2017-09-12, 11:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersol21
-"De ljuger", hävdar P.M om alla som uttalar sig mindre smickrande mot honom efter K.W hittats styckad. Måste bara en helvetes stor konspiration mot honom i sådana fall 😣.

Mina två teorier om vad som hänt är följande:

Alternativ 1: Mordet (ja, jag tror det är mord) på K.W var planerat av P.M från början. Min teori är att hon visste något om P.M som han absolut inte ville skulle komma fram. Jag tror att han även har sjuka sexuella böjelser som han passade på att få utlopp för när han ändå skulle döda henne. Kanske gick det inte riktigt enligt planen, kanske dök båten som räddade honom upp lite för snabbt och därför sprack planeringen till viss del (och han fick sänka ubåten osv). Jag tänker att P.M egentligen tänkt ha en annan förklaring till det som hände men att det nu blev som det blev, torson flöt upp osv....

Alternativ 2: P.M bestämmer träff med K.W. Han är redan innan helt övertygad om att de ska idka sexuellt umgänge på båten. Han har läst många av K.W:s artiklar om udda personer och i sin hjärna har han fått det till att K.W har lika skruvade sexuella fantasier som han. Väl ombord avvisar K.W honom- något han inte "kan ta". Han blir rasande på henne, våldför sig på henne sexuellt och styckar henne sedan för att göra sig av med kroppen "på bästa sätt".

Jag börjar mer och mer luta åt alternativ 1. Sågen, frågan om hur man bäst dumpar en kropp, hans sexuella preferenser som det vittnats om m.m.

Frågan är väl i så fall: vad visste K.W om P.M som var så skamfyllt att han kände sig tvungen att mörda henne för att undvika att hon skrev en artikel om det?
Handlar det om honom som person, något han gjort tidigare i livet? Eller handlade det om hans älskade lilla båt? Riskerade han att förlora sitt anseende?
Jag tror inte alls på någon jobbig fråga PM blev arg på, det är så himla långsökt.
Han gillar sex med inslag av våld. Han våldtog henne. Det gick överstyr. Alternativt har den sjuka människan fantiserat om, och planerat det länge, och nu dök chansen upp.

Vittnen som pratade med PM och KW på ubåten tyckte hon verkade lättad över att se dem(eller hur de uttryckte sig). De skulle dyka lite senare sa PM.
Jag tror han planerade något och kanske redan gjort närmanden. Obeskrivligt vidrigt är det hela.
Citera
2017-09-12, 12:02
Medlem
Han trodde nog att alla skulle köpa "RaketMadsen"s förklaringar rakt av. "Jaha, du släppte av henne i hamnen där, inte skulle väl RaketMadsen ljuga om något sånt. Du är min hjälte förresten, får jag göra honnör?" och blev (som han själv säger) förvånad när de tog in honom på riktigt förhör efter det första sjöförhöret.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------

Utan att jag kollat det --- så har han ju redan sänkt en ubåt utan att hamna på Polisstationen . Det kan ligga nära till hands att man tror att det är en regel, Inga Problem .. och det blir samma nästa gång man sänker en U -båt. , och nästa , och nästa , och nästa. Så fungerar det ju inte. Lite tankestel i sitt Nazistiska ?? övermännisko vansinne . Låtsas vara uppfinnare med världen som vilja och föreställning snarare än ngt som man införskaffar .. Tänker inte berätta vem som styckat.. Snuten var ju Vaken .. 1 gång kan ju vara otur men 2 gånger det vete F*n --här är något skumt...
När man då med blodet i ansiktet . från styckningen kanske .Får klättra in i baksätet på radiobilen behöver man ha kalla nerver för att inte inte se snopen UT .. Mycket få som inte får " Fågelholk "
eller gör nr 2 i Byxorna nere in källaren på häktet. Inte sällan att folk erkänner saker man inte gjort.
Tycker fortfarande inte han kommer ut.
Erkänner han styckningen ( den bevisningen finns den har han gjort ) kommer följdfrågor som han får svårt att klara. Jag tror styckning inombords : Kan inte stå med Fogsvansen på Däck det kan komma en snabb motorbåt.
Varför kapat huvudet .det är inte i vägen om man skall lyfta upp torson. Begravning til sjöss ingen som hugger av huvudet aldrig hänt.. Det stämmer bättre med styckning för att komma undan med brott.
Styckning efter en olyckshändelse har aldrig hänt förr ( Väl ) ---- ergo " Bortom Rimlig Tvivel " .
Lägga till lite från Brottsplatsundersökningen -Blodet i ansiktet kanske. --Inuti U -båten --.Luckan -- saboterar insynen i datorn .hellre sitta kvar i källaren än " Rentvå Sig "
Erkänner han inte styckningen --Blir det Tokdoktorn. INLÅST...
TROR också Åklagaren har " SLAM DUNK "
Citera
2017-09-12, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fast du får ju inte den i huvudet med någon nämnvärd hastighet.

Jodå, om PM inte släppte luckan när han halkade bakåt, så kan han smällt den rakt i skallen på henne. Har du halkat någon gång så vet du att man instiktivt håller i sig i vad man nu håller i.

Citat:
Du ser ju var man sticker upp huvudet i öppningen, det är inte där öglan sitter. Ska huvud och ögla mötas får det vara i ett så tidigt stadium av stängningsförloppet att hastigheten är än mer blygsam än då den närmar sig stängt läge.

https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg

Det börjar bli lite "magic bullet" ala JFK över den här ubåtsluckan nu. Tvärtom så sitter ju öglan helt perfekt för att träffa tinningen om hon får luckan i skallen, hon skulle ju bli träffad av vredet, som skulle tvinga hennes huvud ner mot kanten där öglan sitter, du inser inte det?

Citat:
Glöm öglan.

Nej, av vilket skäl skall man göra det? Med tanke på de skador PM uppget att KW fått, spräckt kranium och en brusten artär som blodet sprutar ur, (går en innanför tinningen som är mycket känslig för slag iförhållande till resten av kraniet), så finns det verkligen ingen anledning att glömma den. Det är just denna lilla detalj som gör olyckan plausibel, även inklusive eventuell motvikt!
Citera
2017-09-12, 12:22
Bannlyst
Citat:
Det där är ju väldigt intressant. Det är ju så det borde gå till och brukar luckan t o m spärras i öppet läge så rasar ju PM:s rövarhistoria ännu mer fullständigt.

Nej, nu var ju inte säkerhet något som PM jobbade med, utan direkt struntade fullständigt i, något som denne merlin även skriver någonstans. Så att PM skulle jobbat på det viset kan du fetglömma.
Citera
2017-09-12, 12:30
Bannlyst
Citat:
Nej verkligen inte. Har du inget sinne för geometri och hur saker och ting rör sig och hänger ihop? Är du möjligen ekonom?

Det är du som brister i förmåga att föreställa dig ett händelseförlopp här, och vilken rörelse som följer på en annan här. Varit distriktmästare i biljard, vad har du för meriter inom området?
Citera
2017-09-12, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Har ni redan pratat om att GW säger hon styckades för att överhuvudtaget få upp henne genom tornet som jag läste nånstans?
Så kan det säkert vara, har man repet under armhålorna så åker väl axlar och armar ut? Och drar man med fötterna före så veti fan. Men var det inte prat om den främre luckan han hiva ut henne genom?
Citera
2017-09-12, 12:36
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror inte alls på någon jobbig fråga PM blev arg på, det är så himla långsökt.
Han gillar sex med inslag av våld. Han våldtog henne. Det gick överstyr. Alternativt har den sjuka människan fantiserat om, och planerat det länge, och nu dök chansen upp.

Journalistkopplingen är intressant. Här kommer en spekulation som innehåller både journalistik och sex. PM sa till polisen att han inte visste något om henne, kom inte ihåg efternamnet, bara någon journalist. Tror jag inte alls på!

Kim Wall gjorde reportaget på spekulation men har sagt till pojkvännen o andra att hennes tanke vara att sälja det till WIRED. Givetvis har hon skrivit detta till PM också i e-mail där hon ber om intervju. Hon har säkert brett på med WIRED, andra gedigna internationella publikationer hon skrivit för, givit länkar till saker hon skrivit, berättat att hon gått på London School of Economics (mkt hög status) och journalistutbildning på Columbia University (mkt högt rankad journalistskola i USA). Övertygad om att han kollat runt en hel del vad hon är för någon och vad hon skrivit.

För självupptagne Raket-Madsen borde det vara rena drömmen att bli uppskriven i en fet artikel i WIRED och någon annan vinkel på reportage skulle han nog inte ens kunna fantisera om.

Kim Wall har förstås förberett sig noga genom att läsa allt hon kan på nätet, biografin om Madsen, kollat klipp, film, hans kolumner/bloggande (hon kan ju läsa danska och kan göra ett reportage som amerikanska journalister inte alls skulle kunna pga språket). Hon ser av sin research att PM är en fullkomligt brinnande och fokuserad typ men svår. Det framgår ju av allt material att hans rymdprojekt kom att splittras och att det nu finns två konkurrerande grupper. Att han hamnade i djup konflikt med ubåtsföreningen som inte orkade med honom till slut. Forna kollegor är nu antagonister.

Det behöver inte vara en fråga eller ett mycket specifikt avslöjande som kan få PM att tappa tålamodet. Kanske väntade han sig bara att Kim Wall och WIRED storögt kulle dyrka honom Raket-Madsen och höja honom till skyarna som ensam rymdhjälte.

Ofta berättar en journalist inte hela syftet med en intervju i förväg eftersom de vill kunna fånga personen off-guard. Vem vet, hennes vinkel kanske egentligen skulle vara ett reportage om de konkurrerande rymdamatörerna i Danmark? Båda grupperna skulle ju skjuta raketer utanför Bornholm den 26 augusti. Kanske framgick det mer och mer att det inte bara var ett hyllningsreportage om PM, kanske frågade hon för mycket om hans f.d. kollega Kristian von Bengtsson och hans grupp Copenhagen Suborbitals (som väl egentligen ledde rymdutvecklingen efter splitten?) Dagen efter att han sänkte u-båten skulle han egentligen kört den till Bornholm.

http://www.expressen.se/kvallsposten/raketsprickan-som-knackte-ubatsagaren-peter-madsen/

Det framgår också av biografin att han varit aktiv på kinky-sex-scenen. Hon har skrivit om liknande ämnen och om hon gav länkar till sådana artiklar har PM säkert noterat och läst.

Att en dansk storkändis från TV etc skulle reagera på följande vis kunde Kim Wall inte ha föreställt sig (spekulation):

“Din förbannade journalistbitch, tror du att jag tog mig tid och bjöd in dig till Nautilus för att blir förnedrad och förminskad. det är JAG som har byggt U-båten och inget djävla TEAM, den är MIN, bara MIN och utan mig hade den inte funnits!! Och raketerna är mina uppfinningar, det där blötdjuret du frågar om Kristian von Bengtsson har stulit allt, det är JAG JAG JG som har byggt raketerna, du understår dig inte att skriva ett reportage som inte berättar sanningen om MIG RAKET-MADSEN, varför tror du alla kallar Peter Madsen för RAKET-MADSEN?? Du som har skrivit om Fifty Shades of Grey och redan har frågat mig om mitt sexliv, du måste ju fatta att jag använt Ubåten som världens säkraste dungeon. Var det därför du kom hit din hora, jag ska nog visa dig vad UBÅTS-MADSEN kan göra med falska journalisthoror, och våga inte göra motstånd för då är du död!”
Citera
2017-09-12, 12:38
Bannlyst
Citat:
Svårt med geometri märker jag. Om nu luckan hade vägt 70 kg och inte haft någon motvikt och man lyfter vid luckans centrum där ratten som hon har handen på sitter så är det 70 kg och inte hälften av det som man måste lyfta. Halveringen pga. att gångjärnet tar upp halva vikten får du bara om du greppar vid periferin diametralt mot gångjärnet.

Du vill med andra ord göra det svårt för dig, och lyfta där det är som tyngst. Du är allt en besynnerlig man ibland du skunken.
Citera
2017-09-12, 12:54
Bannlyst
Citat:
70 kg sa PM att luckan i tornet vägde men det tror jag är saftigt överdrivet. Jag såg på en film från ubåtsbygget att tornluckan ser likadan ut som den på fördäcket. Båda har uppgetts ha öppning på Ø 520 mm. Här https://youtu.be/-1cJXa7DsrA?t=462 öppnar en luckan på fördäck, lyfter den med en hand stående på den sidan där gångjärnet sitter. Den kan inte väga 70 kg.
.

Nej, han lyfter den inte med en hand, han griper den med ena handen, och lyfter luckan med rygg och benmuskler. Luckan väger i lyftögonblicket 35 kg, och blir lättare allt eftersom tyngdpunkten flyttar sig mot gångjärnet. Hur tänker du egentligen människa?

Det syns på hans rörelser att den där är ordentligt tung.
Citera
2017-09-12, 13:04
Medlem
Max3xs avatar
Filmat från däcket på kryssningsfartyget Aida Bella, vet inte om filmen postats tidigare. Hur som, jäkla fint filmat av tysken!

Jag har hela tiden ställt mig frågan; varför var ubåten vid denna tidpunkt inte på väg mot hamnen i full fart, för att hinna hem innan mörkret (mellan ca: 21 o 23 var det beckmörkt). Istället ligger de o glider runt nord väst om Midelfort.

Bifogar även en länk till en karta där en tysk prickat in positionerna.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=85&v=2MnkLkvIeHs

https://www.allmystery.de/i/3768a9e23f_Kurs_der_UC3_Sichtungen_vor_21_30_m.jpg
Citera
2017-09-12, 13:41
Medlem
Merwinnas avatar
Men sluta nu. M hade ju varit ute med den där båten ensam massor av gånger, han brukade t.o.m. sova ensam på botten - det vet vi ju. Jag har sett den där filmen när några klantar ska "hjälpa till" att hoppa i landet och ta emot ett rep, men detta var helt säkert något M gjorde bara för att de skulle få känna sig lite som sjömän. Självklart klarade han detta själv.

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Just det faktum att han tänkte angöra landstigningen på egen hand tycker jag är lite märkligt, det kan vara nog så svårt att stiga i land från en vanlig båt utan att riskera att trilla i beroende på hur bryggorna ser ut, är det mörkt och på okänd mark så är det ännu svårare.
Jag kan tänka mig att man måste hjälpas åt för att komma iland från ubåten och det går inte att landstiga var som helst med en ubåt utan hjälpmedel.

Just detta faktum att han förmodligen aldrig tänkte komma iland igen är något som också talar emot PMs alla så kallade förklaringar, det känns mer och mer som att detta var ett planerat mord från hans sida från första början.

Med facit i hand skulle PM aldrig ha fått tagit med sig kvinnliga bekanta på egen hand i ubåten, men han gjorde nog som han vill ändå.
Citera
2017-09-12, 13:57
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Tror du inte de hade styckat henne för att göra det lite enklare?

Jag tycker trngw:s påpekande till dig var fullt befogat så du kan väl antingen bemöta det eller erkänna att trngw har en poäng i det istället för att skriva sådär.

Fast nu har ju cellplast inte skrivit något felaktigt i frågan. En motvikt kommer att göra att luckan accelererar långsammare än om den inte hade motvikt. För övrigt gäller 9,82 m/s² i Öresund och nästan hela Danmark, inte 9,81.

Ja precis, men skribenten började då med en förklaring som vad jag förstod slutade i att Kim trots denna motvikt fått skallen krossad p.g.a. den illvilliga rörelseenergin.

Energin i luckan är resultatet av kraften(vikten) multiplicerad med vägen(sträckan) luckan hunnit accelerera. Rörelseenergin är den kraft som krävs för att bromsa luckan till hastighet 0.

Om balanseringen är total krävs samma kraft för att manövrera luckan hela vägen från öppen till stängd och tillbaka, i idealfallet skulle det gå att ställa luckan i önskat läge och få den att stanna där.

I verkligheten vill man kanske trots balanseringen ha en viss vikt mot stängda läget. Då får man ta den efter balansering ÅTERSTÅENDE VIKTEN och multiplicera med vägen.
Jämför med att att måsta hoppa från en stege ensam eller göra samma hopp med en person på dina axlar, vad väljer du?

Låt oss säga att luckan var balanserad utom i den sista fasen av stängningen. I det fallet får vi ta vikten och multiplicera med ÅTERSTÅENDE STRÄCKAN till stängt läge (eller Kims huvud).
Jämför med hastigheten på en bil som accelererat i 100 eller 1 meter, vilken vill du helst bli påkörd av?

Översatt till vårt fall blir ena konstanten i båda exemplena så liten att risken för livshotande skador måste anses som minimala.

Luftmotståndet likväl som om vi räknar med 9,81 eller 9,82 ms2 är ovidkommande i detta fall.

Att PM ljuger angående olyckan tycker jag är uppenbart.
Senast redigerad av perVers2.1 2017-09-12 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in