2017-09-12, 18:55
Medlem
aggamogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
Ett helt vardagligt mord alltså.

Japp, "inget att se här"...🙄
Citera
2017-09-12, 19:26
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggamog
Det är lättare droger som har saluförts på Stortorget bla litta röka...Källan är anställd av staten😶
Om dessa skäggbarn använder lätta droger så är dom ett undantag. Biblioteket har fått ta bort ljuset på toaletterna och ersatt med dåligt blått ljus för att dom inte skall hitta venerna (nu hittar ingen toastolen istället)..
Det har förövrigt alltid sålts på torget utan att det drabbat bibliotekets toaletter. Det är först med alla barnlajvare man bytt ljus och skaffat vakter. "Trygghet i en ny tid" kallar Löfven det.
Citera
2017-09-12, 19:33
Medlem
aggamogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Om dessa skäggbarn använder lätta droger så är dom ett undantag. Biblioteket har fått ta bort ljuset på toaletterna och ersatt med dåligt blått ljus för att dom inte skall hitta venerna (nu hittar ingen toastolen istället)..
Det har förövrigt alltid sålts på torget utan att det drabbat bibliotekets toaletter. Det är först med alla barnlajvare man bytt ljus och skaffat vakter. "Trygghet i en ny tid" kallar Löfven det.

Som jag har förstått det, så är 15åringen utsänd för att markera mot 17åringen. Detta har jag fått från trovärdig källa. Jag rör mig inte själv runt torget mer än att dra i mig några bira hos krögarna där, och jag tar del av skriverierna i media, samt vad krögarna har att säga.
Citera
2017-09-12, 19:44
Medlem
Kent62s avatar
Är ofta på biblioteket och det har alltid varit poppis bland narkomaner. Dock inte ensamkommande. De hänger där också men pundarna på toa är tjackpundare i övre 20-års åldern (ej från mena) och en och annan heroinist.

Om någon annan sänt den här "15-åringen" vem kan det tänkas vara? De känns ju inte speciellt organiserade. Har ju alltid funnits mycket droger i omlopp långt innan alla ensamkommande tvivlar starkt på att de låter "små grabbarna" ta några väsentliga marknadsandelar..
Citera
2017-09-12, 19:59
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Har fått genom trovärdig källa reda på att dådet är drogrelaterat.

Nu när det uppdagats att det rör sig om en ALI kan det vara droger, hedersmord, religösa mord.
Citera
2017-09-12, 20:01
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Vet man vad det är för typer som kontrollerar knark handeln i Ängelholm?
Citera
2017-09-12, 21:05
Medlem
ElvisFans avatar
De försöker hjälpa genom att erbjuda analfabeterna någonstans att vara och utvecklas. En fin tanke men som vi alla vet fungerar inte MENA på det sättet och problem uppstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag tror fan inte det är sant. Friskis & Svettis illustrerar texten med en bild på ett handhjärta! Hur många kommer att byta till annat gym efter det här?

Jag börjar få en känsla att Friskis & Svettis har fler händelser än andra gym. Tycker mig ha läst om andra händelser. Någon som har en sammanfattning av allt som hänt på deras anläggningar?
Citera
2017-09-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Jag börjar få en känsla att Friskis & Svettis har fler händelser än andra gym. Tycker mig ha läst om andra händelser. Någon som har en sammanfattning av allt som hänt på deras anläggningar?

Några händelser från ett par av deras Uppsala-anläggningar:
(FB) Skottlossning på Friskis & Svettis i Uppsala, 28/9
(FB) Person skjuten utanför Friskis & Svettis, 151019, Ultuna, Uppsala
Senast redigerad av kopparfisk 2017-09-12 kl. 21:30. Anledning: tog bort orelaterad länk
Citera
2017-09-12, 21:52
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Som jag har förstått det, så är 15åringen utsänd för att markera mot 17åringen. Detta har jag fått från trovärdig källa. Jag rör mig inte själv runt torget mer än att dra i mig några bira hos krögarna där, och jag tar del av skriverierna i media, samt vad krögarna har att säga.
ok
Citera
2017-09-12, 22:27
Medlem
Lasermopsens avatar
Citat:
Har fått genom trovärdig källa reda på att dådet är drogrelaterat.
Ok, ber om ursäkt att jag kom med felaktiga uppgifter. Men kan det vara de som hänger vid Stortorget o langar knark? I nån annan tråd var det nån som sa att de var i princip ofarliga?

MVH
Mulla Krekar
Citera
2017-09-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
"Friskis & Svettis tänker nu förstärka bevakningen under den kommande veckan och återigen ansöka om kameraövervakning, något som tidigare avslagits. Det har även installerats en personsluss i entrén för att öka tryggheten ytterligare".

Det är dagens Friskis och Svettis.
Ingen reagerar, det är liksom normalt.

Nja, jag skulle nog säga att det är standard på de flesta obemannade gym (vilket Batterifabriken numera delvis också är). Med den skillnaden att alla som har kameror uppsatta i princip undantagslöst saknar tillstånd, men har kameraövervakning med inspelning ändå.
Citera
2017-09-13, 00:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
De försöker hjälpa genom att erbjuda analfabeterna någonstans att vara och utvecklas. En fin tanke men som vi alla vet fungerar inte MENA på det sättet och problem uppstår.

Det är billigt. Det är en "god förening". Med folklig lite halvidiell image.

Billigt för kommunerna att köpa pass till de sysslolösa barnen.
Ingen säger nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in