Citat:
Ursprungligen postat av
MosbiusDesigns
Hoppas att flera personer hör av sig till Vänsterpartiet för att höra hur de ser på att en av deras anställda (ja, anställda) aktivt förhindrar svensk pressfrihet. Återspeglar det partiets demokratiska värderingar?
För övrigt känner jag ett ganska stort medlidande för afghanerna. Mycket infantil smutskastning här i tråden. Än mer tragisk är vänsterns kidnappning av deras sak för att få ut sitt eget budskap, genomvidrigt. Hoppas bokstavligen att Elin Morén och resterande får ta ordentliga konsekvenser
Man kan visst känna medlidande med dem, men kalla dem inte afghaner. De flesta av dem kommer från Iran.
En iranier som jag känner frågade mig med uppriktig förvåning varför vi har hazarerna här. Trots att han själv är shiitisk och troende hade han synpunkter på dem baserat på hur de fungerar där de kommer ifrån (Iran alltså).
Sammanfattningen var att hazarerna rent allmänt levde samma liv som romerna. De hade sällan något intresse av att leva ordnat i samhället eller att bidra på något sätt. De var påfallande ofta narkomaner och/eller kriminella. De var sällan intresserade av att studera och saknade som han uttryckte det läshuvud.
De kommer kort och gott i de flesta fallen sannolikt inte att bli en tillgång utan snarare en belastning för det svenska samhället om de får stanna.
Kan tillägga att den iranier som jag hänvisar till är disputerad sociolog.