2017-09-13, 14:06
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Jag pratar inte om vad som anses hett utan om vad som anses sjukt. En onanifrekvens som anses icke sjuk för män anses sjuk för kvinnor. Kulturen verkar även skilja mellan godtagbara och icke godtagbara onanifrekvenser, med en lägre maxgräns för kvinnor i fråga om "sjukhet".
Bara andra kvinnor skulle säga att det är sjukt, då ni lever på att trycka ner varandra för att framstå som bättre. Om en man säger att det är "sjukt" så menar han i så fall "sjukt hett" eller att du är sjuuuuk i positiv bemärkelse. Jag garanterar att samma män som påstår att du är sjuk skulle betalat pengar för att se dig tillfredsställa dig själv.
Citera
2017-09-13, 14:46
Medlem
mr.nymans avatar
Svårt att diskutera detta då vi inte var med och såg hela sammanhanget. Tror inte att uppfattningen TS beskriver är speciellt utbredd.

Vad är det egentligen som ska diskuteras?
Så länge man inte hakar på dubbelmoralsmackan själv när man diskuterar om det.
Citera
2017-09-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Bara andra kvinnor skulle säga att det är sjukt, då ni lever på att trycka ner varandra för att framstå som bättre. Om en man säger att det är "sjukt" så menar han i så fall "sjukt hett" eller att du är sjuuuuk i positiv bemärkelse. Jag garanterar att samma män som påstår att du är sjuk skulle betalat pengar för att se dig tillfredsställa dig själv.
Min erfarenhet är att i varje fall svartsjuka män inte tycker om kåta kvinnor. Sjukdomsförklaringen av stark sexlust hos kvinnor kan bottna i att högt uppsatta män i den akademiska hierarkin som bestämmer vad psykiatrin ska räkna som "sjukt" ofta är svartsjuka.

Givetvis har jag mött män som uppskattar mitt sexuella beteende men ingen av dem hade en personlighet som jag skulle beskriva som svartsjuk och ingen av dem kunde heller rabbla DSM-5 utantill.
Citera
2017-09-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Svårt att diskutera detta då vi inte var med och såg hela sammanhanget. Tror inte att uppfattningen TS beskriver är speciellt utbredd.

Vad är det egentligen som ska diskuteras?
Så länge man inte hakar på dubbelmoralsmackan själv när man diskuterar om det.
Jag syftar på dubbelmoralen i att en frekvens av sexuell lust som räknas som normal för män klassas som en "psykisk sjukdom" och skambeläggs hos kvinnor.
Citera
2017-09-13, 16:23
Medlem
Fallen.Angels avatar
Citat:
En diskriminering är att en kåthet som anses normal för män räknas som "sjuk" och bemöts med fördomar när den förekommer hos kvinnor. Till exempel när en man på jobbet sa på lunchrasten att han onanerar dagligen brydde sig ingen, men när jag sa att det gör jag också blev jag kallad för sjuk! Vad är det här för diskriminering? Män får ha behov men inte kvinnor?!

Du umgås med fel sorts människor.
Nej, du är icke sjuk.
Citera
2017-09-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallen.Angel
Du umgås med fel sorts människor.
Nej, du är icke sjuk.
Jag har hört att psykiatrins diagnoser har en sexistisk dubbelstandard i vad de räknar som "sjuk" sexualitet, kvinnor diskrimineras i frekvensen medan män mer drabbas i omständigheterna. Att känna ett behov av att onanera varje dag har jag hört räknas som sjukt för en kvinna.
Citera
2017-09-13, 17:27
Medlem
Det är väldigt vanligt att människor har olika lust, precis som vi skiljer oss åt med olika sömnbehov, styrka, känslighet för smärta, hur mycket myggbett "kliar", upplevelse av hunger, värme eller kyla. Jag tror de här vilda generaliseringarna om vad som är "normalt" eller "onormalt" har att göra med att sex för många är ett lite känsligt kapitel. Hur mycket eller lite man har, hur frustrerad man är och om man blir tillfredställd eller inte.
För dig är det helt "normalt" att onanera varje dag. Kvinnan som gjorde det varannan vecka kanske blev lite avis på din lust? O gjorde den felaktiga generaliseringen att hon är normal o du är onormal bara för att ni skiljer er åt.
Citera
2017-09-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheStrike
Det är väldigt vanligt att människor har olika lust, precis som vi skiljer oss åt med olika sömnbehov, styrka, känslighet för smärta, hur mycket myggbett "kliar", upplevelse av hunger, värme eller kyla. Jag tror de här vilda generaliseringarna om vad som är "normalt" eller "onormalt" har att göra med att sex för många är ett lite känsligt kapitel. Hur mycket eller lite man har, hur frustrerad man är och om man blir tillfredställd eller inte.
För dig är det helt "normalt" att onanera varje dag. Kvinnan som gjorde det varannan vecka kanske blev lite avis på din lust? O gjorde den felaktiga generaliseringen att hon är normal o du är onormal bara för att ni skiljer er åt.
Hon hänvisade till någon psykiatrisk definition, det var något som slutade på "disorder".
Citera
2017-09-13, 18:11
Medlem
absques avatar
Citat:
Jag har hört att psykiatrins diagnoser har en sexistisk dubbelstandard i vad de räknar som "sjuk" sexualitet, kvinnor diskrimineras i frekvensen medan män mer drabbas i omständigheterna. Att känna ett behov av att onanera varje dag har jag hört räknas som sjukt för en kvinna.

Hör du allt det där på dina lunchraster eller vart har du nu hört att det ska vara sjukt? Vart har du hört att det ska vara diskriminering mot kvinnor inom psykiatrin för att de onanera dagligen? Du kanske borde lära dig att skilja på det du hör av arbetskamrater och hos bloggande feminister och istället kolla upp hur det verkligen ligger till. Ett tips är att misstro allt du hör. Tänk alltid på vad varje person/organisation kan ha för agenda med vad den säger/gör.

Har jag fel så får du gärna komma med något mer konkret än dina hörsägen.
Citera
2017-09-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Vem är det som är barnslig? Dom som babblar på jobbet om hur mycket man onanerar eller den som inte vill höra på snusket?

Jo, det är ni som är både äckliga och barnsliga.
Så där kan ni hålla på i era kompisgäng som gillar pride men ge fan i det på jobbet.
Det borde leda till sparken.

Fast det va ok att killen sa det? Håll koll på vad du svarade från början jävla pajas. Förknippar du Pride med kvinnlig onnani? 😂 Du får fan sparken
Citera
2017-09-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absque
Hör du allt det där på dina lunchraster eller vart har du nu hört att det ska vara sjukt? Vart har du hört att det ska vara diskriminering mot kvinnor inom psykiatrin för att de onanera dagligen? Du kanske borde lära dig att skilja på det du hör av arbetskamrater och hos bloggande feminister och istället kolla upp hur det verkligen ligger till. Ett tips är att misstro allt du hör. Tänk alltid på vad varje person/organisation kan ha för agenda med vad den säger/gör.

Har jag fel så får du gärna komma med något mer konkret än dina hörsägen.
Jag menar att psykiatrins definitioner av vad som är "frisk" respektive "sjuk" sexualitet gör sexistisk skillnad mellan kvinnor och män.
Citera
2017-09-13, 18:35
Bannlyst
Citat:
Jag menar att psykiatrins definitioner av vad som är "frisk" respektive "sjuk" sexualitet gör sexistisk skillnad mellan kvinnor och män.

Du är ju sjuk i huvudet det har du visat i den här tråden, inte för att du onanerar utan för hur du beter dig!

Im out! Ha ett kul liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in