Citat:
Ursprungligen postat av
Propparn
Vakum har uppstått i tråden;
Föreslår därför att fokus flyttas till "Motiv" samt om övergreppet var planerat eller ej?
Någon som vill börja?
Har också funderat en del på motiv.
Men det är svårt att tänka motiv utan att koppla det till ett tänkt scenario med diverse olika misstänkta gm som diskuterats här och inte minst sagt det senaste man hört om pilot.
Men om man försöker bortse från dessa och bara tittar på brottsplatsen & händelseförloppet; lokalkännedom, bil, att kroppen fraktas bort etc så tänker jag så här.
Om det fanns ett motiv att HA skulle röjas bort så är det garanterat relationsrelaterat.
Om handlingen av misstag fick en dödlig utgång så tror jag ändå att orsaken snarare är relationsrelaterad än sexuellt. Det kan ha varit ett sexuellt motiv som spårade ur men eftersom allt talar för att gm kännde HA så tycker jag inte det känns troligt...(vad ska den säga dagen efter, förlåt kompis för våldtäkten?)
Eller så fanns inget motiv utan det kanske var en påkörningsolycka.
Något jag funderat en del över är blodet på skorna. Jag tycker att blodet på skorna talar mer för en påkörningsolycka alt relationsrelaterat än sexuellt. För om dödsorsak är strypning så varför massa blod på skorna?