2017-09-12, 22:35
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skulle inte vara så säker på det, och det kommer hur som helst att gå många fler nazister i tåget. Hur vet du att ingen av dessa kommer att heila eller ropa antisemitiska slagord?

Bara nazisttåget i sig kommer säkerligen att skrämma en del av synagogans besökare.

Islamofobi betyder hat mot muslimer och har inget med fobier att göra. Detta är ju något OT här, men se mitt inlägg här för mer om detta:

(FB) Tysk islamofob och PEGIDA-grundare inför rätta

Phobos åsyftade i grekisk mytologi personifikationen av rädsla, i sht för krigets fasor. Ett synnerligen passande begrepp i relation till islam och inte alls något att förringa eller förakta. Var hatet och fientligheten kommer in vet jag heller inte, det verkar inte ligga i phobos.

Men oavsett hur islamofobi exakt definieras så är det uppenbart för var tänkande människa att det främst är ett kort som läggs fram för att avvärja kritisk diskussion, och sådant är ovärdigt ett demokratiskt samhälle.

Richard Dawkins har svårt att ta ordet islamofobi på allvar, det brukar vara en bra värdemätare...

Edit: Lite mer OnT, så skulle man kanske kunna kalla judarnas rädsla i den här situationen för nazifobi, om phobos används på korrekt vis.
Senast redigerad av RogerRoger 2017-09-12 kl. 22:41.
Citera
2017-09-12, 22:36
Medlem
Citat:
Syftar du på de nazister som nyligen dömdes till fängelse för bombdåden i Göteborg? De hade ju kopplingar till NMR:

Nazister döms till fängelse för bombdåden i Göteborg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7rx2w/nazister-doms-till-fangelse-for-bombdaden-i-goteborg

En man fick livshotande skador när en bomb sprängdes vid ett flyktingboende i Göteborg. Nu döms tre män – 50, 23 och 20 år gamla – med kopplingar till nazistiska Nordiska motståndsrörelsen för flera sprängdåd.
Fast de 3 är väl inte inte med i demonstrationen? Därför faller det argumentet.
Citera
2017-09-12, 22:37
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Fast det där var ju inte ett korrekt (fullständigt) citat. Vad de egentligen skrev var:

De judiska församlingarna i Sverige består till mycket stor del av Förintelseöverlevande samt deras barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

http://www.svd.se/hall-nazisterna-borta-fran-oss

Det måste i alla fall vara historiens mest misslyckade förintelse med tanke på det enorma antalet överlevare. Som fortfarande lever dessutom. Fick de något livselixir av Dr Mengele eller?

Jag förstår fortfarande inte på vilket sätt judarna känner sig hotade av tillställningen? De borde ju känna sig säkrare än annars med tanke på alla poliserna på plats.
Citera
2017-09-12, 22:38
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag är inte så insatt i Göteborgs geografi, men det går att få en uppfattning om avstånd och gatubild mha Google Maps. Enligt den så är det 230 meter från Judiska Församlingen till den punkt som är närmast på den planerade rutten. Det är inte heller precis rak väg däremellan; det måste vara omöjligt att se demonstrationståget från Judiska Församlingen. Och vice versa.

Givetvis vore det mycket olyckligt om nazisterna skulle få ett reellt inflytande i svensk politik. Men för tillfället har vi mycket, mycket, mycket större problem att brottas med.

Även judarna själva bör vara uppmärksamma på var de verkliga problemen finns.

http://www.smp.se/ledare/det-osynliga-vansterhatet/

2016 företogs en studie där judar som blivit utsatta för hatbrott tillfrågades om vem, i termer av gruppering, som hade trakasserat dem. Resultatet var mycket tydligt: i alla fyra fall (Sverige, Tyskland, Frankrike och Storbritannien) var muslimska extremister den överlägset största gruppen förövare.
Sen kommer det kanske något överraskande beskedet om den näst störst gruppen - det är vänstersympatisörer! I Sverige begås 51% av de antisemitiska hatbrotten av muslimer, 25% av vänsterpersoner, 5% av högerextrema, 0% av kristna.

Vad vill du ha sagt med den undersökningen? I dessa länder var det judiska intressegrupper som propagerade för öppna gränser och import av muslimer. Det finns ingenting i världen som kan få mig att tycka synd om en jude som får höra glåpord från nån random arab.

Tvärtom är det på tiden att vi diskuterar vilka som krävde mångkultur i Sverige? Och nu när mångkultur är ett fiasko hur dessa intressegrupperingar ska ställas till svars.
Citera
2017-09-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Judarna kan vara lugna, NMR är kontrollerad opposition bestående av lite skinnskallar och annat löst pack, som styrs av bankirjudar och Säpo.
Lite spektakel behövs då och då, för att upprätthålla skenet av att det finns en motsättning mellan olika grupper i det "demokratiskt" styrda samhället.

Tror du blandar ihop NMR med SD.

För övrigt är det ju polisen som stakat ut vägen och detta har förmodligen gjorts just på order av dessa judar för att få till stånd en debatt. Ingen rök utan eld.

Annars kan man se det så här. Två år sedan på julafton satt en muslim och höll i TV-kvällen. Multi-kulti eller vad det heter. På gentilens största dag på året.
Citera
2017-09-12, 22:43
Medlem
Citat:
Nej, men det är rimligt att folk som brukar hetsa mot religionen ifråga hålls på avstånd.

Så judar ska hållas på avstånd från muslimer? Muslimer hållas på avstånd från judar och kristna? Apartheid 2.0?
Citera
2017-09-12, 22:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Att få fira sin viktigaste högtid i fred är inte ett "privilegium" utan en del av religionsfriheten.

Fast "i fred" kan då givetvis inte betyda att man kan diktera att ingen får demonstrera i centrum av samma stad man firar högtiden i samma dag. Demonstrationsrätten bör inte styras av sådana principer.
Citera
2017-09-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Vadå som att lite kycklingslakt skulle vara vidrigt? Kolla då upp metzitzah b’peh (oral blodsugning). Det finns mohels i Sverige som har godkännande av socialstyrelsen att suga babypenis efter en judisk omskärelse, även kallad Berit mila.

Dra åt ....., det var nog bland de vidrigaste jag hört svenska myndigheter godkänna.

Kanske läge att en konstnär gör en rondellhund av metzitzah b’peh för att sätta övergreppet på kartan för vanliga svenskar.

Vad jag förstår halalslaktas all eller den mesta maten till skolor och äldreboenden i dag i Sverige. Det tycker jag man borde flytta upp på bordet också. Det är ett motbjudande sätt att behandla djur.

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Kan du förklara vad dom här förintelseöverlevande och avkommor gör i Sverige? Mig veterligen är det inte krig i Polen, Baltikum, Tyskland eller nåt annat europeiskt land. Alltså har dom ingenting i Sverige att göra. De ska återvända dit dom kom ifrån.

Sen har vi all denna östeuropeiska export av agendasättande judar till Västeuropa efter andra världskriget. De bedrev subversiv verksamhet i alla västländer genom att propagera för mångkultur - fastän mångkultur aldrig har fungerat nånstans i världshistorien.

Det är på tiden att dom skyldiga till mångkulturen ställs till svars.

...och straffas! Jag hoppas jag får leva länge nog att uppleva det.
Citera
2017-09-12, 22:45
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Vad vill du ha sagt med den undersökningen? I dessa länder var det judiska intressegrupper som propagerade för öppna gränser och import av muslimer. Det finns ingenting i världen som kan få mig att tycka synd om en jude som får höra glåpord från nån random arab.

Tvärtom är det på tiden att vi diskuterar vilka som krävde mångkultur i Sverige? Och nu när mångkultur är ett fiasko hur dessa intressegrupperingar ska ställas till svars.
Det är inte jag som gjort undersökningen, jag bara refererar en artikel i Smålandsposten. Det undersökningen visar är att i Sverige begås 51% av de antisemitiska hatbrotten av muslimer, 25% av vänsterpersoner, 5% av högerextrema och 0% av kristna.
Citera
2017-09-12, 22:48
Medlem
praeles avatar
Kränkta, paranoida judar som ser en ny förintelse bakom husknuten, vilken jävla skräll. Förvånar mig inte om de får sin vilja igenom och lyckas få rutten ändrad. Det mest rimliga vore såklart att sätta dem på planet hem till Israel istället.
Citera
2017-09-12, 22:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Gör dem det på gatan? I demonstrationståget?

Nej, i synagogan som är inom syn- och hörhåll från den planerade marschvägen.

Citat:
Polisen borde ha koll så ingen attackerar demonstrationståget eller att ingen ur demonstrationståget uppför sig illa. Litar inte judarna på svensk polis?

Polisen kommer säkert att göra vad de kan för att hålla ordning. Tyvärr får man räkna med att det dyker upp motdemonstranter (inte judarna) som är mer intresserade av att slåss än av att demonstrera.

Citat:
Det kom nyligen till min kännedom att i staden jag kommer från så har judarna utanför synagogan fått ha poliser beväpnade med automatvapen vid deras gudstjänster osv sedan 1980. 1980!

Redan efter massakern i München 1972 började polisen bevaka sammankomster med många judar. Ett trist faktum som visar hur utsatta för hot judarna är.

Citat:
Du pratar om religionsfrihet vad nu det har med saken att göra. Vi har också RÄTTEN att få demonstrera. Ta du dig en rejäl funderare på vad som händer om den börjar klippas i hörnen på.

Rätten att demonstrera är inte villkorslös. Man får inte hetsa mot folkgrupper - som Simon Lindberg gjorde - eller störa allmän ordning. Polisen får stoppa eller flytta på demonstrationer som riskerar att göra det.
Citera
2017-09-12, 22:51
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är inte jag som gjort undersökningen, jag bara refererar en artikel i Smålandsposten. Det undersökningen visar är att i Sverige begås 51% av de antisemitiska hatbrotten av muslimer, 25% av vänsterpersoner, 5% av högerextrema och 0% av kristna.

Och resultatet används för att lägga skulden på oss svenskar. Inte på dom som ordnade importen av dessa antisemitiska grupper. Så vad ska jag med en sådan undersökning till?

Ett argument som dessa etniska aktivister använde var att mångkultur skulle minska risken för judar att utsättas för pogromer i Sverige. Aldrig nånsin har judar blivit utsatta för pogromer så varför skulle vi skuldbeläggas för nånting vi inte gjort oss skyldiga till för att behaga juden?

En annan grej som är värd att diskuteras är ledande judars sängkammarlekar med just muslimer. I Norge arbetar den högste ledaren för judiska församlingen i Oslo i samma antirasistiska råd som också engagerar araber (muslimer). I Sverige likadant - kolla bara Barbara Specter som är gift med överrabbinen i judiska församlingen i Stockholm. Samma skit. Samma knivhuggande på svensken i ryggen från judar och araber tillsammans.

Så säg inte att judarna är oskyldiga. De ville ha detta. Så låt dem äta skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in