Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
2. Var går demonstrationsfrihetens gränser? Bör organisationer som förhärligar våld och hetsar mot minoriteter fritt få demonstrera på våra gator och torg?
Ja, de bör få demonstrera. Men förekommer hitlerhälsningar och dylikt som är olagligt är det bara gripa den/de skyldige på en gång.
Möts de av motdemonstranter ska dessa hållas på avstånd. Den som kastar första stenen är syndaren. Att en AntiFa-pajas spöar en ny-nazist är ingalunda bättre än vice versa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
1. Är det rimligt att låta nazisternas stöveltramp eka utanför en synagoga på judarnas heligaste dag? Bör myndigheterna flytta demonstrationen till annan tid eller plats?
Nej, det är inte rimligt. Det borde i sådant fall aldrig tillåtits från början. Nu frågar jag mig dock vad "utanför" betyder här rent konkret? Du skrev väl själv att det handlade om "ett stenkasts" avstånd. Vad pratar vi om här, 50 meter, 100 meter? Ogillar vagheten här. Är de utom syn- och hörhåll ska det knappast spela roll.
Att det är "judarnas heligaste dag" kan man knappast heller bry sig om. Detta är ett sekulärt samhälle.
Men hänvisa pajasarna till nån obskyr plats i förorten, inte mig emot.
Citat:
Ursprungligen postat av
greenhat
IMO Nazister tar för stor plats hos folk (i deras huvuden)
Låt dem gå i sina 120 mannatåg, om alla skiter i dem, så kommer ingen bry sig.
De har inget parti över rikstadsgränsen de har några fanboys med klistermärken.
Precis min åsikt. NMR är pajasar. Men nu vill förstås diverse vänsterkrafter och MSM skruva upp det hot som de sägs utgöra. Antifa och vänstern är
beroende av en "vital" ny-nazistisk rörelse. Du kan liksom inte vara "anti-fascist" om du inte samtidigt kan hävda att fascismen är utbredd och livskraftig i dagens Sverige. Så Arnstad och hans polare älskar när NMR demonstrerar.
Ett tecken på ovanstående är att man talar om "nazism", då det egentligen handlar om "nynazism". Men man vill liksom betona att detta är precis lika illa som Hitler, och att dagens muslimer är gårdagens judar. Utom i detta fall, då.
Ingen skulle väl tex längre hävda att SD är antisemitiskt. Snarare tvärtom då, vilket är rätt intressant. S och V har blivit Sveriges främsta antisemitiska partier, medan de som tidigare skulle innehaft den rollen i princip blivit sionister och "Israelvänner".