Citat:
Ursprungligen postat av
Livingmyownlife
Vart är det väldigt tyst?
Som jag förstår så vill polisen inte göra något mer eftersom P försvinnande kan vara frivilligt och inget tyder på ett brott och HP-gruppen är inte kvar i den bemärkelsen som förut utan infon har flyttats till bloggsidan.
Och om mediadrevet följer alla fall med försvunna människor och skriver om dom i media, så måste man ta upp ALLA fall med försvunna personer. Risken för att röja någon som är försvunnen på frivillig basis är då väldigt stor.
Jag uppfattar det inte som att polisen slutat leta p.g.a man misstänker frivilligt försvinnande. Tvärtom, tycker jag att polisen i artikeln antyder att Patrik skulle kunna vara avliden.
"– Erfarenhetsmässigt är det väldigt få fall där någon har varit borta så här länge utan att de har gjort något, säger Tyssell.
Anledningen enligt artikeln nedan, till att de slutat leta är att de inte har något mer att gå på, alla tips är genomgångna utan resultat, att man noggrant sökt av ".....
ett fem kilometer långt område, från Hallsbergs station till Hällabrottet" utan att finna något, ingen aktivitet från mobil eller kontokort, "
det finns inga tecken på att han har tagit ut en större summa pengar innan försvinnandet" och att man inte misstänker brott (ingen FU inledd).
"
– Vi kan rent krasst inte göra polisära resurser när vi inte vet vad vi ska göra, säger Tyssell."
Polisen: Därför har vi slutat leta efter försvunna Patrik, 22