2017-09-12, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Vad tror ni? Tappar MFF guldet?
Malmös form är inte där, nu har de inte vunnit på över en månad. Är det Djurgården som utmanar lär dock Bajen (och Gnaget) lägga sig mot Malmö.
Citera
2017-09-12, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Malmös form är inte där, nu har de inte vunnit på över en månad. Är det Djurgården som utmanar lär dock Bajen (och Gnaget) lägga sig mot Malmö.
Vi slår dif och torskar mot Malmö. No need to worry, mao.
Citera
2017-09-12, 08:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Självfallet inte. Men det är roligt att gröthalsarnas gröthals är en stor profil i Djurgården, vars supportrar (läs: Salorm) är allra mest gapiga med att använda gröthals som skällsord mot oss skåningar

Vem skulle det vara? En av mina största Djurgårdsprofiler är och kommer alltid vara Mattias Jonson. Kom till centralen 04.20 och sitter på jobbet just nu. Känns sådär, man kanske skulle tagit ledigt...
Citera
2017-09-12, 09:50
Medlem
Synd att vi slänger in två bollar i eget mål, men vi var inte värda poäng igår ändå, landslagsuppehållet kom olägligt, känns som vi tappat lite fart.

Skall bli intressant att se om Affe och Torbjörn ger Paka chansen mot J södra nu när vi fick en avstängning.
Citera
2017-09-12, 10:08
Medlem
kostymnisses avatar
Det var väl för väl att vi fick en boost där vid tränarbytet annars hade det varit otäckt neråt.

Igår var det inget snack, DIF var helt enkelt bättre.

Det går inte ens att finna en vettig anledning att skylla på regnet,korvens kvalitet, kaffets värme, toaletternas otillräcklighet, domaren, västtrafik, jobbet, ledigheten, nobelpristagare i kemi eller burundis bnp.
Vi torskade för att vi sämre helt enkelt.
Citera
2017-09-12, 10:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vem skulle det vara? En av mina största Djurgårdsprofiler är och kommer alltid vara Mattias Jonson. Kom till centralen 04.20 och sitter på jobbet just nu. Känns sådär, man kanske skulle tagit ledigt...

Du sa 4:20.

Vem har din signatur nu?
Citera
2017-09-12, 10:33
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Olsson har aldrig lirat i Bajen, dock har han proklamerat sin kärlek till oss ett antal gånger.

Jag tror du förstår vad jag menar.
Citera
2017-09-12, 11:55
Medlem
Jaxxxs avatar
MFF kollaps så det blir lite spänning typ det ända som kan rädda en ytterst svag allsvensksäsong!
Känns riktigt avslagen nu när den borde vara som bäst.
Citera
2017-09-12, 13:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var väl för väl att vi fick en boost där vid tränarbytet annars hade det varit otäckt neråt.

Igår var det inget snack, DIF var helt enkelt bättre.

Det går inte ens att finna en vettig anledning att skylla på regnet,korvens kvalitet, kaffets värme, toaletternas otillräcklighet, domaren, västtrafik, jobbet, ledigheten, nobelpristagare i kemi eller burundis bnp.
Vi torskade för att vi sämre helt enkelt.

Du glömde Nordeas flytt, där tror jag förklaringen ligger.
Citera
2017-09-12, 14:49
Medlem
junkbords avatar
Bara lyfta på den berömda hatten.
Dif är det bästa laget vi har mött i år.

Finns egentligen inget att snacka om, Dif var mycket bättre än oss och förtjänade 3poäng.
Citera
2017-09-12, 17:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Jag tror du förstår vad jag menar.

Yes, och jag tror att du förstår vad jag menade också.
Citera
2017-09-12, 22:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Självklart inte, det är väl många från Värmland som räknas som genuina bajare?

Eller för att vara lite mer seriös, självklart inte, men du skrev "ikoner", (nu var ju det ett rätt konstigt ordval, det är väl nått som supportrarna "utser") som jag tolkar som nånting mer än att bara ha känslor. Poängen var att ingen av dom borde kunna räknas som genuina djurgårdare, båda var inköpta och har spelat där relativt kort tid.
Båda har spelat hem 2 SM-guld och kommer för evigt vara ikoner. Det är inte direkt ovanligt att spelare som Isaksson och Källström exempelvis söker sig utomlands som ung efter Allsvenskan. Sen att båda vänder hit igen visar ju att DIF betyder något för dem.

Självklart behöver man inte vara från samma stad som klubben man spelar för att vara ikon. Det är befängt. Är inte Messi en Barcelona-ikon t.ex.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in