2017-09-13, 11:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vad jag förstått har den judiska församlingen inte sagt att nazisterna inte bör få demonstrera överhuvud taget på jom kippur (om de vill det), men de vill inte ha dem i närheten av sitt eget högtidsfirande.
Då får de lägga sina terrorcentraler ("synagogor") på andra ställen än i centrum av svenska städer. I centrum av svenska städer rör sig nämligen demonstrationer och sådant ganska ofta.

Dessutom det här med rutterna: Det hade varit ungefär lika långt ifrån terrorcentralen om NMR hade fått gå avenyn istället. Det är flera kvarter bort. Judarna hade gnällt lika mycket då. De vill inte att svenskar ska få röra sig i sina egna städer. Så enkelt är det.

Det är en skam att vi fortfarande inte har terror- och folkmordsstämplat judendomen. En jävla skam.
Citera
2017-09-13, 11:45
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
I SvD-artikeln stod det "ett stenkast ifrån synagogan". Problemet är väl om demonstrationen ses och hörs av de judar som ska fira sin högtid. Med polisens beslutade väg skulle det bara ligga ett grönområde mellan en del av marschvägen och kvarteret med synagogan.

Vem kastar en sten 250 meter?
Citera
2017-09-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Vem kastar en sten 250 meter?
Det kan ju finnas palestinier med i demonstrationståget och de har långa erfarenheter och studerde tekniker att kasta stenar.250 meter är inget för dem.
Citera
2017-09-13, 11:54
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Det kan ju finnas palestinier med i demonstrationståget och de har långa erfarenheter och studerde tekniker att kasta stenar.250 meter är inget för dem.
Om det finns palestinier med i tåget så skulle ett flertal svenska politiker på vänsterkanten delta för att visa sin solidaritet mot "Israels förtryck".
Citera
2017-09-13, 12:19
Medlem
Visste inte att Judarna hade egen dag som bara dom får bestämma över.

Om Sverige ständigt tillåter kommunister i våran regering och myssoffor. Kommunisterna dominera också våldet på gatorna så kan vi fan nog tillåta nazisterna också.
Citera
2017-09-13, 12:58
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
De var +700 på demonstrationen i Stockholm nyligen. Och tycker du verkligen att nationella demonstrationer ska nekas med hänvisning till våldsamma motdemonstranter från vänstern? Eller för att judar lipar och tar på sig offerkoftan?
Jag tänker i första hand på den allmänna säkerheten och på att inte slösa på polisens resurser, de har fullt upp ändå.
Citera
2017-09-13, 13:29
Medlem
Hela iden med tillstånd borde ju rimligen innebära att man skall kunna flytta (komma överrens om) både tid och plats för en demonstration, utan att helt förbjuda den.
Citera
2017-09-13, 13:37
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Det är ju som att tala med en döv person. Varför skulle man möta nazister? Kan väl jämföra det med att du skulle möta en IS-krigare.

Ptja, judarna är väl lika dåliga kolsupare då? Om ISIS skulle demonstrera utanför mig skulle jag ställa mig med plakat som visade vilka idioter det faktiskt är.

Tror du att nazister får mer eller mindre sympati om man vägrar de demonstrationstillstånd?
Citera
2017-09-13, 14:48
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Jag tänker i första hand på den allmänna säkerheten och på att inte slösa på polisens resurser, de har fullt upp ändå.

Det utgör inget argument för att begränsa grundlagsstadgade rättigheter. I så fall har jag ett bättre förslag och det är att polisen statuerar exempel med vänsterohyran som ställer till med våld, kaos och vandalisering vid ALLA meningsmotståndares demonstrationer. Naturligtvis bör polisen också upplysa lipjudarna om vad svensk grundlag säger. Passar inte lagarna judarna så finns alltid alternativet att packa sig ifrån nordmannaland och styra kosan mot Israel.
Citera
2017-09-13, 15:08
Avstängd
Citat:
Vi har religionsfrihet i det här landet som garanteras i grundlagen. Om folk inte kan fira sina viktigaste religiösa högtider utan att hotas av en skränande pöbel är den friheten inte mycket värd.

Om man lider av vanföreställningar där man tillber någon sorts låtsaskompis och är synnerligen lättstörd (d.v.s. har problem med att folk går förbi flera kvarter därifrån) får man väl ljudisolera sin lokal bättre?
Citera
2017-09-13, 15:24
Bannlyst
Citat:
Nu är det inte judar som bestämmer var och när nazisterna får demonstrera, utan polisen och i slutändan domstolarna. Detta sagt, så har de berörda judarna naturligtvis samma rätt som andra svenskar att överklaga polisens beslut.

Men blir mörkrädd när de finns grupper som tysta en demokratisk demonstration. Nu var tydligen pappa till något miffo som blev mördad av skinhead på 80 talet börja gnälla också.
Citera
2017-09-13, 15:34
Medlem
Svenska judar tillhör väl kultureliten på bokmässan. Det är nog där skon klämmer.
Idioti om de tror att NMR kan inrätta gasugnar där de demonstrerar, 250 meter från synagogan. Den jude som räds borde söka hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in