycker du att problemet ska lösas? Kan det finnas fler saker på andra sidan myntet? Eller var det mest lite bollande av din upplevelse som var tanken med tråden?
Jag tycker att dubbelmoralen bör avskaffas. Givetvis ska det gälla hos båda hållen, precis som att kvinnor inte ska sjukdomsförklaras för en frekvens av lust som anses normal för män så ska män inte heller sjukdomsförklaras för upphetsning i sammanhang som anses normalt för kvinnor. Visst finns det saker på båda sidorna av myntet, det betyder inte att dubbelmoralen är rätt.

Individuella variationer gör ju till och med att hjärnorna överlappar mellan könen! Tänker fjantarna sjukdomsförklara alla som inte är binära också, eller?
Citera
2017-09-13, 22:56
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:

Njäsch, jag är 29 bast och upplever snarare att vi kvinnor tillåts vara kåtare än karlarna. I tjejgänget snackar vi ofta skit om kåta karlar och snygga karlar är ALLTID kåtbockar.
Sedan är det väl unikt för Sverige att vi kvinnor har rätt att vara så kåta som vi faktiskt är.
Citera
2017-09-14, 01:29
Medlem
Citat:

Inte alls faktiskt..

Jag vill sympatisera med ditt inlägg här. Att erkänna att man visst är svartsjuk, i rimlig grad, för att den man älskar och lever med betyder så oerhört mycket för en. Det är sunt och det är naturligt.

Jag fungerar likadant och vill hävda att man är kåt helt naturligt inom en äkta kärleksrelation (man och kvinna). Någonting är knasigt om man då inte är kåt. Men kåtheten är då inte enbart fysisk som kan avhjälpas via friktion, utan allomfattande.

Men samtidigt tycker jag förstås illa om dubbelmoral. Jag tycker att det är exakt lika fel med kvinnans som mannens uttalande om daglig onani. Manlig onani är inte bättre än kvinnlig. Där har TS rätt. Oseriösa män borde väl bli alldeles till sig i trasorna om någon kvinna frontar med att hon har så stark sexdrift som singel? Mitt råd till sådana män är att gänga er med sådana kvinnor. Så kanske ni inte behöver porren.

Personligen skulle jag inte uppmuntra ett dylikt samtal på en arbetsplats eller annorstädes. Däremot skulle jag känna tacksamhet över att varken jag eller min man har det behovet. Blotta tanken att min man skulle prata och skämta om onani på jobbet, eller i andra offentliga sammanhang, gör mig alldeles iskall.
Citera
2017-09-14, 05:54
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonl<br /> [QUOTE
Jag vill sympatisera med ditt inlägg här. Att erkänna att man visst är svartsjuk, i rimlig grad, för att den man älskar och lever med betyder så oerhört mycket för en. Det är sunt och det är naturligt.

Ja alltså, när jag skiljde mig sedan, så gick jag igenom en väldigt stor omställning, och sökte verkligen svar på hur människor reagerar, en sak jag förstod ganska snabbt är att spannet för vad som ryms inom begreppet "Normalt" är mycket större än vad man själv förstår att nå ut till.
Även beteenden som faktiskt är självdestruktiva är inom "Normal-Sfären" om man ser till just hur många som ägnar sig åt det.
Där fick jag också förståelse varför svartsjuka, som vi i vår kultur hela tiden gör så himla mycket för att förlöjliga och försöka förinta , absolut har ett syfte, varför den kan vara bra, varför det är viktigt att kunna prata om allt, (även onani).
Ja, jag vill hävda att det inte finns några ämnen som skall vara tabubelagda på arbetsplatsen från början.
Om du tar upp ett, och någon inte vill prata om det, så fine, respektera det.

Men att inte våga prata om det från början är enbart kontraproduktiv självcensur.

Självcensur är oerhört dumt.

Citat:
Jag fungerar likadant och vill hävda att man är kåt helt naturligt inom en äkta kärleksrelation (man och kvinna). Någonting är knasigt om man då inte är kåt. Men kåtheten är då inte enbart fysisk som kan avhjälpas via friktion, utan allomfattande.

Men samtidigt tycker jag förstås illa om dubbelmoral. Jag tycker att det är exakt lika fel med kvinnans som mannens uttalande om daglig onani. Manlig onani är inte bättre än kvinnlig. Där har TS rätt. Oseriösa män borde väl bli alldeles till sig i trasorna om någon kvinna frontar med att hon har så stark sexdrift som singel? Mitt råd till sådana män är att gänga er med sådana kvinnor. Så kanske ni inte behöver porren.

Ja, det enda som kan sägas säkert är väl just att detta (bland annat) visar just hur stort spannet är.

För en är det acceptabelt att prata om onani, för en annan inte.
För en är Porr i ett förhållande en motiverande faktor, för andra ett rött skynke.

Citat:
Personligen skulle jag inte uppmuntra ett dylikt samtal på en arbetsplats eller annorstädes. Däremot skulle jag känna tacksamhet över att varken jag eller min man har det behovet. Blotta tanken att min man skulle prata och skämta om onani på jobbet, eller i andra offentliga sammanhang, gör mig alldeles iskall.

Varför?
Citera
2017-09-14, 06:23
Medlem
ProfessorAnuss avatar
I min värld är det inte normalt. Kvinnans sexuella frigörelse har gått för långt anser jag.
Citera
2017-09-14, 07:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Inte alls faktiskt..

Det är när någondera part i ett förhållande "tröttnar" och tappar lusten till att ha sex man ska dra öronen åt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in