• 1
  • 2
2017-09-12, 18:19
Medlem
Här i förorten till Stockholm där jag bor har det börjat att hänga MENA-gäng på i princip varje offentlig plats. De står på torgen, i parkerna, på skolgårdarna, kring fritidsgårdarna, och vid badplatserna samt inne på innergårdarna. De hänger ihop i stora klungor eftermiddagar, kvällar och nätter. Det är alltid män i 15- till 25 års-åldern och de bär mörka luvtröjor, dunjackor och Adidas-brallor. De verkar stå och snacka och dividera om ditt och datt, röker cigg och tar någon energidryck emellanåt. Har inte sett om någon knäckt en bärs eller två men det handlar nog om röka eller andra "balla" grejer" i dessa sällskap.

I det privatägda centrumet jagar biffiga väktare iväg gängen så fort de får för sig att de ska stå och hänga någonstans.

I min ungdom åkte grabbarna runt på mopeder eller i EPA-traktorer men mestadels satt man hemma och tittade på tv eller sysslade med idrottslig verksamhet av något slag. Dagens form av timslånga hängande upplevde jag aldrig.

Senaste jag såg en liknande förslumning var när jag besökte Glasgow och då var det påtända chavs och högljudda "asians" i varje gatuhörn som snokade runt bland bankomater och kvällsflanörer om de fick tillfälle till det.

Hur ser det ut där ni bor?
Citera
2017-09-12, 18:23
Medlem
ElvisFans avatar
Det är den bild de flesta med två ögon har. Nu bor jag på landet men åker jag in till närmaste stad driver det omkring gäng överallt. Tågstationer verkar alltid vara ett säkert kort om man vill studera MENA. Skrämmande men det är det här vi har röstat för och det som alla "människovänner" vill ha.
Citera
2017-09-12, 18:32
Bannlyst
Kompisgäng som hänger ute är självklart ett nytt fenomen! Förr i tiden så hängde vänner med varandra inomhus men tack vare de "jävla blattarna" så börjar nu kompisgäng vara ute istället.

Är ni rasister verkligen så dumma som ni vill ge sken av att vara? Vart ska de annars hänga? Människor ifrån Mellanöstern är ofta trångbodda och 10 stycken kan inte samlas i en 4 tillsammans med 6 andra familjemedlemmar.
Citera
2017-09-12, 18:35
Medlem
kraftfoders avatar
Sex-sju brukar hänga tillsammans, i adidasbrallor och huvtröjor. Inte bara ett sådant gäng, utan några. Hänger i timmar, ser ut som de är "up to no good" som det heter på engelska. DVS. planerar något jävelskap. Dock har jag aldrig sett något bråk. De hänger vid köpcentret och bussterminalen. Mellan varandra ska de tuffa sig med att vara högljudda och häftiga kroppsrörelser. Säger alltid "brorsan" alternativt "hey mannen" till varandra.
Tror de langar något olagligt, då deras ständiga "high-fajvande" inte verkar ske med tom hand, utan att något litet som göms i handflatan. Antagligen för att bidragen inte riktigt räcker till gansta-livets alla omkostnader..
Citera
2017-09-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Människor ifrån Mellanöstern är ofta trångbodda och 10 stycken kan inte samlas i en 4 tillsammans med 6 andra familjemedlemmar.

De kan ju sitta inne och plugga istället för att hänga ute? Med bra betyg får de bra jobb i framtiden så att de köpa sig ut ur trångboddheten.
Senast redigerad av Begernoll 2017-09-12 kl. 18:39.
Citera
2017-09-12, 18:46
Medlem
Sqrbankens avatar
Nah.

Jag skriver under på det mesta som är åt helvete md svensk migrationspolitik men där jag växte upp hängde vi svenneungar också i klasar vid olika "spots" och drack öl och tjuvrökte. Sent 90-tal. Arbetarungar norr om Sthlm. Sen var det säkert mer stil och klass på jämnåriga högre upp i den sociala hierakin.

Var dock blandat tjejer och killar. Tycker det alltid är en jävla korvfest i MENA-gängen.
Citera
2017-09-12, 18:51
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Kompisgäng som hänger ute är självklart ett nytt fenomen! Förr i tiden så hängde vänner med varandra inomhus men tack vare de "jävla blattarna" så börjar nu kompisgäng vara ute istället.

Är ni rasister verkligen så dumma som ni vill ge sken av att vara? Vart ska de annars hänga? Människor ifrån Mellanöstern är ofta trångbodda och 10 stycken kan inte samlas i en 4 tillsammans med 6 andra familjemedlemmar.

Hmmm.

Dina inlägg brukar vara så urbota korkade och inte ens värda att kommentera, men i detta fall tror jag du har en poäng (kanske det där med blinda hönor som ibland hittar korn...).

Att trångboddhet leder till ansamlingar av "gangstahh wannabees" på offentliga platser. Ja, så är det säkert. Kanske skulle vissa av dessa kunna blivit hyggligt folk i ett normalt land som inte tar sig vatten över huvudet.

Frågan är hur många som ville ha det på detta vis? Du tydligen, men du verkar ju inte vara normal. Bara ditt yrande om "rasist" - jösses...
Citera
2017-09-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begernoll
De kan ju sitta inne och plugga istället för att hänga ute? Med bra betyg får de bra jobb i framtiden så att de köpa sig ut ur trångboddheten.
Just det. Tänk om negern tyckte det var lika ballt att få höga betyg som att sextrakasera Anna, så hade vi inte haft "särskilda utsatta områden".
Jag vet inte om det beror på att negern är underutvecklat, eller om det är mantrat om den hyperrasistiska samhällsstrukturen som gör att den svarta man inte klarar skolan, men att samlas för att röka braj och prata skit hjälper inte på.
Citera
2017-09-12, 18:53
Medlem
Väldigt lite tjejer i dessa gäng sen är männen i vissa fall uppenbart äldre än 15år. jag kunde också hänga lite ibland med kompisar i brist på annat men inte när man var 25 då hade man jobb/plugg eller liknande.
Citera
2017-09-12, 19:23
Medlem
olavikostalainens avatar
Vi brukade gå som 8-10 åringar runt och sula stenar i fönsterutor på radhus som tidsfördriv. (Toapappersrulle+Balong+Sten) var också ett fönsterkrossar vapen. En polare släppte en stock från en bro som nästan träffade en människa. Bättre att stå och hänga än att göra det iallafal.
Citera
2017-09-12, 19:30
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begernoll
Här i förorten till Stockholm där jag bor har det börjat att hänga MENA-gäng på i princip varje offentlig plats. De står på torgen, i parkerna, på skolgårdarna, kring fritidsgårdarna, och vid badplatserna samt inne på innergårdarna. De hänger ihop i stora klungor eftermiddagar, kvällar och nätter. Det är alltid män i 15- till 25 års-åldern och de bär mörka luvtröjor, dunjackor och Adidas-brallor. De verkar stå och snacka och dividera om ditt och datt, röker cigg och tar någon energidryck emellanåt. Har inte sett om någon knäckt en bärs eller två men det handlar nog om röka eller andra "balla" grejer" i dessa sällskap.

I det privatägda centrumet jagar biffiga väktare iväg gängen så fort de får för sig att de ska stå och hänga någonstans.

I min ungdom åkte grabbarna runt på mopeder eller i EPA-traktorer men mestadels satt man hemma och tittade på tv eller sysslade med idrottslig verksamhet av något slag. Dagens form av timslånga hängande upplevde jag aldrig.

Senaste jag såg en liknande förslumning var när jag besökte Glasgow och då var det påtända chavs och högljudda "asians" i varje gatuhörn som snokade runt bland bankomater och kvällsflanörer om de fick tillfälle till det.

Hur ser det ut där ni bor?

Tja TS,
Själv bor jag i "Norrorten" men ser aldrig det du pratar om, misstänker att du bor i södra eller västra Stockholm .
Citera
2017-09-12, 20:03
Medlem
Som-Gjutens avatar
Samma skit här som överallt.

Små hobbygangsters som inte har något bättre för sig att ta diverse droger och stöka ner på stan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in