2017-09-12, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Man vet att han styckade kroppen. Tror du verkligen att han gjorde det ovan däck? I mörker, vind och på ett drivande fartyg invid en trafikerad sjöled? Och kanske riskera att bli sedd?

Lyssna på vad PM själv säger (öar av sanning) Hon ligger mitt i skeppet-det är mkt blod-jag tycker att det är obehagligt med blodet-jag rör mig hela tiden runt henne på båten. Fyll i de tomma luckorna själv.
Citera
2017-09-12, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ska du vika utomjordingar? Om du klagar på andras stavfel, kanske det är lite bra om du själv är inte gör några. Du föll på eget grepp, utomjording....

Men jag ska förklara för dig; "dom" syftar på strömmarna, vilket de flesta nog begriper!

Jag är ingen Bokstavsrätterska.

Var var då själva dumpningsplatsen i förhållande till där hon flöt i land? Hur hade dom strömmarna förflyttat henne? Menar du?
Citera
2017-09-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Lyssna på vad PM själv säger (öar av sanning) Hon ligger mitt i skeppet-det är mkt blod-jag tycker att det är obehagligt med blodet-jag rör mig hela tiden runt henne på båten. Fyll i de tomma luckorna själv.

Han styckar henne mitt på skeppet. Det är vanvettigt blodigt och kladdigt. Jag springer hela tiden som en galning och letar verktyg, sänken & snörstumpar. Det är fruktansvärt vad blodigt det blev, hela jag var blodig. Jag tyckte det var jätteobehagligt.Samtidigt som jag seglar ubåten och håller undan för fartyg.
Citera
2017-09-12, 02:17
Medlem
Citat:
Det finns inga "luckor" där. Om han tycker att blod är obehagligt så är knappast en styckning att föredra. Han baserar ju den valsen på att han begravde henne i ett stycke, vilket givetvis ingen tror på.
Citera
2017-09-12, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är ingen Bokstavsrätterska.

Var var då själva dumpningsplatsen i förhållande till där hon flöt i land? Hur hade dom strömmarna förflyttat henne? Menar du?

S.k. undervattensströmmar kan flytta föremål, t.ex. likdelar. Man hittade torson vid en strand. Vad jag säger är att torson kan ha färdats med undervattensströmmar, vilka är många i sundet.

Och eftersom den specifika vikten på torso + viktbälte ligger nära den för vattnet, är det snarare troligt att den rört sig än legat stilla på botten. Den behöver alltså inte ha flutit upp först och sedan drivit in med vågorna.
Citera
2017-09-12, 02:19
Medlem
Citat:

Precis. Jag kommer också ihåg det.

Inte är det i det trånga utrymmet nedanför tornet han pratar om här, snarast det största rummet dvs mittpartiet av ubåten.
Citera
2017-09-12, 02:23
Medlem
Citat:

Hvis KW døde etter 20 sekunder så burde det ikke ha kommet så mye blod.

Hun har nok blødd lenge, kanskje blødd i hjel.
Citera
2017-09-12, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Det finns inga "luckor" där. Om han tycker att blod är obehagligt så är knappast en styckning att föredra. Han baserar ju den valsen på att han begravde henne i ett stycke, vilket givetvis ingen tror på.

Under häktningsförhandlingen så tror jag att han berättade öar av sanning för trovärdighetens skull.
Jag tror han ser minnesbilder i huvudet från händelseförloppet som han återger men att han utelämnar graverande detaljer. Lägger man ihop öarna och drar bort de uppenbara lögnerna får man en bild av hur det kan gått till. Jag tror han styckade henne på platsen där han påstår att hon fallit. Det är ju mest plats där. Plus att han måste segla båten.
Citera
2017-09-12, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Så kan det också vara men att stycka en människa är ännu blodigare såvida han inte snörde åt kroppsdelarna. Men leggings och troser rykte av. Så jag tror inte han var så noggrann.Han verkar hafsig med det mesta.
Citera
2017-09-12, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Hon har definitivt inte fått en lucka i huvudet, ramlat ner 4 meter och fått en öppen hjärnskada.

Det är en dramatiserad version PM skapat i sitt eget huvud. Som om inte sanningen varit nog.

Vilka skador Kim de facto hade vet vi inte.

Däremot vet vi att de endast var TVÅ personer i detta slutna rum varav EN dog
Senast redigerad av Remark 2017-09-12 kl. 02:54.
Citera
2017-09-12, 03:03
Medlem
Citat:
Under häktningsförhandlingen så tror jag att han berättade öar av sanning för trovärdighetens skull.
Jag tror han ser minnesbilder i huvudet från händelseförloppet som han återger men att han utelämnar graverande detaljer. Lägger man ihop öarna och drar bort de uppenbara lögnerna får man en bild av hur det kan gått till. Jag tror han styckade henne på platsen där han påstår att hon fallit. Det är ju mest plats där. Plus att han måste segla båten.
Jag skulle inte kalla det för "öar av sanning" när han uppenbarligen ljuger om specifika detaljer, snarare än att utelämna dem. Eftersom han nekar till styckning så hittar han såklart på en historia som kan låta trovärdig om inte torson hade hittats utan tillhörande lemmar. Att han sen inte erkänner styckningen efter att det fyndet gjordes är fullkommligt makalöst. Det ska bli väldigt intressant att höra om han fortsätter på samma linje under rättegången.
Citera
2017-09-12, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon har definitivt inte fått en lucka i huvudet, ramlat ner 4 meter och fått en öppen hjärnskada.

Det är en dramatiserad version PM skapat i sitt eget huvud. Som om inte sanningen varit nog.

Vilka skador Kim de facto hade vet vi inte.

Däremot vet vi att de endast var TVÅ personer i detta slutna rum varav EN dog
Det går att dö på det sättet, men jag har mycket svårt att tro att det var det som faktiskt hände.
Tänk dig att du är påväg upp på stegen i tornet. Du tar ett sista kliv uppåt med relativt hög fart samtidigt som PM halkar och trycker ner luckan. Lucka och huvud möts. Det kan bli en rejäl smäll under optimala förhållanden.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-12 kl. 03:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in