2017-09-13, 09:08
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Ja, det var tråkigt.
Känns hemst att fråga, men det vore skönt att få veta om det var en
naturlig död så det inte var något självmord.
Känns inte behagligt att fråga men tror fler förstår varför jag frågar.
Känner som du!
Citera
2017-09-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zahara99
Annat: äldsta sonen, Instagram, bild och text finns där.
Oj! Vad sorgligt, och överraskande. Vet du möjligen vad som hänt?
Senast redigerad av cleolin 2017-09-13 kl. 09:32. Anledning: Lite fel på minnet
Citera
2017-09-13, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
En "familj" för mej är mamma, pappa, barn. Man kan väl iofs säga familjen om sin sambo, men jag tror inte polisen uttrycker sej så, om det bara gällde en sambo.
Ens gamla familj med föräldrar och syskon gäller ju som familj tills man fått ny familj. (Alltså barn).

Tror nån alias här på tråden - sherlok typ pratade om att man skulle tänka "generation" och 2 gm. Hade Bj*rn B - barn / i vilken ålder?
Citera
2017-09-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag ifrågasätter starkt denne Lars Johansson utredningsteknik. Han verkar va fullständigt inkompetent för sitt arbete. Enl.Leif GW.Persson så har L,J begått stoora misstag i både Helena och Lisa Holm-fallen
Det är så illa att han tror Nerius är oskyldig. Han var en utmärkt person att skjuta skuld på, med utplanterade dna o.s.v. Väldigt lösa boliner, dålig utredning. Precis samma med Helena. Dags att byta ut honom om han inte kan sköta sitt jobb. Varför får han hålla på tro? Komplett värdelös.

Sedan kan du nog lägga till ett antal tjejer som blivit våldtagna som han har haft helt undermåliga utredningar.
Citera
2017-09-13, 09:24
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Hej

Fick ett samtal att det skrevs i tråden att jag åkt fast för drograttfylla nu sysslar jag inte med droger men civilpoliser stoppade mig och jag fick lämna urin och blodprov då jag hade spår av läkemedel i urinen.
Analysen tog tre veckor och jag fick svaret igår som jag redan visste inte skulle visa något olagligt och eftersom jag har recept på den aktuella medicinen lades utredningen ner.
Då jag antar att det är offentligt material kan den som vill dubbelkolla mina uppgifter ringa 010-566 01 88 numret går till utredare Suzanne Redenfors på polisen i Varberg och hon kan bekräfta dessa uppgifter om någon är intresserad.

Mvh PR

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
I alla fall inte i detta fall, eftersom fallet avskrevs. Analysen visade att det rörde sig om en medicin (för sömnproblem) som PR har på recept. Därför, skrev polisen, så hade hon lagt ner ärendet. Det var alltså inte fråga om någon drogfylla. Och - ja - jag har sett meddelandet, och kan därför bekräfta att PR:s uppgifter i tråden i kväll stämmer.

Här är inlägget från PR och Prinzezzans försvarstal där hon kan bekräfta att det han skriver är sant
Citera
2017-09-13, 09:33
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Den kände Bj*rn Berggr*n som också varit på tapeten här hade också familj, bodde och bor fortfarande i Mariestad. Bodde granne med Helena så en naturlig orsak att slå följe åt samma håll. Var enligt uppgift glad i sprit och unga tjejer. Hade enligt tråden (vilket givetvis kan vara lögner och trådsanningar ) påstått att han nästan blivit påkörd den kvällen och fått sin bil stulen i nära anslutning till försvinnandet. Ingen av BB och MR bar väl dock glasögon? Solglasögon möjligtvis OM det är det som åsyftas vilket vi fortfarande inte vet. Frustrerande...
PW och gänget på radio skaraborg har i frågorna som ställdes kring sändningen dock sagt att mannen som nästan blev påkörd inte var misstänkt och att skallgångsledaren inte heller var misstänkt har framgått via mailkonversation mellan PW och Lubbe tror jag det var. KM är fortfarande hetast som kandidat till att vara pilot utifrån vad som framkommit tycker jag. Tänk häst hund båt, var det inte så jenven sa? Häst nämnde han med säkerhet.

Så om det var vanliga glasögon som åsyftades så undrar jag, hade KM glasögon -92?

Var inte BW och PR på seglarläger tillsammans i yngre dagar ?
Citera
2017-09-13, 09:41
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tror nån alias här på tråden - sherlok typ pratade om att man skulle tänka "generation" och 2 gm. Hade Bj*rn B - barn / i vilken ålder?

Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Ja men död idag (mord)
Han är inte död eller vad menar du Klimakterihäxan?

Den av hans barn jag minns är flicka, några år äldre än Helena.
I tråden har även talats om en son....?
Citera
2017-09-13, 09:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Och PU som inte heller minns något precis som pilot..

Det är mycket med "mannen med pilotglasögon" som stämmer in på PU. "Minnesluckan" är väl det mest iögonfallande. Därmed inte sagt att PU är "mannen med pilotglasögon".
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-13 kl. 10:25.
Citera
2017-09-13, 10:11
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

Helt korrekt jag rörde ihop skall isf vara Ha*na som jag ref.till
Citera
2017-09-13, 10:48
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Här är inlägget från PR och Prinzezzans försvarstal där hon kan bekräfta att det han skriver är sant
Spännande vore att få se något hon dementerar som han sagt eller gjort. 😁
Citera
2017-09-13, 10:49
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Helt korrekt jag rörde ihop skall isf vara Ha*na som jag ref.till
Det förklarar saken.
Citera
2017-09-13, 11:43
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

Vet att det pratats om hans barn. Det roliga är att jag har ALDRIG hört talas om att han har några barn. Konstigt. Jag har haft rätt mycket med honom att göra men har utgått från att han är barnlös. Så fel man kan ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in