Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Jag ställde frågan bara för att vända på resonemanget angående luckan lite. Men jag gissar också på att luckan går igen av sig själv om man släpper den för annars vore ju PM helt blåst att köra med sin luckteori. Men om luckan inte rör sig fort nog så betyder ju det att PM måste snubbla och dra igen luckan med kraft för att den skulle ha orsakat nån skada överhuvudtaget. Ännu mer osannolikt än att bara tappa den.
Ja jag har ju hela tiden ansett att hela snacket om luckan bara är ljug från PM:s sida, det är det jag argumenterar för då jag tycker det låter totalt osannolikt och ologiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Ledade motvikter låter lite för avancerat för PM's smak, men det är verkligen motsatsen till att pissa i motvind. Det inser envar som har minsta förståelse för hur en dylik lucka, och ledade motvikter, fungerar.
Mer intressant är då varifrån informationen kommer, så vi kan kolla upp den.
Jo det är att pissa i motvind att göra en konstruktion onödigt komplicerad utan att det tillför någon nämnvärd funktionell fördel. Kan du länka till någon liknande lucka som har ledade motvikter? Det går bra med vilken djävla lucka som helst på ubåt, stridsvagn, jordkällare eller vad fan du vill.
Jag är tämligen övertygad om att ursprunget till den "informationen" inte är mer verklighetsförankrad än att det var en Flashbackare som kläckte ur sig något han hittat på själv. Sånt händer flera gånger varje dag här.
Du kanske skulle tagga ner det där snacket om "minsta förståelse", bara ett litet tips för att inte se ut som en total rövskalle.