2017-09-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ledade motvikter låter lite för avancerat för PM's smak, men det är verkligen motsatsen till att pissa i motvind. Det inser envar som har minsta förståelse för hur en dylik lucka, och ledade motvikter, fungerar.

Mer intressant är då varifrån informationen kommer, så vi kan kolla upp den.

Det er vektlodd på luken, du kan se det på et bilde som er postet her før i dag.
Citera
2017-09-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Det skete der i ubåden

http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-det-skete-der-i-ubaaden/6820467

Tror definitivt inte på den historien...va ska han hålla upp luckan för? De tror de ljuger bra, alltså psykopater.
Citera
2017-09-12, 23:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det er vektlodd på luken, du kan se det på et bilde som er postet her før i dag.

I vilket inlägg?
Eller länk till bild?
Citera
2017-09-12, 23:43
Medlem
Citat:
I vilket inlägg?
Eller länk till bild?

Du får lete selv, loddene henger ned langs røret bak luken.
Citera
2017-09-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är teoretiskt möjligt att ett UFO från en främmande civilisation dödade KW, det gör inte att det är det minsta troligt eller ens värt att beakta.
Det har du givetvis rätt i. Vad jag menar är att PMs historia är praktiskt rimlig.
Vem hänger det på om inga motbevis hittas? Någon måste göra en rimlighetsbedömning.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-12 kl. 23:48.
Citera
2017-09-12, 23:46
Medlem
Citat:
Varför skriver du "Den har två motvikter", ett rent påstående om ett förment faktum. Tydligen vet du ju inte detta och ledade motvikter låter som att pissa i motvind. Du svamlar eller hur?

Lugn och fin, hetsa upp inte dig för det kan man läsa om på en dansk sida att den har två motvikter och angående den ledade motvikten så hada jag fel för att det är fritt nedåt bakom luckan.
Citera
2017-09-12, 23:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag ställde frågan bara för att vända på resonemanget angående luckan lite. Men jag gissar också på att luckan går igen av sig själv om man släpper den för annars vore ju PM helt blåst att köra med sin luckteori. Men om luckan inte rör sig fort nog så betyder ju det att PM måste snubbla och dra igen luckan med kraft för att den skulle ha orsakat nån skada överhuvudtaget. Ännu mer osannolikt än att bara tappa den.
Ja jag har ju hela tiden ansett att hela snacket om luckan bara är ljug från PM:s sida, det är det jag argumenterar för då jag tycker det låter totalt osannolikt och ologiskt.

Citat:
Ledade motvikter låter lite för avancerat för PM's smak, men det är verkligen motsatsen till att pissa i motvind. Det inser envar som har minsta förståelse för hur en dylik lucka, och ledade motvikter, fungerar.

Jo det är att pissa i motvind att göra en konstruktion onödigt komplicerad utan att det tillför någon nämnvärd funktionell fördel. Kan du länka till någon liknande lucka som har ledade motvikter? Det går bra med vilken djävla lucka som helst på ubåt, stridsvagn, jordkällare eller vad fan du vill.

Jag är tämligen övertygad om att ursprunget till den "informationen" inte är mer verklighetsförankrad än att det var en Flashbackare som kläckte ur sig något han hittat på själv. Sånt händer flera gånger varje dag här.

Du kanske skulle tagga ner det där snacket om "minsta förståelse", bara ett litet tips för att inte se ut som en total rövskalle.
Citera
2017-09-12, 23:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hun kan jo ha fått en meteoritt i hodet? Og da er Madsen uskyldig i drap som du argumenterer for.

Fast den tyske ubåtskaptenen trodde att det var möjligt, och han har som sagt arbetat tillsammans med Peter Madsen på Nautilus, plus att hans egna luckor (på hans egen ubåt) ser likadana ut har han berättat.

Jag tror att du VILL att M ska dömas bara för att du varit avundsjuk på honom. Annars hatar man väl inte en vilt främmande människa som du verkar göra. Inte ens om personen skulle visa sig vara skyldig.
Citera
2017-09-12, 23:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kan du inte göra en skiss på hur det skulle gå till? En trovärdig skiss.

Det räcker med att känna till tyngdkraften. Men nu ledsnar jag på dig!
Citera
2017-09-12, 23:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Lugn och fin, hetsa upp inte dig för det kan man läsa om på en dansk sida att den har två motvikter och angående den ledade motvikten så hada jag fel för att det är fritt nedåt bakom luckan.
Ok då glömmer vi lederna (motvikten är egentligen framför luckan sett i ubåtens längdriktning) men vad menar du med två motvikter? Kan du länka till den danska sidan, helst med ett citat från det du tänker länka så man inte måste läsa tusen sidor för att komma fram till att det inte stod det i alla fall? Är det exempelvis två plåtbitar som sitter ihop så bildar de ju tillsammans en motvikt. En låda full med tusen blyhagel är inte tusen motvikter utan en motvikt. Bollen är väl hemma men jag vill veta hur du menar alltså.
Citera
2017-09-12, 23:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

http://www.expressen.se/kvallsposten/stodet-till-madsen-efter-forklaringen/

Falkenberg var med och byggde ubåten tillsammans med Madsen och är väl bekant med farkostens konstruktion. Den aktuella järnluckan känner han väl till.
– Luckan är massiv och mycket tung och det finns motvikter som gör att man ska kunna öppna den inifrån. Men om man inte exakt vet hur man ska dra i luckan kan det mycket väl inträffa en olycka. Då kan man få den över sig, säger han till tidningen.
– Det är ingen osannolik förklaring, säger Falkenberg vidare.
Blir medvetslös
Han säger att man mycket väl kan bli slagen medvetslös av den aktuella luckan.
– Jag skulle faktiskt vilja säga att man har stor tur om man inte blir slagen medvetslös om man får luckan i huvudet.
Citera
2017-09-12, 23:57
Medlem
trngws avatar
Citat:

Jo det är att pissa i motvind att göra en konstruktion onödigt komplicerad utan att det tillför någon nämnvärd funktionell fördel. Kan du länka till någon liknande lucka som har ledade motvikter? Det går bra med vilken djävla lucka som helst på ubåt, stridsvagn, jordkällare eller vad fan du vill.

Du kanske skulle tagga ner det där snacket om "minsta förståelse", bara ett litet tips för att inte se ut som en total rövskalle.

Att du inte förstår hur, varför och vad en ledad konstruktion kan ge för fördelar, gör inte en sådan konstruktion sämre.

Kolla på bakluckan på vilken modern bil som helst, om du nu förstår hur en sådan lösning fungerar, så får du ett svar på vilka fördelar en sådan lösning kan ge.

Att du sedan fortfarande inte fått bort alla anala bilder ur din skalle visar bara ännu en gång vad för person du är!

Nu visade det sig dock att det inte var en ledad konstruktion, utan en baserad på lod. Också en variant, men som inte ger samma fördelar som en ledad dito kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in