Hahaha. Har ni läst det här. Sveriges förmodligen mest patetiska människa, den narcissistiske ärkepajasen "Markus Birro", är jättearg för att NMR får demonstrera på nån av alla dagar judarna kallar heliga.
Citat:
Jom Kippur handlar för det judiska folket om försoning med Gud och är en av årets viktigaste dagar. Att just denna dag tvingas leva under den skräck som nazister väcker är en skam för Göteborg och för hela vårt land. En pulserande och fruktansvärd skam.
Demokrati handlar också om rättigheten att inte bli utsatt för människor som vill se en utplånas. Erik Nord, polischef i Göteborg, hävdar att han inte ser eller har något argument eller anledning att vägra NMR att demonstrera.
"Jag kan ge Nord sex miljoner anledningar …" Så skrev Jonas Gardell på Twitter häromdagen.
Det hela är fruktansvärt enkelt. Göteborgs judar ska inte behöva ha nazister marscherades förbi i närheten av sin synagoga på sin allra heligaste dag.
Men pajasen är så jävla dum i huvudet så han inte fattar att judarna bara ljuger (judarna är inte "rädda", de känner sig inte "hotade" - de vill bara krossa en fiende och statuera makt), så han drar igång nån sorts "nu ska vi alla gå till synagogan och solidarisera med det utvalda folket":
Citat:
Själv tänker jag stuva om lite i mitt hektiska schema under Bokmässan och stå med det judiska folket på plats i synagogan och visa min solidaritet med dem under det att nazisterna håller sin marsch. Det är i särklass det minsta jag kan göra för att visa min solidaritet med ett folk som just nu angrips från alla håll i vårt samhälle, från den obildade vänstern, från den islamistiska fundamentalismen, och från nazisterna.
Min önskan är att fler av alla de hundratals författare, poeter, journalister, översättare och kulturarbetare som är på mässan lördagen den 30 september gör sällskap ner till Östra Larmgatan och visar sitt stöd till judiska folket.
Det här är, lustigt nog, det sista judarna vill. De vill att polisen ska förbjuda deras fiender från att röra sig, men de vill inte ha massa jävla grejer vid sin synagoga i onödan. Nu blir det kanske så att synagogan blir en "skådeplats" ändå. För efterblivna pajaser som Birro, och förhoppningsvis lite extremvänster och annat löst pack också.
http://www.dagen.se/debatt/marcus-birro-att-nazisterna-far-marschera-ar-en-fruktansvard-skam-1.1024319