2017-09-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men Nina ,hur hade han då tänkt sig att ta sig vidare hemåt efter mötet ?

En del hävdar att han blivit lovad skjuss ner till Mjölby ,men det är inte alls troligt , eftersom då får de ju slösa väldigt mycket bensin på att skjussa honom 12 mil.

Han trodde alltså att de var så shyssta så att han skulle få komma ner i tid tills dess att Malmötåget skulle gå ifrån Mjölby ?
Den tid mötet i Hallsberg tog ,skulle då vägas upp utav den vänte-
- timme som han hade tillgodo i Mjölby .

Men det har väl aldrig hänt ,att drugdealers åker en meter extra, för en kunds skull , när väl affären är avklarad , eller ?

Så ett troligt scenario är detta ?

Han blir ombedd att ta sig igenom pylontunneln ner med hissen till utgången på andra sidan spåren, ...där kommer den han skall träffa(råkade vara flera personer, typiskt nog ..) och möter upp .

Han tar sina packningar och går ut ur tunnelhuset fram till den väntande bilen ,de ser till att han hamnar på den sidan utav bilen som vetter mot åkern ,så att det som försigår inte kan ses utav stationens folk.

I stundens hetta när affären skall genomföras ,blir det bråk om något och Patrik står på sig och någon utav de som kom dit med bilen blir grymt förbannad och P. sticks ner med kniv ..."bil-folket" vet inte vad de skall göra i det läget, så de lassar in honom i bilen ,och drar iväg ,under bilfärden (det är lite folk där i omgivningen) ,passar de på att utmed en väg ställa hans resväska lite oskyldigt.

En stund senare kastar de ut hans rygga rakt ut ur bilfönstret ,eller öppnar bildörren och svungar iväg den med en väldig fart rakt över diket ...sen lämnar de hela stället med eld i baken ,så fort som möjligt ,så att ingen kan registrera att de varit där .

Min spekulation som jag bygger på ,det du, Nina sa :Att du tror han stämde ett möte som sen gick snett . Vad tror du om det ?

EDIT : Själv tror jag faktiskt att han gick av på fel station utav misstag ,för stationshuset ligger så långt ifrån där han gick av sitt tåg ,så man ser INTE vad det står på stationshuset därifrån .Man är tvungen att gå en bra bit ,förbi pylontunneln på höger sida ,för att kunna se stationshusets namnskylt ,där pressbyrån finns inuti .Så han såg inte vad det var för stad han var i, där på perrongen ,där han gick .

Det är som att Bergslagståget står på jordens ände jämfört med alla de andra tågen + att alla väntande människor håller sig utanför stationsbyggnaden ,på den sidan där pylon-tunneln har sin början. Där Bergslagstågets befinner sig , är det endast den där kuren han går förbi +parkeringsplatser .
Nä du Eva så långt är det inte där han gick av och det sitter faktiskt skyltar även vid spåret. Tåget har väl också elektriska skyltar med stationsnamnen eller hur?
O jordens ände? Vad kan det röra sig om? 50 meter...
Citera
2017-09-12, 18:17
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Håller med helt totalt till 110%
Förutom att den han skulle möta kan vara vem som helst.
En i familjen som skulle möta upp P som mådde dåligt- något spårade ur och gick snett
En affär som gick åt skogen... Hade han verkligen drog problem
Vänner
En kärlek som han träffat...

Vore det en familjemedlem, som skulle hämta "P" skulle nog bagaget ha fått följa med.
Föräldrarna hävdade i "sekten", att de väntat på "P" i Malmö till dess, att sista tåget för dagen / kvällen ankommit!
I sekten stod det på ett informationsblad med frågor och svar, att "P" varken hade drog eller alkoholproblem samt, att han inte rökte!
Vi fick aldrig veta hur bilden på "P" med "systemkasse" hänger ihop med "Ps" sunda leverne.
På något kort har jag sett, att "P" hade vanliga glasögon vilket jag inte sett omnämnas någon stans, MEN är av stor vid vikt vid utseendeförändring!
Citera
2017-09-12, 18:26
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vore det en familjemedlem, som skulle hämta "P" skulle nog bagaget ha fått följa med.
Föräldrarna hävdade i "sekten", att de väntat på "P" i Malmö till dess, att sista tåget för dagen / kvällen ankommit!
I sekten stod det på ett informationsblad med frågor och svar, att "P" varken hade drog eller alkoholproblem samt, att han inte rökte!
Vi fick aldrig veta hur bilden på "P" med "systemkasse" hänger ihop med "Ps" sunda leverne.
På något kort har jag sett, att "P" hade vanliga glasögon vilket jag inte sett omnämnas någon stans, MEN är av stor vid vikt vid utseendeförändring!

Tror knappast Patrik var en fylltratt utan en vanlig student som festade och hade kul. P verkar ha varit en levnadsglad kille med många vänner. Det är den uppfattningen jag fått.
Jag har aldrig sett honom bära några glasögon så vart du hittat den bilden vet jag inte.
Citera
2017-09-12, 18:32
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Tror knappast Patrik var en fylltratt utan en vanlig student som festade och hade kul. P verkar ha varit en levnadsglad kille med många vänner. Det är den uppfattningen jag fått.
Jag har aldrig sett honom bära några glasögon så vart du hittat den bilden vet jag inte.

Jag har inte påstått, att "P" var en "fylletratt!"
Bilden på Patrik bärandes glasögon fanns på hans "Fbsida!"
Citera
2017-09-12, 18:35
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Jag har inte påstått, att "P" var en "fylletratt!"
Bilden på Patrik bärandes glasögon fanns på hans "Fbsida!"

Citat:

Någon vikt lägger du vid att han hade en systembolagspåse på en bild efter han fyllt 20 år och fick handla där själv.

Det var solglasögon han bar.
Citera
2017-09-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Tack för dina observationer. Framför allt tänkte jag på skogarna sydost eller syd om Hallsberg dvs där Närkeslätten tar slut och det blir sammanhängande skog. Dels för att det är storskog, dit P eventuellt skulle kunna ha sökt sig medvetet om den är synlig på håll, dels för att olika omständigheter med väskfynd, vittnen mm verkar ha gjort att man prioriterat andra områden vid söken.

Jag har varit en hel del i den här storskogen som du nämner. Det går en del småvägar dit från alla möjliga håll och det finns en hel del sommarstugeområden där, framförallt kring sjön Tisaren. Det ligger även flera naturreservat och många åretruntboende där. Skogen är gigantisk med lite gärden här och var och terrängen är väldigt svår på många ställen. Det här är ju ingen ledtråd men ger i alla fall en bild av hur det ser ut på plats.
Citera
2017-09-12, 20:31
Medlem
Citat:
Vad jag ser skrev jag, att jag misstänker, att Patrik inte tänkt sig hem DEN DAGEN.
Jag menar INTE, att Patrik och den bekante skulle leva ihop resten av livet!
Det har jag inte påstått!
Jag skrev, att enligt mina spekulationer skulle Patrik träffa EN person, som han avtalat möte med, MEN fler än en fanns med vid mötet!
Jag har INTE spekulerat i , att "P" var på väg in i ett förhållande!

jo jag förstod vad du menade redan från början ,och varför jag skrev som jag skrev ,är för att Patrik själv borde ha tänkt på att : OM man gör som han gjorde ,fick för sig att dra ett tag ,då kan han ,om han har otur ,helt plötsligt bli portad hemma ,utav de egna i familjen ,just för att han var så oempatisk mot dem ,att inte höra av sig om sin paus ..

.Att behöva som familj be MPS om hjälp med sök ,tro att Patrik är död ,osv. GÖR att han i det läge han bestämde sig för att träffa den där polaren/polarinnan utan att tänka på att meddela sin familj om brejjket ,faktiskt i det läget avgjorde hans senare liv ...det var då jag menade att han faktiskt stod i situation att behöva lita till den där polaren från den dagen .
För att överge sin familj på det hemliga sättet ,när man är myndig ,gör att de inte har någon som helst ansvar längre att behöva bry sig om honom en enda sekund.

För att som myndig få ha kvar sina nära och kära ,krävs massor utav solidaritet och lojalitet ,och det påvisade han inte ifall han gjorde så som Ni beskriver det .

Om han sen råkade gå av på fel station av misstag och sen oturligt nog hamnade i ett illa läge ,då är det en annan femma ,då är det förlåtligt . Men om han redan tänkt ut att va ,med någon polare ett tag ,då fick han vackert stanna (för evigt ,skämt åsido ) hos sin kära polare ,för hans familj tröttnade nog där på honom ,i största allmänhet ....det enda som kunde ha gjort att han var välkommen tillbaka som 22-åring ,hade varit en otroligt bra förklaring på varför han var tvungen att försvinna så där hemligt så att halva Sverige blev oroliga och letat och letat ....

Man måste vara beredd på att allt man gör ,kan föra med sig en ny vändning för inte bara en person utan ett helt gäng med människor ,som i sitt inre kanske vänder hand och inte känner likadant som tidigare och med den besvikelsen kanske helt enkelt inte orkar umgås med en person som så oansvarigt bara ger sig iväg på egna äventyr .

Har fortfarande svårt att tro att han ville göra folk så oroliga ,och därför tror jag inte han gjorde så .Utan han har antagligen blivit ledsen och gått bort sig i rena förtvivlan .På egen hand. Sorgset.
Senast redigerad av evaveva 2017-09-12 kl. 20:37.
Citera
2017-09-12, 21:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Någon vikt lägger du vid att han hade en systembolagspåse på en bild efter han fyllt 20 år och fick handla där själv.

Det var solglasögon han bar.

Det var INTE bilden med solglasögon jag syftade på!
Citera
2017-09-12, 21:10
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
jo jag förstod vad du menade redan från början ,och varför jag skrev som jag skrev ,är för att Patrik själv borde ha tänkt på att : OM man gör som han gjorde ,fick för sig att dra ett tag ,då kan han ,om han har otur ,helt plötsligt bli portad hemma ,utav de egna i familjen ,just för att han var så oempatisk mot dem ,att inte höra av sig om sin paus ..

.Att behöva som familj be MPS om hjälp med sök ,tro att Patrik är död ,osv. GÖR att han i det läge han bestämde sig för att träffa den där polaren/polarinnan utan att tänka på att meddela sin familj om brejjket ,faktiskt i det läget avgjorde hans senare liv ...det var då jag menade att han faktiskt stod i situation att behöva lita till den där polaren från den dagen .
För att överge sin familj på det hemliga sättet ,när man är myndig ,gör att de inte har någon som helst ansvar längre att behöva bry sig om honom en enda sekund.

För att som myndig få ha kvar sina nära och kära ,krävs massor utav solidaritet och lojalitet ,och det påvisade han inte ifall han gjorde så som Ni beskriver det .

Om han sen råkade gå av på fel station av misstag och sen oturligt nog hamnade i ett illa läge ,då är det en annan femma ,då är det förlåtligt . Men om han redan tänkt ut att va ,med någon polare ett tag ,då fick han vackert stanna (för evigt ,skämt åsido ) hos sin kära polare ,för hans familj tröttnade nog där på honom ,i största allmänhet ....det enda som kunde ha gjort att han var välkommen tillbaka som 22-åring ,hade varit en otroligt bra förklaring på varför han var tvungen att försvinna så där hemligt så att halva Sverige blev oroliga och letat och letat ....

Man måste vara beredd på att allt man gör ,kan föra med sig en ny vändning för inte bara en person utan ett helt gäng med människor ,som i sitt inre kanske vänder hand och inte känner likadant som tidigare och med den besvikelsen kanske helt enkelt inte orkar umgås med en person som så oansvarigt bara ger sig iväg på egna äventyr .

Har fortfarande svårt att tro att han ville göra folk så oroliga ,och därför tror jag inte han gjorde så .Utan han har antagligen blivit ledsen och gått bort sig i rena förtvivlan .På egen hand. Sorgset.

Jag vet, att Du är övertygad om, att "P" har lämnat tåget i Hallsberg av misstag!
Vad menar Du med "gått bort sig?" Gått vilse eller tagit livet av sig????
Citera
2017-09-12, 22:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Det var INTE bilden med solglasögon jag syftade på!

Okej? Då verkar du ha sett mer än någon annan bland hans bilder. Konstigt. Jag som följt honom från dag 1 till de tog bort offentlig visning. Men det stämmer säkert.
Vet att han blev taggad av en vän när han larvade sig med hens glasögon på ett annat forum. Kanske var det den? Inget jag såg på hans fb i varje fall.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-09-12 kl. 22:17.
Citera
2017-09-12, 22:49
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Okej? Då verkar du ha sett mer än någon annan bland hans bilder. Konstigt. Jag som följt honom från dag 1 till de tog bort offentlig visning. Men det stämmer säkert.
Vet att han blev taggad av en vän när han larvade sig med hens glasögon på ett annat forum. Kanske var det den? Inget jag såg på hans fb i varje fall.

Du kan ha rätt!
Jag vet bara, att jag sett en bild av "P" med riktiga glasögon! Det ser ut, som stålbågade glasögon.
Citera
2017-09-13, 09:07
Medlem
Citat:
Vi fick aldrig veta hur bilden på "P" med "systemkasse" hi föränger ihop med "Ps" sunda leverne.

Mycket de sagt som inte stämt i slutändan. Och finns det bevis att de väntade? Man hinner ju tillbaka till Malmö för övrigt på den tiden.
Om man kastar bagaget i panik förvirring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in