2017-09-12, 23:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om luckan är förbi jämviktspunkten så ramlar den ju åt andra hållet, utåt. Då får man den inte i huvudet längre. Tänk lite själv! För övrigt var det där inte min teori, jag bara översatte det som den tyske ubåtsägaren skrev. Han som har arbetat tillsammans med M på Nautilus. Men du kanske vet bättre än honom också..?
Var skrev jag något annat än att den rör sig av egen kraft om den är förbi jämviktspunkten? Länka och citera mitt inlägg där jag gjorde det eller håll käften. Sen var det ju jag och inte du som hävdade att man inte får luckan i huvudet så lätt så ditt svar hänger inte ens ihop med det jag skrev.

Vidare så skiter jag i om du bara översätter, det vi alla skriver här tar vi fan i mig ansvar för, skriver du något som du inte håller med om så tala om det vid de tillfällena.

Folk brukar inte säga att du är smart va?
Senast redigerad av skunkjobb 2017-09-12 kl. 23:28.
Citera
2017-09-12, 23:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Den har två motvikter. Jag tror att den ena är ledad och den andre är fast.

Var kan man hitta information om luckan och dess motvikter?
Citera
2017-09-12, 23:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Var skrev jag något annat än att den rör sig av egen kraft om den är förbi jämviktspunkten? Länka och citera mitt inlägg där jag gjorde det eller håll käften.

Vidare så skiter jag i om du bara översätter, det vi alla skriver här tar vi fan i mig ansvar för, skriver du något som du inte håller med om så tala om det vid de tillfällena.

Den rör sig av egen kraft i alla lägen utom ändlägena...

Citera
2017-09-12, 23:31
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja man hoppas. Och sen finns ju den där mystiska personen också som sågs strax före avfärden.

https://www.bt.dk/krimi/en-tredje-person-blev-set-med-kim-wall-og-peter-madsen-vi-ved-hvem-det-er

Det var ju inte speciellt mystiskt. Det var delar från australiska film teamet. Det blev uppklarat ganska fort och därför nämns det knappt längre
Citera
2017-09-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja man hoppas. Och sen finns ju den där mystiska personen också som sågs strax före avfärden.

https://www.bt.dk/krimi/en-tredje-person-blev-set-med-kim-wall-og-peter-madsen-vi-ved-hvem-det-er

men var inte den tredje personen från filmteamet? jag trodde nån hade trott att det var KW , men det var tydligen nån från teamet
Citera
2017-09-12, 23:33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Den har två motvikter. Jag tror att den ena är ledad och den andre är fast.

Edit: Jag ser att det inte finns något golv (eller vad nu heter) bakom luckan så det finns nog ingen anledning till att ha en ledad motvikt.
Varför skriver du "Den har två motvikter", ett rent påstående om ett förment faktum. Tydligen vet du ju inte detta och ledade motvikter låter som att pissa i motvind. Du svamlar eller hur?
Citera
2017-09-12, 23:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Var skrev jag något annat än att den rör sig av egen kraft om den är förbi jämviktspunkten? Länka och citera mitt inlägg där jag gjorde det eller håll käften. Sen var det ju jag och inte du som hävdade att man inte får luckan i huvudet så lätt så ditt svar hänger inte ens ihop med det jag skrev.

Om hon inte orkade hålla upp den (det här var en liten tjej), så rör den ju sig också av egen kraft. Den ramlar tillbaka. I huvudet på henne.
Citera
2017-09-12, 23:37
Medlem
Citat:
Om hon inte orkade hålla upp den (det här var en liten tjej), så rör den ju sig också av egen kraft. Den ramlar tillbaka. I huvudet på henne.

Hun kan jo ha fått en meteoritt i hodet? Og da er Madsen uskyldig i drap som du argumenterer for.
Citera
2017-09-12, 23:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det är omöjligt att veta utifrån den information vi har tillgänglig men det vanligaste är i alla fall att man gör så det krävs en viss kraft i öppningsriktningen för att öppna, inte att luckan åker upp av sig själv om låsningen lossas.
Jag ställde frågan bara för att vända på resonemanget angående luckan lite. Men jag gissar också på att luckan går igen av sig själv om man släpper den för annars vore ju PM helt blåst att köra med sin luckteori. Men om luckan inte rör sig fort nog så betyder ju det att PM måste snubbla och dra igen luckan med kraft för att den skulle ha orsakat nån skada överhuvudtaget. Ännu mer osannolikt än att bara tappa den.
Citera
2017-09-12, 23:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den rör sig av egen kraft i alla lägen utom ändlägena...
Nu har jag ju inte sagt något annat än det heller. Fast i princip skulle den ju kunna vara perfekt balanserad så den inte rör sig alls om ingen yttre kraft sätter fart på den.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo faktiskt.
Citera
2017-09-12, 23:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Varför skriver du "Den har två motvikter", ett rent påstående om ett förment faktum. Tydligen vet du ju inte detta och ledade motvikter låter som att pissa i motvind. Du svamlar eller hur?

Ledade motvikter låter lite för avancerat för PM's smak, men det är verkligen motsatsen till att pissa i motvind. Det inser envar som har minsta förståelse för hur en dylik lucka, och ledade motvikter, fungerar.

Mer intressant är då varifrån informationen kommer, så vi kan kolla upp den.
Citera
2017-09-12, 23:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Kan du inte göra en skiss på hur det skulle gå till? En trovärdig skiss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in